بستری ۸۸ نفر و مرگ ۳ بیمار مبتلا به کرونا در فارس

طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۸ بیمار مثبت یا مشکوک دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان فارس بستری شده و سه بیمار مبتلا نیز فوت کردند.

براساس آخرین آمارهای اعلام علوم پزشکی شیراز، تعداد بیماران بستری در بخش‌های ویژه بیماران مبتلا به کرونا در شهرستان‌های تحت پوشش این دانشگاه در فارس، نسبت به روز گذشته و علی‌رغم بستری شدن ۸۸ بیمار جدید کاهش داشته است.

برابر آمار صبح سه‌شنبه ۱۴ دیماه، از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۸۴۶ هزار و ۵۵۰ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه و با بررسی آنها ۵۱۲ هزار و ۷۴۴ بیمار مثبت شناسایی شده است.

همچنین با بستری ۸۸ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۴۹۲ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۷۹ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

براساس این آمار، متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته سه هم استانی دیگر در اثر این بیماری جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به هفت هزار و ۴۱۵ نفر رسید.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۵۰۳ هزار و ۶۱۵ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

این آمار حاکیست که در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به ۶ میلیون و ۶۳۷ هزار و ۸۳۷ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۲۴۲ هزار و ۴۳۰ دُز نوبت اول، دو میلیون و ۹۳۱ هزار و ۱۸۷ دُز نوبت دوم و ۴۶۴ هزار و ۲۲۰ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.