برگزاری نمایشگاه گردشگری، هتلداری و صنایع دستی در قشم

خبرپارسی – معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم از برگزار نمایشگاه گردشگری، هتلداری و صنایع دستی با حضور فعالان این حوزه ها از سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، رسول اکبری شنبه ۲۴ شهریور در جمع خبرنگاران گفت: نمایشگاه گردشگری، هتلداری و صنایع دستی قشم طی روزهای دهم تا چهاردهم دیماه امسال برگزار می شود.

او گفت: نمایشگاه یک آوردگاه عینی برای نمایش داشته های یک سازمان یا ملت است با توجه به تجربیاتی که در دنیا در این زمینه وجود دارد کشور ما هم عقب نیست و می‌تواند نقش موثری در اطلاع رسانی در مورد ظرفیت‌های خود داشته باشد .

اکبری اضافه کرد: با برگزاری نمایشگاه آنچه که براساس نعمت‌های الهی در منطقه قشم در زمینه گردشگری وجود دارد به مردم معرفی و برای آنها تشریح و تبیین می شود؛ داشته‎ای نظیر ژئوپارک قشم که نه تنها در کشور بلکه در خاورمیانه بی‌نظیر است .

  وی با یادآوری اینکه گردشگری طبیعی با موسیقی اقوام از محورهای نمایشگاه گردشگری قشم خواهد بود، گفت: در کناربرگزاری نمایشگاه گردشگری با محوریت اقلیمی و جشنواره موسیقی اقوام، صنایع دستی ایران هم به نمایش گذاشته خواهد شد.

اکبری با بیان اینکه صنایع دستی قشم هم مورد توجه گردشگران داخلی هم مورد استقبال گردشگران خارجی قرار گرفته است؛ گفت: سال گذشته هنرمندان صنایع دستی قشم در نمایشگاه های خارجی نظیر نمایشگاه ایتالیا که محل تولید صنایع دستی مرغوب دنیا است شرکت کردند و خوشبختانه شاهد استقبال خوبی بودند.

وی همچنین با یادآوری اینکه در قشم به دلیل فعالیت تشکل های محلی، تکیه بر توسعه جوامع محلی است گفت: در این راستا تشکل های مردم نهاد روستایی تقویت شده و با حمایت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تعاونی را شکل دادند به نحوی که بسیاری از استان‌های کشور به تأسی از قشم در این زمینه ورود کرده و اقدامات ارزنده ای انجام دادند .

اکبری با اشاره به اینکه جشنواره غذاهای سنتی هم از برنامه های پیش بینی شده برای نمایشگاه گردشگری قشم است، گفت: رویکرد سازمان منطقه آزاد قشم در توسعه گردشگری به ویژه تقویت زیرساخت‌های آن است به همین دلیل نهایت مساعدت را نسبت به سرمایه گذاران دارد.

وی با اشاره به اینکه به زودی ۱۴ هتل و مرکز اقامتی با ظرفیت ۱۷۷۲ تخت به مجموعه اقامتی موجود در قشم افزوده می شود، گفت: امیدواریم با ایجاد این ظرفیت آمادگی بیشتری برای پذیرایی از میهمانان در ایام برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در قشم ایجاد شود.

اکبری گفت: مذاکراتی در این زمینه با دولت قطر انجام و اقدامات لازم برای تامین مراکز اقامتی دنبال شده که در راستای پایداری صنعت توریسم قشم است چرا که در کشور راهی جز توسعه گردشگری برای ادامه حیات نخواهیم داشت .

اکبری با بیان اینکه توسعه گردشگری جوامع محلی باعث ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی شده است، گفت: اکنون  ۷۱ کاشانه میهمان به صورت اقامتگاه های بومگردی، خدمات مناسبی را به گردشگران ارائه می دهند و به قدری از این اماکن استقبال شده که تعدادی از آنها تا پایان سال رزرو است.

وی با این تاکید که قشم دارای آداب و رسوم و آیین متعدد و بسیار زیبایی است، این داشته ها را ظرفیتی برای جذب گردشگر با محوریت رویداد دانست و گفت: یکی از این آیین ها جشن نوروز صیادان در یکی از روستاهای غرب قشم است که اوایل مردادماه برگزار می شود.

به گزارش ایسنا، منصورآزاد رییس موسسه آموزش عالی قشم نیز در این نشست خبری با اشاره به اینکه گردشگری موتور محرک و توسعه کشورها است، گفت: متاسفانه هنوز با توجه به پیشینه تاریخی و فرهنگی ایران به درستی از ظرفیت‌ها استفاده نشده است .

وی با بیان اینکه مسئولان منطقه آزاد قشم قصد دارند این منطقه را از یک مرکز خرید به یک مرکز گردشگری تغییر دهند؛ از برگزاری یک همایش با همکاری موسسه آموزش عالی قشم در حاشیه نمایشگاه گردشگری خبر داد و گفت: این همایش یک رویداد علمی ملی است.

آزاد هدف از این همایش را توجه به گردشگری به عنوان یک علم و هنر با شعار اقتصاد و توسعه دانست و گفت: این همایش در دو بخش مقالات و پوستر برگزار می‌شود.

او گفت: مقالات برگزیده همایش در مجله‌ای با نام فصل جغرافیا و برنامه‌ریزی منطقه‌ای که با درجه علمی و پژوهشی در قشم در حال فعالیت است منتشر خواهد شد.

آزاد از برگزاری کارگاه‌های هدفمند همزمان با برپایی همایش علمی یاد شده برای فعالان بخش گردشگری خبر داد.

جواد مرادپور مجری برگزاری نمایشگاه گردشگری قشم نیز در این جلسه خبری با اشاره به اینکه گردشگری با درآمدی پایدار باعث شکوفایی اقتصاد می شود گفت: گردشگری می تواند علاوه بر توسعه اشتغال باعث شکوفایی در تولید ثروت نیز شود .

وی افزود: توسعه گردشگری یعنی گسترش فرهنگ یک کشور و ملت در جهان و معرفی هرچه بیشتر داشته های بالقوه و تبدیل آن به ثروت هایی بالفعل برای تقویت اقتصاد و پویایی توسعه پایدار.

مرادپور خاطرنشان کرد: درنمایشگاه گردشگری، هتلداری و صنایع دستی قشم که با همکاری منطقه آزاد و اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری قشم از تاریخ ۱۰ الی ۱۴ دی برگزار می شود تلاش خواهد تلاشی برای مستحکم کردن پیوند قشم با دیگر نقاط کشور در بحث گردشگری است.

وی همچنین گفت: تلاش شده است تا این نمایشگاه در کنار دیگر برنامه های جانبی تفریحی و آموزشی خود به بهترین شکل ممکن برگزار گردد و این بهترین جز با همکاری تمامی مجموعه های در ارتباط با بخش گردشگری در سراسر کشور میسر نخواهد شد .

مجری نمایشگاه گردشگری هتلداری و صنایع دستی قشم یادآور شد که علاقه مندان به شرکت در این نمایشگاه می توانند از اول تا پانزده مهر با مراجعه به نشانی اینترنتی www.qeshmexb.com ضمن کسب اطلاعات لازم ثبت نام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.