برگزاری سومین جشنواره جهانی شادی و نشاط آیمت به میزبانی فارس در جزیره کیش

خبرپارسی – ایران و فارس برای نخستین بار میزبان سومین جشنواره جهانی شادی و نشاط آیمت در جزیره کیش می شود.

 مدیرعامل موسسه آموزشی و فرهنگی عصر طلایی رشد کودک ( عطرک) با تسلیت ایام شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و دهه فاطمیه  گفت :سومین جشنواره جهانی شادی و نشاط آی مت  ۲۶ و ۲۷ دی ماه امسال با حضور مسئولان کشوری، استانی و مقامات عالی مرتبه در جزیره کیش  برگزار خواهد شد.

مسعود زاده باقری  با بیان این که این جشنواره با حضور ۲۰ کشور دنیا برگزار خواهد شد اضافه کرد : روسیه، کانادا، مالزی، غنا و امارات  از جمله کشور های شرکت کننده در این  جشنواره جهانی هستند.

او با اشاره به اهمیت این موضوع که پایلت و زادگاه آی مت استان فارس است، افزود :فارس به عنوان میزبان اصلی این جشنواره جهانی در کیش حضور به عمل خواهد آورد .

 وقتی فردی مغز تکامل یافته ای داشته باشد انسانی موفق و توانمند در جامعه خواهد بود

مدیر عامل موسسه آموزشی و فرهنگی عطرک با بیان هدف این جشنواره برای کودکان اظهار کرد : یکی از اهداف این جشنواره  در ابتدا دور هم جمع کردن کودکان برای شادی و نشاط در یک محیط بسیار جذاب و سرگرم کننده است، که همچنین هدف دیگر فراموش کردن آگاهی های خود و همراه شدن با نا آگاهی های کودکان خواهد بود تا بتوانیم آینده ای بهتر برای کودکانمان رقم زنیم.

 کودکان برکات زندگی ما هستند پس  باید به آن ها توجه بسیار شود

او بیان کرد : کودکان ۳ تا ۷ سال  یک برش خاصی از جمعیت جامعه محسوب می شوند، که خواست ها و نیاز های مخصوص به خود را دارند و باید در این رنج سنی از آنها حمایت های لازم شود.

زاده باقری  تصریح کرد  : هزار کودک در این جشنواره شرکت کرده اند، که از این تعداد ۱۰۰ نفر کودک از کشور های مختلف نیز حضور دارند.

همچنین از بین تعداد نفرات  شرکت کننده ۱۰۸ کودک توانمند تر نیز استعداد یابی خواهند شد.

مدیر عامل موسسه آموزشی وفرهنگی عطرک ادامه داد :کودکان را دور هم جمع می‌کنیم، تا بتوانیم از حقوق آنها دفاع و هم اینکه با خیلی از مسائل در دنیای امروزی آشنا کنیم.

زاده باقری افزود : در حاشیه ی این جشنواره  برای کودکان برنامه های تفریحی، شاد و پر نشاط نیز در نظر گرفته شده است، که همچنین دعوت از هنرمندان حوزه کودک همچون عمو های فیتیله ای و سایر هنرمندان دیگر  در کنار کودکان از برنامه های دیگر این جشنواره است.

او با اشاره به این که جشنواره در دوبخش برگزار می شود اضافه کرد :

بخش اول، بخش علمی جشنواره و بخش دوم شامل موضوعات شادی و نشاط کودکان خواهد بود.

زاده باقری با بیان به اینکه کودکان از کشور ها و استان های  مختلف شرکت کرده اند افزود :کودکان در سه گروه مقدماتی، میانی و پیشرفته در کنار هم قرار می‌گیرند، که توانمندی های آن ها را با روش بازی و سرگرمی محک میزنیم.

تمام کودکان حاضر در جشنواره برنده هستند و هیچ بازنده ای در این جشنواره نخواهیم داشت به همه کودکان مدال، کاپ  و کیف هایی با جوایز نفیس اهدا خواهد شد.

حمایت های معنوی ارگان های مختلف

 مسعود زاده باقری ضمن حمایت های ارگان ها گفت : ارگان های مختلفی از جمله سازمان بهزیستی کشور، وزارت آموزش و پرورش، استانداری فارس و همچنین اداره کل بهزیستی فارس و آموزش و پرورش فارس برای این موسسه آموزشی و فرهنگی حمایت هایی به عمل آورده اند.

همچنین روز ۲۷ دی ماه از ۹ صبح تا اذان ظهر مراسم اختتامیه و جشن پایانی با حضور مسئولین کشوری، استانی و مقامات عالی مرتبه برگزار خواهد شد.

 زاده باقری بیان کرد :با توجه به یکسان بودن آموزش و محتوا  در سراسر  جهان هر ساله مسابقاتی تحت عنوان مسابقات و جشنواره جهانی شادی و نشاط ایمت برگزار می شود که در این مراسم نیز از  مسؤولان تقدیر و تشکر به عمل  می آید.

گفتنی  است در ۲۶ دی ماه در جزیره کیش نشست خبری با حضور پرفسور دینو وونگ بنیان گزار موسسه یو سی اینترنشال انجام خواهد شد.

آی مت یک برنامه منحصر به فرد جهت غنی سازی محیط در راستای ارتقاء و تقویت مهارت های پایه مانند مشاهده کردن، فکر کردن، استدلال، برداشتن موانع خلاقیت و… بر پایه بازی و سرگرمی برای کودکان است.

 موسسه عصر طلایی رشد کودک یک سیستم  جهانی تحت آموزش مفاهیم پایه ریاضیات (آی مت)را ترویج می کند، که مفاهیم پایه ریاضیات را در قالب بازی ،سرگرمی و نمایش خلاق به کودکان ۳-۷سال در یک محیط شاد و غنی آموزش می‌دهد تا کودکان این رنج سنی را با مهارت های زندگی آشنا سازد و همچنین رسالت اصلی این موسسه بر این پایه متمرکز است که مهارت های شناختی رشد کودک را افزایش  و کودکان عزیز را برای ورود به دوران رسمی آموزش ،آماده کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.