بررسی نفر به نفر شورای چهارم شهر شیراز از نگاه خبر پارسی /نفر اول محمد تقی تذروی

خبر پارسی – فرزاد صدری :شورای شهر شیراز پس از سه دوره از چنگ اصولگرایان درآمد تا کلانشهر فرهنگی شیراز مانند شورای اول یک ترکیب جمعیتی اصلاح طلب را به خود ببیند.

منتقدین بر این باورند که شورای چهارم شهر شیراز یک شورای بی برنامه بود که به ویژه برای توسعه فرهنگی شهر و شهروندان برنامه تدوین شده ای در دستور کار خود نداشت.

خبر پارسی در سلسله یادداشت هایی اعضای شورای شهر چهارم و عملکرد آنها را در آستانه پایان یافتن دوره کاری آنها به زیر ذره بین خواهد برد و تلاش می کند قضاوت منصفانه ای برای اعضای شورای چهارم داشته باشد و به همین منظور در نخستین گام به سراغ عضو قابل احترام و به تعبیری اصولگرای باهوش شورا می رود.

محمد تقی تذروی متولد ۱۳۴۳ و با سابقه ۳۰ سال خدمت در سپاه پاسداران را باید یک اصولگرای قابل احترام و با هوش تلقی کرد.او که تحصیلاتش عملیاتی کشوری است در مسئوولیت های مختلف پایگاه بسیج تا فرماندهی سپاه شیراز و در مدیریت ادارات و کارخانه ها خدمت کرده و با دو سال سابقه رزمندگی جانباز ۱۰ درصدی است.

تذروی در طول این ۴ سال در کمیسیون های مختلف شورای شهر به ایفای نقش پرداخت اما مهمترین مسئوولیتش را باید در سمت ناظر و نماینده شورا در کمیسیون ماده صد شهرداری منطقه ده دانست. ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها می گوید:مالکین اراضی و املاک واقع در محدوده خدماتی باید قبل از ساخت و ساز از شهرداری ها پروانه ساختمان بگیرند و شهرداری موظف است از عملیات های ساختمانی بدون پروانه یا خلاف پروانه به وسیله ماموران خود در زمین محصور یا غیر محصور جلوگیری کنند.

در صورت خلاف این ماده از عاملان آن جلوگیری و جهت رسیدگی به کمیسیون ماده صد ارجاع داده می شود.کمیسیونی که محمد تقی تذروی عضو پاک آن بود و کسی به یاد ندارد که او و یا سید احسان انصافی عضو جوان شورای شهر شیراز تراکم فروشی کرده باشند در آن.

تذروی یک شیرازی اصیل و از یک خانواده بازاری است.او از حامیان اصلی فریدون عباسی چهره شناخته شده اصولگرایان در انتخابات مجلس شورای اسلامی بود.

تذروی اگرچه اصولگرای معتقدی است اما با معرفت و با مرام و اهل مذاکره است و نگاهش به اصلاح طلبان بر خلاف برخی اصولگرایان تندرو شورا،خصمانه نیست.

تذروی معتقد بود اگر اصولگرایان در انتخابات مجلس شورای اسلامی شکست خوردند باید به رفتار تشکیلاتی آنها خرده گرفت.جایی که اصولگرایان برای اجرای  برنامه ها و مراسم خود فقط به  مسجد و دالرالرحمه اکتفاء کردند و از ظرفیت جوانان در دیگر تشکیلات به ویژه ظرفیت جوانان بالای شهر غاقل شدند.

تذروی را شاید بتوان تنها عضو اصولگرای شورا دانست که منتقد اصلی پارازیت های موجود در شیراز بود و اولین بار این بحث را او به جدیت دنبال می کرد.گفته می شود دختر وی که دانشجوی رشته پزشکی است در نگاه نقادانه وی به موضوع پارازیت ها بی تاثیر نبوده است.

کسی عصبانیت تذروی را در شورا ندید اما می گویند اگر عصبانی شود به سختی قابل کنترل است.

افزایش آراء او از ۱۷ هزار رای شورای چهارم به ۴۱ هزار رای شورای پنجم ،نشان می دهد تذروی در پایگاه های مقاومت و نیز بخشی از جوانان بالای شهر به ویژه محور شمالغرب و معالی آباد  خوب کار کرده است. او از جمله اعضای شورای چهارم بود که به شهرداری پاکفطرت رای نداد و سلامت نفسش دستش را برای پرونده سازی در شورا باز گذاشته بود اگرچه حتا این کار را هم نکرد .با این همه او یک اصولگرا بود و شورای اصولگرای چهارم فاقد یک برنامه استراتژیک و قوی برای توسعه کلانشهر شیراز بود.خوب بودن به معنای برنامه داشتن نیست.تذروی یک عضو خیلی خوب اما بدون برنامه مدونی برای شهر بود!

در پایان باید گفت اصولگرایانی چون تذروی که حرف منطقی چپ ها را گوش کنند کمتر پیدا می شوند اصولگرایانی که باخت مقابل آنها غصه دارت نمی کنند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.