برای اولین بار در ایران؛ تشکیل مجمع مشورتی ادوار شهرداران در شیراز

خبر پارسی – مجمع مشورتی ادوار شهرداران و معاونین آنها در شیراز تشکیل می شود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز اعلام کرد: به منظور استفاده از تجربیات شهرداران و معاونین شهرداران شیراز در دهه های گذشته و نیز بهره مندی از نظرات آنها در جهت بهبود فضای معیشتی و منظر شهری شیراز، “مجمع مشورتی ادوار شهرداران و معاونین ” در شیراز تشکیل می شود.

دکتر قاسم مقیمی که در جمع معاونین شهرداری شیراز حضور داشت با اشاره به اینکه این امر برای اولین بار در ایران اتفاق می افتد، افزود: شهر شیراز تنها با همدلی و همراهی همه ی تفکرات و اقوام ساخته می شود، و در این راه می توان از تجارب مشاورانی متخصص مثل شهرداران و معاونین آنها در ادوار گذشته بهره برد.

وی با تاکید بر نقش حیاتی و اجرایی معاونین شهرداران، از ضرورت تحقق نظرات آنها در امور شهری سخن گفت  و ادامه داد: معاونین علاوه بر آن که مجری تصمیمات شهرداران هستند، می بایست خود نیز از خلاقیت و توان ایده پردازی برخوردار باشند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز افزود: ضروری است تا دستورالعملی جهت ضمانت اجرایی طرح ها و نظرات معاونین تهیه و تدوین شود تا معاونین نیز در جایگاه واقعی خود قرار گیرند و دیده شوند.

وی با اشاره به لزوم آشنایی معاونین شهرداران به علوم مرتبط با حوزه ی کاری خود، تسلط به زبان های روز دنیا و آشنایی به أصول شهرسازی جهانی گفت: علاقمندی معاونین به تحرک و ورزش، راحتی و تعلق خاطر به محیط کار، افزایش دامنه ی مطالعاتی، اهمیت دادن به بهداشت و سلامت روان، از موارد تاثیر گذار در موفقیت مدیران و معاونین است.

دکتر مقیمی در پایان به ضرورت ایجاد مکانیسمی جهت انتخاب معاونین و داشتن معیارهایی مثل شناخت معاونین از خود، از شهر شیراز و از حوزه کاری اشاره کرد و گفت: باید شاخص هایی در این زمینه تعیین و شفاف شود تا أفکار عمومی إقناع شوند و گردش امور هم با تغییرات دچار وقفه نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.