بذرافشان: امسال عیالوار تر شده ایم

خبرپارسی – مدیرکل کمیته امداد فارس با بیان اینکه تعداد ۲ هزار و ۷۰۰ خانوار از شمول افراد تحت پوشش کمیته امداد فارس خارج شده اند، از اضافه شدن ۳۵۰۰ خانوار جدید به افراد تحت پوشش این نهاد اجتماعی خبر داد و گفت: کمیته امداد فارس عیالوارتر شده است.

محمد بذرافشان ظهر دوشنبه ۲ مهر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از تمام فرصت و ظرفیت ها برای کسب درآمد بیشتر و ارائه خدمات بهتر به مددجویان باید استفاده کرد، گفت: امسال با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه تلاش شد تا رویکرد مشارکتی کمیته امداد توسعه یابد زیرا مشارکت مردم موتور محرکه کمیته امداد است.

او با اشاره به آمار ۵ ماهه کمک‌های مردمی در اشکال مختلف به کمیته امداد فارس، گفت: علی رغم مشکلات اقتصادی و هجمه‌های متعدد نسبت به این نهاد اجتماعی، شاهد افزایش ۴۰ درصدی درآمد از ابتدای امسال تا پایان مردادماه بوده‌ایم.

بذرافشان گفت: در مرحله اول جشن عاطفه‌ها مبلغ ۴۴ میلیارد ریال کمک نقدی و غیرنقدی مردمی جمع آوری و منجر به کسب رتبه اول استان فارس در کشور شد؛ در بحث جمع آوری زکات نیز با رشد ۲۰ درصدی و در درآمد صندوق های صدقات نیز با رشد ۱۰ درصدی مواجه بوده ایم.

مدیرکل کمیته امداد فارس با بیان اینکه فارس در جذب کمک های مردمی توسط مراکز نیکوکاری رشد ۱۱۵ درصدی را تجربه کرد، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۵۲ میلیارد ریال و امسال ۱۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال توسط مراکز نیکوکاری جذب شده است.

او از افزایش نزدیک به ۴۲ درصدی نذورات قربانی در فارس خبر داد و گفت: امسال و در بحث طرح اکرام و با وجود تمام مشکلات شاهد جذب ۱۰ هزار حامی در فارس بودیم.

بذرافشان با بیان اینکه تعداد ۲ هزار و ۷۰۰ خانوار با اجرای طرح های مختلف اشتغالزا از شمول افراد تحت پوشش کمیته امداد فارس خارج شده اند، از اضافه شدن ۳۵۰۰ خانوار جدید به افراد تحت پوشش این نهاد اجتماعی خبر داد و گفت: کمیته امداد فارس عیالوارتر شده است.

او با تاکید بر اینکه مراکز نیکوکاری توسط مردم ایجاد و اداره می شود، از نظارت کامل کمیته امداد بر عملکرد این مراکز خبر داد و گفت: هر یک از مراکز نیکوکاری دارای یک هیئت مدیره متشکل از افراد خوشنام، متعهد و ذی نفوذ در هر محله است و یک مسئول اجرایی دارد که با کمیته امداد مرتبط خواهد بود.

بذرافشان با یادآوری اینکه سامانه ثنا در فارس راه اندازی شده است، گفت: این سامانه با هدف کوتاه کردن فرآیند کمک مردم به نیازمندان جامعه ایجاد شده است.

او با اشاره به اینکه توزیع ۲۰ هزار صندوق صدقات خانگی از برنامه های امسال کمیته امداد فارس محسوب می شود، گفت: امیدواریم که تا پایان امسال، ۲ هزار دستگاه کارتخوان در مراکز جمعیتی نظیر ایستگاه های مترو و اتوبوس و … نصب کنیم؛ این طرح در گام اول تنها در شیراز اجرایی می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان فارس همچنین به اجرای طرح ساخت واحدهای مسکونی توسط خیرین در شیراز اشاره و خاطرنشان کرد: در قالب این طرح زمین از سوی کمیته امداد تامین و کار ساخت و ساز و واگذاری توسط خیرین اجرایی می شود.

بذرافشان با اشاره به پیشتازی فارس در ایجاد مراکز نیکوکاری، این اقدام را گامی در مسیر برونسپاری بخشی از وظایف این نهاد اجتماعی دانست و گفت: هم اینک ۶۲ مرکز نیکوکاری فعال در فارس وجود دارد و امیدواریم تا پایان امسال ۸۰ مرکز جدید نیز ایجاد شود.

او گفت: هم اینک کار ساخت حداقل ۴۵ واحد مسکونی در قالب سه بلوک در یکی از مناطق شیراز اجرایی شده است؛ امیدوار هستیم که طی ۲ سال آینده و با همکاری استانداری فارس ۲ هزار واحد مسکونی در نقاط مختلف فارس برای نیازمندان احداث کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.