با تعدی کنندگان به مقدسات برخورد می‌کنیم

به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نزدیک به ۶۴ درصد از ایرانیان اهل مطالعه هستند و این میزان جدای از مطالعه خوانندگان کتاب‌های ادعیه و کتاب‌های قرآنی است.

دکتر اسماعیلی شامگاه دوشنبه ۹ خرداد در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی در حرم مطهر شاهچراغ(ع)، با تصریح بر این نکته که مردم کشور به شدت فرهنگی و اهل کتاب هستند، گفت: با توجه به مشکلات موجود در حوزه اقتصادی و تأثیر گذاری خرید آنها در سبد خرید کالاهای فرهنگی، اما گرایش به این حوزه به شدت زیاد است.

او با تاکید بر اینکه هر چه در حوزه کتاب و شبکه گسترش کتابخانه‌ها سرمایه گذاری کنیم، قطعا با استقبال مردم مواجه است، گسترش موضوع کتابخوانی در کشور را از برنامه‌های جدی دولت سیزدهم عنوان کرد.

وزیر ارشاد خاطرنشان کرد: طی سفرهای استانی ریاست جمهوری تاکنون بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های ناتمام فرهنگی و بویژه بخش کتابخانه‌های عمومی و تقویت و گسترش این شبکه  اختصاص داده شده که یک برنامه مهم در راستای گسترش عدالت فرهنگی خواهد بود.

اسماعیلی با بیان اینکه مردم در هر نقطه از کشور این حق را دارند که دسترسی آسان به کتاب داشته باشند، گفت: در دوره دولت مردمی، برنامه اصلی ما گسترش این رویکرد است تا اتفاقات خوبی در این حوزه رقم بخورد.

او همچنین با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب پس از دو سال وقفه به دلیل شیوع بیماری کرونا، گفت: در آخرین سال برگزاری نمایشگاه میزان فروش قریب به ۹۰ میلیارد تومان بود و امسال نیز باتوجه به تداوم بیماری کرونا در هر دو بخش به صورت حضوری و مجازی فروش کتاب انجام شد که در بخش مجازی ایرانیان در هر نقطه از کشور با ورود به سامانه می‌توانستند اقدام به خرید کنند.

وزیر ارشاد گفت: با احتساب فروش در نمایشگاه مجازی بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان فروش کتاب داشتیم که مبلغ ۲۱۱  میلیارد تومان در بخش مجازی بود و این نشان دهنده این است که مردم به شدت فرهنگی هستند.

اسماعیلی همچنین با بیان اینکه اقدامات بسیار شاخصی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در دست تولید است، ابراز امیدواری کرد که نهاد کتابخانه‌های عمومی با استفاده از رسانه ملی این حوزه را بیشتر در خانواده‌ها ترویج دهد.

او در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مردم و عموم اهالی فرهنگ و هنر با این ذوات مقدس یک رابطه عمیق و عاطفی دارند و در بسیاری از خاطرات زیبایی که در روح و جان آنها ماندگار شده این ارتباط با ذوات مقدس وجود دارد، گفت: هیچ ایرانی مسلمانی نیست که روح و جانش آکنده از مهر و عاطفه نسبت به امام رئوف نباشد. زندگی هر کدام از محبین اهل بیت(ع) در کشور را مورد مطالعه قرار دهیم پیوندهای عمیق درونی را مشاهده می‌کنیم.

وزیر ارشاد اضافه کرد: این پیوند عمیق چیزی نیست که با برخی از کارهای ناشایست و بی ارزش بشود به آن آسیب وارد کرد. خورشید به تابش، گرمابخشی و نورانیت خود ادامه می‌دهد.‌

اسماعیلی تصریح کرد: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئول صیانت از مرزهای فرهنگ و هنر هستیم  و با کسانیکه بخواهند با این حوزه و مقدسات مردم سیاه نمایی و تعدی کنند، برخورد خواهیم کرد.

او اضافه کرد: با مجموعه‌ای که با سیاه نمایی از افتخارات کشور دنبال بذرفشانی و تیره و تار نشان دادن فضای عمومی کشور است براساس وظیفه ذاتی مان برخورد خواهیم کرد.
همچنین با کسانی که بخواهند با پاسداران و نگهبان امنیت کشور و با بیانیه‌های بی ارزش زیر سوال ببرند برخورد می‌کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با طرح این سوال که آیا مگر مردم عزیز آبادان غم خواری جز آحاد انقلابی مردم داشتند، گفت: این‌ موضوع غفلتی بود که در دوره پیش اتفاق افتاده بود اما همه پا به پای مردم حضور و همراهی داشتند و با افتخار به مردم آبادان خدمت کردند. اما اگر عده‌ای متوهم با تکه‌ای کاغذ پاره بخواهند به این مردم توهین کنند، اهالی فرهنگ و هنر اجازه نمی‌دهند این ساحت پاک با این اقدامات آلوده شود و ما نیز در وزارت فرهنگ حتما با قدرت مسیر خود را ادامه می‌دهیم و اجازه نخواهیم داد تا اعتقادات و نهادهای مورد اعتماد مردم  مورد آزار لفظی و کلامی و نوشته‌های بی ارزش عده‌ای بی خبر از واقعیات جامعه قرار بگیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.