این منم روزنامه نگاری تنها…./شکایت مدیر دولت در هفته دولت از رسانه حامی دولت!/خبر پارسی دیگر این مدیر را نقد نمی کند!/دولتمردان شاکی روزتان مبارک!/ما سکوت ما دیوار ما لال!

خبر پارسی – یک دستگاه دولتی در هفته دولت از سایت حامی دولت شکایت کرد!
با وجودی که تا همین دو هفته پیش مدیران به مناسبت روز خبرنگار از آزادی بیان حرمت قلم و تکریم خبرنگار سخن می گفتند تا به این بهانه هم که شده رسانه ها تصویر آنها را منعکس و سخنانشان را منتشر کنند اما ماه عسل روز خبرنگار که تمام شد بار دیگرنداشتن امنیت شغلی خبرنگاران و تهدید آنها به شکایت و بازداشت دل در دل خانواده اهالی رسانه باقی نمی گذارد و فرزندان این قشر دوباره زندگی توام با استرس و اضطراب را شروع می کنند.
زندگی زیر فشار تهدید به احضار و شکایت و بازداشت هرگز زندگی با نشاطی نیست و متولیان سلامت باید بیش از پیش فکری به حال خبرنگاران همیشه مضطرب کنند.روزنامه نگاری که دائم با شکایت و احضار روبرو می شود چگونه می تواند بار سنگین رسالت مطبوعاتی خود را به مقصد برساند؟ واقعا چرا باید دولت در هفته ای که به نام او مزین است کام دیگری را تلخ کند.آیا شکایت دولتمردان از خبرنگاران و رسانه ها در هفته دولت کام آنها را شیرین می کند؟! آیا مدیری که در هفته دولت از سایت حامی دولت شکایت می کند،می توان مدعی شود دل در گرو برنامه های دولت دارد؟ همین چند روز پیش بود که دکتر مریدی مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس به رسانه ها اطمینان داد حامی و پشتیبان آنهاست و اجازه نخواهد داد که رسانه ها زیر فشار تهدید و شکایت قلم بزنند.هنوز صدای او در گوش اهالی رسانه طنین می افکند که یکی از مدیران و همقطاران او در دولت از رسانه حامی دولت شکایت کرده است!
جناب آقای استاندار!معاون محترم سیاسی و امنیتی استاندار!چرا فارس آرامش ندارد؟چرا حرف از آرامش می زنید اما مدیر شما با شکایت از رسانه حامی شما آرامش را از فارس می گیرد؟آیا باید لال بمانیم؟!آیا هر نقدی مترادف با تهمت و افترا است؟اگر به عنوان یک رسانه حامی دولت به ماندن یک مدیر دولت قبل اعتراض کنیم،جرم است؟افترا است؟تهمت است؟ اگر جرم است ما دیگر این جرم را مرتکب نمی شویم!اگر افترا است دیگر افترا نمی زنیم! اگر تهمت است دیگر به کسی بهتان نمی زنیم! اگر وظیفه رسانه را تنها و تنها ارائه بیلان کار مدیران می دانید لطفا روابط عمومی های خود را منحل کنید تا رسانه ها نقش روابط عمومی شما را ایفا کنند و به جای آنها ماهیانه حقوقشان را از شما بگیرند!
جناب آقای پژوهش معاون محترم سیاسی و امنیتی استانداری فارس! از شما تقاضامندم برچیده شدن مراسم باسمه ای و کلیشه ای روز خبرنگار و تعارفات بیهوده این روز را در دستور کار خود قرار دهید که تجربه روزنامه نگاران فارس نشان داده این دیار پر از صدای پای کسانی است که همان طور که تو را می بوسند طناب دار تو را می بافند!
با اجازه آن شاعر مرحوم می نویسم:
و این منم
روزنامه نگاری تنها
در آستانه فصلی سرد
در ابتدای درک هستی آلوده زمین
و یاس ساده و غمناک آسمان
و ناتوانی این دستهای سیمانی.
زمان گذشت
زمان گذشت و ساعت چهار بار نواخت
چهاربار نواخت
امروز هفته دولت است
من راز فصل ها را میدانم
و حرف لحظه ها را می فهمم
نجات دهنده در گور خفته است
آقای پژوهش من قسم می خورم دیگر از این مدیر انتقاد نکنم زورم به او نمی رسد چرا که نجات دهنده در گور خفته است!
به گزارش خبر پارسی با وجود اینکه سال گذشته و با تدبیر دولت تدبیر و امید، طرح دعوی حقوقی دستگاههای دولتی علیه رسانه‌ها به حداقل ممکن رسید و گام بلندی برای دفاع از «آزادی بیان رسانه‌ای» برداشته شد،اما بخشنامه دولت همجنان در فارس با بی اعتنایی دستگاه های اجرایی در این استان قرار گرفته است به طوری که برای دومین سال پیاپی دستگاه های دولتی در هفته دولت خبر پارسی به عنوان سایت حامی دولت شکایت به عمل آوردند!
به گزارش خبر پارسی آذر ماه سال ۹۳ و براساس بخشنامه‌ای که محمد نهاوندیان (رئیس دفتر و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری) خطاب به اعضای هیئت وزیران صادر کرد ،همه‌ی دستگاه‌های دولتی باید از راه ارائه مستندات خود به دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دولت نسبت به پیگیری‌های قضایی در رابطه با رسانه‌ها اقدام کنند و هیچ دستگاهی نمی‌تواند بدون عبور از کانال شورای اطلاع‌رسانی دولت از رسانه‌ها شکایت کند.
این نکته روشن است که با تدبیر دولت تدبیر و امید دستگاه‌های اجرایی و اداری نمی‌توانند خود راساً به شکایت از رسانه‌ها اقدام کنند و باید مستندات خود را به شورای اطلاع‌رسانی دولت تحویل بدهند تا درآن‌جا اگر صلاح دانسته شود موضوع، «پیگیری قضایی» شود.
در استان‌ها، شورای اطلاع‌رسانی استان، مسئول خواهد بود.
این بخشنامه به این معنی است که دستگاه‌های اجرایی و اداری استان خودشان نمی‌توانند فوری دست به شکایت از رسانه‌ها بزنند و باید مستندات خود را به شورای اطلاع‌رسانی دولت (و در استان‌ها به شورای اطلاع‌رسانی استان) تحویل بدهند این موضوع اقدامی مهم در راستای دفاع دولت تدبیر وامید از آزادی بیان رسانه‌ها محسوب می‌شود.این بخشنامه اقدام بسیار خوبی است که تا این لحظه برخی دستگاه های دولتی که مدیرانشان از زمان احمدی نژاد باقی مانده اند به آن بی اعتنا بوده و بخشنامه لازم الاجرای دولت را زیر پا گذاشته اند تا عمق همراهی و همدلی خود را به دولت اثبات کنند! استاندار فارس بر اساس این بخشنامه می تواند با شاکیان دولتی رسانه ها برخورد شدید کند.باید منتظر ماند و دید مقام ارشد استان با دستگاه هایی که بخشنامه لازم الاجرای دولت را زیر پا گذاشته اند چه برخوردی می کند.
شکایت دستگاه های دولتی از خبر پارسی به عنوان تنها سایت پربیننده حامی دولت آن هم در هفته دولت تعجب حامیان و حتا مخالفان دولت را سبب شده است. جالب اینکه سال گذشته و در همیت ایام نیز یک مدیر دولتی پای مدیر خبر پارسی را حتی به زندان هم باز کرد و اصلا معلوم نیست چرا منتقدین دولت در امنیت و آرامش تقد می کنند و بعضا افترا و تهمت می زنند اما هیچ شکایتی از آنها نمی شود اما سایت حامی دولت که مهمترین دغدغه اش امنیت و آرامش و قانونگرایی و توسعه و پیشرفت با نگاهی نقادانه است باید با شکایت مدیران دولت روبرو شود.
خبر پارسی با هیچ مدیر و دستگاهی عناد و دشمنی و یا کینه ندارد بلکه سعی می کند به مدیریت ارشد استان یادآوری کند که برنامه های دولت با مدیرانی پیش می رود که دلشان با دولت است.این حرف فقط دلسوزی و رسالت را ما می رساند اما حالا که زورش را نداریم حالا که حرفمان خریدار ندارد گور پدرمان هم کرده است انتقاد کنیم.ما سکوت ما دیوار ما لال ما خفقان! ما آماده ایم که بیلان کار مدیران را بنویسیم. دولتمرد شاکی هفته ات مبارک!

24

1 دیدگاه برای “این منم روزنامه نگاری تنها…./شکایت مدیر دولت در هفته دولت از رسانه حامی دولت!/خبر پارسی دیگر این مدیر را نقد نمی کند!/دولتمردان شاکی روزتان مبارک!/ما سکوت ما دیوار ما لال!

  1. باسلام باخواندن این مطلب بیاد فروتنان شوکران افرادی چون شاملو اخوان ثالث و… می افتم که همه آنها به علت عقاید اصلاح وضعی جامعه مورد تعرض از برخی از دولتمردان بی تدبیر زمان خودشدند وهمچنین در آخر بیادجمله زیبای مولای متقیان که حوادث تاریخ شبیه هم هستند والسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.