اینجا، جای بچه یتیم‌هاست؛اگر آقازاده‌ها امان بدهند

خبر پارسی – رسول بهروش :روز دوشنبه هشتم شهریورماه اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهور در تمرینات تیم ملی فوتبال کشورمان شرکت کرد و به شاگردان کارلوس کی‌روش روحیه داد. با توجه به اینکه تیم ایران چند روز بعد از این دیدار،یعنی از روز پنجشنبه یازدهم شهریور، وارد نبردهای بسیار حساس مقدماتی جام‌جهانی شد، چنین حضوری اصلا عجیب نیست. آنچه در حاشیه این اتفاق باعث شگفتی می‌شود، همراهی پسر نوجوان جهانگیری با پدر است. فرزند معاون اول روحانی این فرصت را پیدا کرد که در کنار پدرش با بازیکنان و سرمربی تیم ملی ایران دیدار کند و از آنها پیراهن یادگاری هدیه بگیرد. تازه وقتی پیراهن را به این میهمان ناخوانده داده‌اند، او سراغ شورت و ساق را گرفته که از قرار معلوم آن را هم برایش فراهم کرده‌اند!

پدرها همیشه دوست دارند بچه‌های‌شان را خوشحال کنند و طبیعتا معاون اول رییس‌جمهور هم از این قاعده مستثنی نیست. با این همه، اسحاق خان جهانگیری می‌توانست دست پسرش را بگیرد و او را با خودش به رستوران، پارک، سینما یا هر تفرجگاه دیگری ببرد و ساعتی را با او به آرامش بگذراند. شکر خدا اخیرا روشن شده در این مملکت مساله اوقات فراغت مدیران ارشد و خانواده آنها یک موضوع جدی است و به این منظور بعضا ردیف‌های جداگانه هم در فیش‌های حقوقی در نظر گرفته می‌شود؛ پس احتمالا جناب جهانگیری برای خوشحال کردن آقازاده گرامی، با مشکل خاصی هم مواجه نبوده و راحت می‌توانسته بساط شادی او را مهیا کند. این اتفاق اما هر جایی می‌توانسته رخ بدهد، جز تمرین تیم ملی؛ جایی که فلسفه وجودی‌اش چیز دیگری است و قرار نیست دربست در قید اختیار اصحاب قدرت باشد.

شاید معاون روحانی نداند، اما تمرین تیم ملی جای بچه‌های بیماری است که ملاقات با اسطوره‌ها، شاید بتواند سر سوزنی از رنج‌شان بکاهد و تحمل کوه درد را برای‌شان آسان‌تر کند. حریم تیم اول مملکت، جای بچه‌های بی‌کس و بی‌پناهی است که از کنج یتیم‌خانه‌های سرد و خاموش بیرون می‌آیند تا شاید در سایه لبخند یک ستاره فوتبال، عطر کمیاب «شادی» را استشمام کنند. وسیله نقلیه مناسب برای میهمانان چنین بزمی، «ویلچر» است، نه اتومبیل‌های شیشه‌دودی با پلاک سیاسی و یک فوج محافظ! دست نوازش کسانی که پیراهن «ملی» را به تن می‌کنند، باید بر سر آسیب‌پذیرترین بچه‌های ملت فرود بیاید، نه پسر معاون اول رییس‌جمهور که پیراهن یادگاری را بدون شورت و ساق‌بند به خانه نمی‌برد!

می‌گویند علی پروین در حاشیه بازدید جهانگیری از اردوی تیم ملی، به شکل خصوصی سفارش پسرش محمد را به او کرده است. از قرار معلوم سلطان‌زاده در ماجرای خرید برنج، یک فقره بدهی ناچیز ۲۰میلیاردی به دولت دارد که این مساله کم‌کم دارد مشکلاتی برایش به وجود می‌آورد. حالا هم علی‌آقا مهر و عطوفت پدری را در حق محمد تمام کرده و بعد از بازی دادنش در مسابقه با ستارگان لالیگا، مشکل کوچکش(!) را هم با معاون رییس‌جمهور در میان گذاشته است. بله خب؛ وقتی جناب جهانگیری به فکر آقازاده خودشان هستند، علی پروین چرا نباشد؟ بیچاره خیل آدم‌هایی که در این سرزمین، «پشت» ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.