ایمانیه: بینی و بین‌الله هیچ‌گونه فشاری در انتصابات نبوده است

دکتر محمدهادی ایمانیه سه‌شنبه ١٢ بهمن در یک کنفرانس خبری ضمن تبریک چهل و سومین سال پیروزی انقلاب اسلامی، ضمن بیان اینکه مدیران اولین گروهی هستند که باید خود را ملتزم به دنبال کردن آرمان‌های انقلاب بدانند، گفت: همه مدیران باید بارها بارها، وصیت‌نامه شهدا را مرور کرده و ببینند حرکت و اقداماتشان تا چه میزان با اهداف و آرمان‌های انقلاب و شهدا، انطباق دارد؛ اگر مطابق نیست یا نمی‌توانند براین اساس عمل کنند، در مدیریت خود تجدید نظر یا با این عرصه خداحافظی کنند.

استاندار فارس در ادامه به تشریح پروژه‌های قابل افتتاح در دهه فجر پرداخت و از افتتاح ۷۲۹ پروژه در سرفصل‌های عمرانی، خدماتی، زیر بنایی و‌… در استان خبر داد و افزود: این ۷۲۹ پروژه شامل ۱۸ پروژه امور آب آشامیدنی، ۴۶ پروژه راه‌های اصلی، فرعی، روستایی و عشایری، ۴۶ پروژه فضاهای آموزشی، فرهنگی آموزش و پرورش، هنری و رفاهی مراکز آموزش عالی و مراکز فرهنگی و هنری، ۵۹ پروژه امور بهداشت و درمان، ۸۱ پروژه امور برق و ۱۱۹ پروژه عمران شهری و روستایی شهرداری ها، دهیاری‌ها و بنیاد مسکن می‌شود.

ایمانیه با بیان اینکه در دهه مبارک فجر امسال ۱۳۰ پروژه مربوط به مسکن شهری و روستایی، ۳۵ پروژه امور ورزش، ۷۸ پروژه مربوط به سایر طرح‌های عمرانی، زیربنایی، خدماتی و رفاهی و ۱۱۷ پروژه طرح‌های تولیدی بخش صنعت و کشاورزی به بهره برداری خواهد رسید، گفت: هزینه محاسبه شده برای این پروژه‌ها بدون لحاظ افزایش قیمت‎ها است و اگر این هزینه‌ها به قیمت روز محاسبه شود ارزش پروژه‌ها بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

او تصریح کرد: تلاش شده که پروژه‌ها توزیع عادلانه شهرستانی داشته باشد که البته در این زمینه هنوز رضایت کامل حاصل نشده، اما جهت گیری مدیریت ارشد استان به این سو است که امیدواریم ادامه پیدا کند.

استاندار فارس با اشاره به سفر معاون رئیس جمهور و رئس سازمان محیط زیست کشور برای بررسی تالاب بختگان و پریشان و سفر وزیر صنایع در دهه فجر، گفت: در بحث طرح جهش ملی مسکن نیز در حال اتمام روند واگذاری زمین هستیم و در بحث آزاد راه شیراز-اصفهان و شیراز-بوشهر مقرر شد قطعه هشت نیز که ورودی بزرگراه شیرازشث-اصفهان بوده و قطعه اول آزادراه شیراز-بوشهر نیز هست، با مشارکت ۷۰ درصدی وزارت راه و ۳۰ درصدی وزارت دفاع دنبال شود.

ایمانیه همچنین در خصوص آبرسانی از خلیج فارس به استان فارس با بیان اینکه سه مسیر برای این مهم پیش‌بینی شده است، افزود: در این راستا قرارگاه آب در استان شکل گرفته و به صورت روزانه آب مورد نیاز صنعت، زیرساخت‌ها و …با مشارکت ۹ دستگاه رصد می‌کنند و در بحث آبرسانی از خلیج نیز پروژه آبرسانی از طریق لامرد و مهر عملیات خاکبرداری آن آغاز شده است.

او با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد بودجه ۱۴ هزار میلیارد تومانی سفر ریاست جمهوری به استان محقق شده است، گفت: طرح آمایش استان نیز تا پایان امسال تمدید شده و مدیران دستگاه‌های اجرایی تا پایان امسال فرصت دارند آخرین تغییرات و پیشنهادات خود را ارائه کنند.

استاندار فارس همچنین با بیان اینکه در جلسه با استانداران بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد شش اولویت همکاری مشترک در حوزه‌های راه، آب، انرژی، محیط زیست، سلامت و گردشگری مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد در این سه استان به عنوان قطب پنج آمایش ایران، همکاری جدی تری انجام شود.

ایمانیه ادامه داد: ایجاد قرارگاه آب، قرارگاه ساخت مسکن و قرارگاه فرهنگی -اجتماعی در راستای آماده سازی و نوسازی مدیریت در استان شکل گرفته است.قرارگاه فرهنگی-اجتماعی در دهه فجر با رویکرد اقدامات انقلابی و جهادی کار خود را آغاز خواهد کرد.

استاندار فارس همچنین در خصوص آخرین مصوبات ستاد کرونای استان اشاره و عنوان کرد: آخرین تصمیمات را ابلاغ کرده‌ایم و مقرر شده است با نظارت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و همکاری بسیج اتاق اصناف و نیروی انتظامی و اعمال نظارت بر آنها به صورت جدی دنبال شود.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه بسیاری از مصوبات ستاد کرونای استان به صورت کم رنگ اجرایی شده است، گفت: رسانه‌ها در بحث نظارت بر اجرای این مصوبات همکاری کنند.

انتصابات تحت فشار نبوده است

ایمانیه در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص روند انتصابات انجام شده به ویژه برادر یکی از نمایندگان استان فارس در حوزه ستادی استانداری، گفت: بینی و بین‌الله در محضر خداوند قسم یاد می‌کنم که این انتصاب تحت هیچ‌گونه فشاری نبوده و شخصا با علم به انقلابی بودن، پاکدستی، عدم رودروایسی و تقوا دست به این انتخاب زدم، زیرا معتقدم سازمان بازرسی و رسیدگی به شکایات نیازمند فردی جوان و با این خصوصیت دارد.

او خاطرنشان کرد: اگر به دنبال استفاده از چنین رویکردهایی که در حاشیه سازی‌ها به آنها دامن زده می‌شود، بودم قاعدتا برادر خودم را مانند سایر انتخاب‌های دولت‌های قبل در این مسئولیت می‌گذاشتم و کسی هم نمی‌توانست طرح سئوال کند اما با شناخت کاملی که از این فرد و از دوران کودکی‌اش تاکنون داشته و خودم بزرگش کردم، دست به این انتخاب زدم و در اینجا هم به همه می‌گویم که خیالتان راحت باشد که با فشار، هیچ انتخابی انجام نشده است.

استاندار فارس همچنین در خصوص قطع انشعاب آب بخش بیمارستان جانبازان مجتمع شیراز در باغ جنت، گفت: اگر این مسئله واقعیت داشته باشد از مدیرکل بنیاد گلایه جدی خواهم داشت که چرا این موضوع را پیگیری و حل نکرده است اما در پی بازدیدی که انجام گرفت، مصوباتی انجام شد که در سطح ملی و استانی پیگیری شده و در حال اجراست.

ایمانیه همچنین با تاکید بر اینکه باید فرهنگ کلنگ‌زنی را کم کم رنگ کنیم، گفت: مردم دیگر از این کلنگ‌زنی‌ها که ۱۵-۱۶ سال بهره‌برداری از آن به طول می‌انجامد خستخ شده‌اند.

او در خصوص راه آهن شیراز-بوشهر هم بیان کرد: چندین جلسه در محضر رئیس جمهور و وزرای مربوطه در سطح ملی برگزار شده و در حال حاضر عملیات اجرایی پروژه از سمت مرودشت و بوشهر آغاز شده است.

استاندار فارس گفت: این پروژه با مشارکت بخش خصوصی اجرایی خواهد شد و برای شروع به کار آن ۲۰ درصد از هزینه ساخت از صندوق ذخیره اختصاص داده شده است،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.