انعقاد تفاهم نامه مشترک میان دانشگاه و شهرداری شیراز/شیرازی ها امیدوار به ارتقاء فرهنگ شهروندی/شهردار :با همکاری دانشگاه می توانیم به چراهای مختلف پاسخ دهیم

خبر پارسی – شهردار شیراز با تأکید بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت و پتانسیل دانشگاه شیراز توسط مجموعه شهرداری، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم چراهای مختلفی که در شهر شیراز است را با همکاری دانشگاه شیراز پاسخ دهیم.

مهندس علیرضا پاک فطرت در دیدار رئیس دانشگاه شیراز، افزود: در شهر شیراز متخصصان بسیاری هستند که می شود با بهره گیری از ظرفیت آنها به حل مشکلات شهری کمک کرد.

وی اظهار داشت: اگر چه تفاهم نامه فی مابین شهرداری و دانشگاه شیراز تفاهم نامه همه جانبه ای است اما بُعد فرهنگی آن باید پر رنگ تر باشد.

علیرضا پاک فطرت تصریح کرد: به نظر می رسد بهتر است در این تفاهم نامه محور مطالب پژوهشی بیشتر در موضوع فرهنگ شهروندی باشد.

او ادامه داد: وضعیت شیراز در مورد موضوع مواد مخدر نامطلوب تر از سایر شهرهاست که نیاز است این موضوعات از طریق دانشگاه بررسی شود.

وی موضوعاتی همچون تکدی گری، دیوار نویسی، ترویج سبک زندگی اسلامی-ایرانی و … را از جمله مسائلی دانست که می توان آنها را در دانشگاه شیراز مورد بررسی قرار داد.

شهردار شیراز خواستار اصلاح فرهنگ ترافیک شهری با بهره گیری از ظرفیت دانشگاه شیراز شد و ادامه داد: این موضوع باید به صورت علمی و عملی مورد بررسی قرار گیرد.

شهرداری در مواردی که اختیار ندارد، نمی تواند پاسخگو باشد

شهردار شیراز با تأکید بر ضرورت شکل گیری تفکر مدیریتی یکپارچه شهری ابراز داشت: من نمی گویم باید تمام اختیارات را به شهرداری بدهند اما در حدی که اختیار داده می شود، اعتراض شود.

وی با اشاره به انتقادهایی که اخیرا در مورد ورودی شهر در سمت محور سپیدان مطرح شده است، بیان کرد: ورودی های شهر ارتباطی به شهرداری شیراز ندارد و محدوده شهری شیراز تا پلیس راه سپیدان است و بالاتر از آن به لحاظ قانونی در اختیار شهرداری نیست.

علیرضا پاک فطرت ابراز داشت: این مجوز باغ ها و رستوران ها که نقش اساسی در ترافیک دارند را ما نداده ایم، ضمن اینکه نقاطی همچون گویم و دوکوهک به صورت منفصل تحت مدیریت شهرداری هستند؛ البته اگر اختیار کامل و در تمامی جوانب به شهرداری داده شود به درستی عمل خواهیم کرد و پاسخگو هم خواهیم بود.

گفتنی است، در پایان تفاهم نامه ای پیرامون موضوعات مختلف پژوهشی در حوزه های شهری به امضای رییس دانشگاه و شهردار شیراز رسید.

1 دیدگاه برای “انعقاد تفاهم نامه مشترک میان دانشگاه و شهرداری شیراز/شیرازی ها امیدوار به ارتقاء فرهنگ شهروندی/شهردار :با همکاری دانشگاه می توانیم به چراهای مختلف پاسخ دهیم

  1. با سلام
    به اطلاع میرساند که شیراز نیاز به ارتقا فرهنک ندارد و نیاز مبرمی به شهردار دارد نه سخنگو پیمانکار.
    به قول اقا محمد بقال سر کوچه ما هوا بسیار نیاز به تمیزی و پاکی دارد و مقداری ذرههای که تنفس …..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.