انصاری لاری: تحول گرایی و ایجاد شهر خلاق ضرورت کیش امروز است/ آرامش مبتنی بر اخلاق و انسانیت کیش باید در کشور الگو شود+گزارش تصویری

خبر پارسی – مدیرعامل جدید منطقه آزاد کیش هدف گذاری خود را در این جزیره زیبا تحول گرایی و ایجاد یک شهر خلاق دانست .

محمدابراهیم انصاری لاری در آیین تودیع و معارفه مدیرعامل منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه توفیق مجدد خدمتش را بایداز برکات دولت تدبیر و امید دانست عنوان کرد: برآمدن دولت تدبیر و امید صرف‌نظر از شایستگی و ویژگی‌های بارز شخصیتی دکتر روحانی، مرهون الطاف الهی و رهنمودهای پر تاثیر و تدابیر هوشمندانه مقام معظم رهبری و سپس حمایت‌ها و همراهی مؤثر شخصیت‌ها و چهره‌های محبوب و ملی کشور است که برخی از آن‌ها در میان ما نیستند اما نام و یادشان پیوسته در میان ما باقی است مثل آیت‌الله فقید هاشمی رفسنجانی.

مدیرعامل جدید منطقه آزاد کیش تصریح کرد: از حسن اعتماد رئیس‌جمهور،وزرای قطب شورای آزاد کشور و به ویژه از چهره خدوم و پر تلاش دولت جناب آقای دکتر بانک تشکر می کنم .در برابر اظهار لطف و بزرگواری و دعوت صمیمانه ایشان برای همکاری نتوانستم مقاومت بکنم و البته با استعانت از کلام الله مجید مسئوولیت را پذیرفتم .

وی با بیان اینکه با دعوت و حمایت آقای بانک نتوانستم در مقابل این مسئولیت شانه خالی کنم، اضافه کرد: باید کیش را تبدیل به یک گذرگاه منطقه‌ای کنیم و این خود یعنی تحول و آغاز راهی جدید برای رسیدن به توسعه و نقشی مهم در منطقه.

مدیرعامل جدید منطقه آزاد کیش این جزیره را آماده یک تحول دانست و گفت: ما نباید به رشد قانع باشیم ؛فرق است بین منحنی رشد و منحنی تحول.امروز با توجه به اینکه زیر ساخت ها آماده است ما باید به سمت تحول گرایی و نوگرایی حرکت کنیم.اگر فرودگاه کیش در حال رشد است،تا وقتی که این فرودگاه آماده بشود با ظرفیت بیشتر اما ااما اگر با اتکا به این فرودگاه و یک صنعت هوانوردی مطمئن و پویا بتوانیم کیش را به یک گذرگاه منطقه ای بکنیم این یعنی آغاز یک تحول این که شهروندان شیرازی یا اصفهانی،سوار بشوند بروند دوحه و از دوحه به نقاط مختلف دنیا ،یا بروند به کشور همسایه امارات و از آنجا به جاهای دیگر عزیمت کنند،اگر ما توانستیم کیش را به مرکز و هاب منطقه‌ای تبدیل کنیم این یعنی تحول.

وی توجه به ظرفیت و قابلیت های اقتصادی کیش در جهت تحول را ضروری دانست و گفت: اگر کیش را با توجه به ظرفیت هایش تبدیل به یک مرکز پولی و مالی منطقه ای بکنیم و به جای اینکه روزانه منتظر باشیم که نرخ ارز از کشور همسایه به ما اعلام بشود ،این قدرت مالی و پولی در کیش ایجاد بشود که بر نرخ ارز کنترل داشته باشد و منطق او را رعایت بکند و تعیین نرخ بکند این یعنی آغاز یک تحول.

انصاری لاری تحول خواهی را ضرورت و لازمه کیش امروز دانست و گفت: باید بتوانیم نمایندگی برندهای جهانی را که در ایران باید بیایند، در کیش مستقر و‌ کیش را به یک مرکز پولی و مالی تبدیل کنیم،این یعنی آغاز یک تحول. جهت‌گیری ما باید به سمت تحول‌گرایی و نوگرایی باشد چراکه هر چیزی که از جنس تحول باشد اثربخش است.

مدیرعامل جدید منطقه آزاد کیش خاطر نشان کرد:تحول اقتضائات خاص خودش را دارد،یکی از مقدمات واجب تحول،تلاش و کوشش مضاعف و طلب و مجاهدت و جست و جوست.طلب و مجاهده و تلاش مضاعف مقدمه واجب تحول گرایی است.هر چیزی که از جنس تحول باشد مانا و ماندگار و اثر بخش و برکت افزا است و کارهی سطحی بی برنامه و بدون آینده نگری و بدون ریشه کارهایی است که ممکن است در مقاطعی و چند صباحی سروصدایی ایجاد بکند اما فانی و تمام شدنی است.

انصاری لاری مقدمه دوم تحول گرایی مثبت را تکیه بر عقلانیت ،عقل سلیم و بنیه کارشناسی دقیق دانست و گفت:خوشبختانه این موارد در دولت تدبیر و امید نیز مورد تاکید است.تدبیر یعنی همیشه و دائما جانب عقل را رعایت کردن.جانب عقل را گرفتن در شعار و صحبت کار آسانی است.به راحتی می گوئیم عاقلانه فکر کن،سخن بگو و عمل کن اما واقعا جانب عقل را رعایت کرد امر دشواری است ،چنانچه پیامبر اکرم (ص) فرمودند:یک ذره عقل از نماز و روز برتر است.بنابراین عقل و تدبیر و خرد ورزی فقط فکر ساده و تفکر ساده نیست،تفکر معطوف به حقیقت خردمندی است.اگر این مجاهدت با عقلانیت توأم شود به مرتبه خلاقیت و نوآوری خواهیم رسید و این خلاقیت و ابتکار در ضمیمه مجاهدت و عقلانیت رشد می کند، لذا اگر این مسیر را باهم ‌پیش ببریم می‌توانیم به شهر خلاق برسیم. می توانیم کیش را تبدیل به شهر خلاق کنیم.در شهر خلاق هیچ‌کس منفعل نیست همه در هر موقعیت و در هر مسئوولیتی و در هر سطحی هستند،خودشان عاملان تغییر و عاملان ابتکار هستند و نه فقط منفعل و قربانی تغییر.

وی موقعیت جغرافیایی کیش را به لحاظ کیفی مطلوب دانست و گفت: خوشبختانه کیش به لحاظ جغرافیایی یک جزیره است اما به لحاظ کیفی شرایطی دارد که می‌تواند باهمه دنیا مرتبط باشد و می تواند تاثیرات میدانی بسیار زیادی در حوزه های مختلف بر جا بگذارد.امروز بحث کمیت و کیفیت یکی از بحث های بسیار مدرنی است که تقریبا جا افتاده و مسئله کمیت به نسبت بیست سال پیش بسیار کم اهمیت شده است،آنچه مهم است،کیفیت است.به کوچکی این جزیره و جزیره بودنش نباید نگاه کرد بلکه به کیفیت این جزیره و تاثیری و نقشی که می تواند در اقتصاد ملی ما ایفا کند باید توجه کرد.

انصاری لاری با تاکید بر اینکه از امروز ‌شعار ما تبدیل جزیره زیبای کیش به شهر خلاق باشد ،گفت:کیش باید در همه زمینه ها از خودش خلاقیت نشان بدهد و الگو بشود برای مناطق آزاد دیگر و هم برای بخش های مختلف کشور.

وی در پایان مشخصات یک شهر خلاق  را جذب حداکثری و دفع حداقلی توصیف کرد و گفت: کیش همه مذاهب،قومیت ها و ملیت ها را می تواند بپذیرد چه در داخل و چه از خارج و بی توجه به بقیه مسائلی که تفاوت ایجاد می کند میان انسان ها و با تاکید بر توانایی ها و صلاحیت ها در کنار رعایت اخلاق و انسانیت.شهر خلاق کیش هم فناوری های نو را باید جذب کند ،هم فرهنگ و هنر و مسائل اخلاقی و اجتماعی را باید به اوج برساند،طوری که اگر از کیش سخن گفته می شود، اگر از توانایی‌های تجاری و اقتصادی آن سخن گفته می شود ،از آرامش مبتنی بر اخلاق و انسانیت کیش ‌هم در همه جای کشور مثل بزنند و کیش را الگو قرار بدهند. ما به دنبال چنین حرکتی باید باشیم و اگر همه ظرفیت‌های کشور استفاده شود به‌تمامی اهداف دست خواهیم یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.