اندیشه پویا بهترین دستاورد پایتختی جوان جهان اسلام /شیراز منادی صلح باشد

خبر پارسی – فرزاد صدری – در آخرین روزهای سال وقتی یک مدیر بسیار جوان از راس کتابخانه های عمومی استان فارس کنار رفت تا شیراز فرصت پایتختی کتاب کشور را از دست بدهد،حیدر علی کامیاب مدیرکل ورزش و جوانان فارس از انتخاب شیراز به عنوان پایتخت جوان جهان اسلام در دو سال آینده خبر داد.
انتخاب شیراز به عنوان پایتخت جوان جهان اسلام فرصت بسیار مغتنمی برای جوانان این شهر ایجاد می کند تا با جوانان سایر کشورهای اسلامی ارتباطی فرهنگی،اجتماعی،ورزشی،هنری،سیاسی و علمی برقرار کنند و در رشد و اعتلای فکری خود و سایر شهروندان تاثیر بسزایی بگذارند.
هیاهوی کاذب برخی از کشورهای همسایه برای اینکه ایران را کشوری ناامن جلوه دهند گویا نتیجه عکس داده و پایتختی جوانان جهان اسلام را از استانبول به شیراز داده اند شهری که به صلح و آرامش شهره است و طبع شعر گونه شهروندان شیرازی نیز حاکی از آرامش حاکم بر این شهر است.
برنامه ریزی برای اوقات فراغت جوانان در دو سال آینده (۹۶ -۹۵) و نیز ایجاد تالارهای گفت و گوی مذاهب اسلامی میان جوانان و معرفی آئیین های نیکوی اسلامی ،اجرای نمایش های صحنه ای مبتنی بر گفتمان دینی و نیز برگزاری نشست های تفریق مذاهب به همراه برگزاری جشنواره های موضوعی فیلم در شیراز با محوریت جوان مسلمان و همچمین نمایشگاه پوشاک و مد برای جوانان به همراه مسابقات نویسندگی و کتابخوانی و صد البته مسابقات ورزشی و هنری همه و همه می تواند دو سال بسیار پر بار را برای شیراز به ارمغان بیاورد.
سفر جوانان هنرمند و اهل اندیشه شیرازی به کشورهایی همچون مالزی و ترکیه و سنگاپور و کویت و قطر و پذیرایی از جوانان اهل خرد و اندیشه این کشورها می تواند به پویایی فکری و ذهنی و در نهایت شکوفایی اندیشه ای شیراز بیانجامد.
اداره کل ورزش و جوانان بدون تردید دو سال بسیارسخت با چالشی زیبا را پیش رو دارد که می تواند با همکاری نهادهایی چون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی،جهاد دانشگاهی،دانشگاه شیراز و علوم پزشکی،سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری دو سال خاطره انگیز و پر بار را برای شیراز رقم بزند.
برگزاری هفته‌های دوستی و برنامه‌ فرهنگی جوانان شیرازی با جوانان دیگر کشورهای اسلامی فرصت بسیار خوبی را برای تبادل فکر و اندیشه میان جوانان ایجاد می کند که باید از آن بیشترین بهره فکری و فرهنگی را گرفت.
شیراز یک شهر رسانه است و بسیاری از شاغلین عرصه رسانه را جوانان تشکیل می دهند.تبادل تجربیات رسانه ای جوانان کشورهای اسلامی در شیراز می تواند اتفاقی بسیار فرخنده را در این حوزه رقم بزند و تولیدات رسانه ای شیراز از استان به آن سوی آبها منعکس شود.
ظرفیت سازی گردشگری از فرصت پایتختی جهان اسلام برای شیراز و نیز برگزاری مسابقات مختلف ورزشی در سطح منطقه به میزبانی شیراز همه و همه فرصت هایی است که نباید به آسانی از کنار آن گذشت.
در پایان باید گفت از این فرصت می توان استفاده کرد و به بسیاری از جوانان اعتماد کرد و مسئوولیت ها را به آنها سپرد.شیراز عمری است چوب افکار کهنه را می خورد با اعتماد به مدیریت جوانان می توان به کهنه پرستی چنگ انداخت و به جنگ جهل افکار رفت!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.