انتخابات تمام شد، خبرنگار ماند و حوضش

انتخابات تمام شد، خبرنگار ماند و حوضش

محمود شبان سروستانی:

خبرپارسی – اگرانتخابات برای بعضی چیزی در بر نداشته باشد اما برای برخی آب و نان دارد که البته بد هم نیست، بنده به شخصه اعتقاد دارم که اگر هر سال هم یک انتخابات برگزار شود مشکلی که ایجاد نمی شود هیج، بلکه به اقتصاد جامعه هم کمک می کند .

انتخابات موجب گردش مالی در جامعه و رونق بسیاری از مشاغل می شود در این میان رسانه ها به دلیل جایگاه خبررسانی و ارتباطی که با مردم جامعه دارند به شکل ویژه مورد نظر قرار می گیرند و از طرفی ابزاری موثر برای تبلیغات به شمارمی روند و مورد وثوق ستادها و نامزدها قرار می گیرند، در این میان خبرنگاران به عنوان واسطه رسانه ها با ستادها برای کمک به اقتصاد رسانه تلاشی مظاعف می کنند .

اما “سوخت شدن هزینه آگهی” نامزدها در رسانه پدیده ای است که بیشتر از رسانه به خبرنگاران ضرر و زیان می رساند زیرا آنها هستند که باید هزینه آگهی را زنده کنند و عدم موفقیت در این امر به معنای پرداخت خسارت به مدیران مسوول رسانه است .

آنگونه که راویان اخبار نقل می کنند درانتخابات اخیرشیرازهم چند تن از خبرنگاران رسانه ها که با اعتماد به سفارش و قول وقرار مسوول کمیته رسانه ستاد انتخاباتی یکی از نامزدها اقدام به انتشاررپرتاژ آگهی کرده بودند، با اینکه مقرر شده بود که فردای روز انتشار هزینه آگهی به حسابشان واریز شود با خلف وعده فرد مذکور روبرو شدند .

پس از اتمام انتخابات و عدم انتخاب نامزد مورد نظر و گذشت ۱۵ روز از سفارش رپرتاژآگهی، تماس های بی پاسخ و پیگیری های مکرر خبرنگاران درمانده نتیجه ای در بر نداشته  و دسترسی به مسوولین ستاد و نامزدهایی که تا دیروز او را در صدر مجلس می نشاندند و عزیزش می داشتند نیز غیر ممکن .

حالا تصور کنید در این اوضاع ویژه کشور که تقریبا همه حوزه ها تعطیل شده اند و وضعیت خرابتر از پیش اقتصاد، خبرنگاران باید خسارت انتخاب نشدن نامزد به مجلس راه نیافته را نیز بپردازند، و اینجاست که آدم به یاد ضرب المثل معروف “علی ماند و حوزش” می افتد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.