امام جمعه شیراز: اگر برگزاری کنسرت حلال است چرا خدمت امام رضا(ع) برگزار نمی‌شود؟/علی مطهری :معنی ندارد بگوییم که یک استان از قانون مستثنی است/ کشور حکومت فدرالی نیست

خبر پارسی – در حالی که نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره اجرای کنسرت‌ها گفته: در استان‌های مختلف نباید تفاوت قائل شد،امام جمعه شیراز نیز در خطبه های امروز خود گفته است: اگر برگزاری کنسرت حلال است و جایز و بی‌ضرر، چرا خدمت امام رضا(ع) برگزار نمی‌شود؟

بنا بر گزارش خبرگزاری ایسنا،حضرت آیت الله ایمانی امام جمعه شیراز امروز ۲۹ مرداد ماه ۱۳۹۵ در خطبه های نماز جمعه از دولتمردان خواست که به مسائل فرهنگ دینی و انقلابی توجه لازم را داشته و معنویت را به‌عنوان پشتوانه این نظام، تقویت کنند و اجازه ندهند عده‌ای با تشویق افراد به گناه، معنویت را از جامعه بگیرند.

امام جمعه شیراز همچنین با بیان اینکه وزیر ارشاد گفته است که برگزاری کنسرت‌های موسیقی در مشهد مقدس به‌خاطر احترام به امام رضا(ع) انجام نمی‌شود، گفت: از آقای وزیر ارشاد سئوال می‌کنم که اگر برگزاری کنسرت حلال است و جایز و بی‌ضرر، چرا خدمت امام رضا(ع) برگزار نمی‌شود؟ اگر حرام است و ضرر دارد، پس برای همه مسلمانان مضر است و حرام. حرام را توسعه ندهید و گناه را تشویق نکنید.

از طرفی دیگر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با «غلط» و «نادرست» خواندن برخی اظهارات درباره برگزار نشدن هیچ کنسرتی در شهر مشهد، تاکید کرد: کشور که حکومت فدرالی نیست؛ نباید درباره اجرای کنسرت‌ها در استان‌های مختلف تفاوت قائل شد.

علی مطهری در گفت‌وگو با «خانه ملت»، درخصوص اظهارات اخیر امام جمعه مشهد درباره اجرای کنسرت‌ها در استان خراسان رضوی، گفت: درباره اجرای کنسرت‌ها در استان‌های مختلف نباید تفاوت قائل شد، زیرا کشور که حکومت فدرالی نیست و اینگونه نیست که بگوییم خراسان رضوی دارای خودمختاری است و قوانین خاصی بر آنجا حکومت می‌کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این کار و نظر، غلط و نادرست است و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم نباید زیر بار این موضوع می‌رفت.

وی تصریح کرد: معنی ندارد بگوییم که یک استان از قانون مستثنی است. در اینجا وزیر ارشاد عقب‌نشینی کرده و کارش هم درست نیست و حتی می‌شود در مجلس مورد سؤال واقع شود.

مطهری درباره شرایط خاص شهر مشهد نیز گفت: این موضوع از کجا آمده است؟ چنین چیزی اصلاً معنی ندارد. اگر یک کنسرتی اشکال شرعی دارد، در هیچ‌جا مجاز نیست و نباید اجرا شود و اگر اشکال شرعی ندارد، برای همه شهرها قابل اجراست.

نایب رئیس مجلس درباره اظهاراتی پیرامون حریم امام رضا (ع) درمورد اجرای کنسرت‌ها تأکید کرد: چیزی به نام حریم امام رضا (ع) وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.