افشای سندی از تهدید پزشکان استان فارس جهت همکاری با طرح پزشک خانواده

خبر پارسی – طرح پزشک خانواده پر سر و صداترین طرح دولت سابق در حوزه سلامت در حالی همانند بقیه طرح های دولت احمدی نژاد به صورت خلق الساعه و بدون مطالعه کافی در اوایل سال ۹۱ کلید خورد که از همان ابتدا فرجام ناخوشایند آن مشخص بود. پیش از شروع این طرح در استان فارس به عنوان یکی از دو استان پایلوت ، پزشکان زیادی نسبت به عواقب منفی اجرای چنین طرحی بدون مطالعه کافی و فراهم نمودن زیر ساخت های لازم هشدار داده بودنداما دکتر محمد هادی ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان فارس راه دیگری را برگزید.
هنگامی که مدیریت دانشگاه علوم پزشکی شیراز مسئول اجرای این طرح شد از جامعه پزشکی در این مورد هیچ نظرخواهی نکرد. از آن جا که این طرح ایرادات اساسی فراوانی داشت جامعه پزشکی نارضایتی خود را از نحوه اجرای این طرح ابراز داشت اما دکتر ایمانیه بااین استدلال که ورود به طرح و خروج از ان اختیاری است این انتقاد ها را نادیده گرفت. بسیاری پزشکان به خاطر ایراداتی که به طرح داشتند حاضر به همکاری با آن نشدند.
ریاست دانشگاه در اقدامی تعجب برانگیز اعلام کرد قرارداد بیمه پزشکانی که حاضر به شرکت در این طرح نباشند لغو خواهد شد. این اقدام در حالی صورت گرفت که با ادعای اولیه طرح پزشک خانواده که یکی از اهداف خود را کاستن از هزینه درمانی و کاهش رنج و آلام بیماران عنوان شده بود در تضاد بود و هزینه های بیماران را کاملا به دوش خودشان می افکند.
پس از اینکه این تهدید نیز موثر واقع نشد این بار مدیریت دانشگاه در اقدامی تاسف برانگیز پزشکان و متخصصانی را که حاضر به همکاری و مشارکت در این طرح را نبودند تهدید به لغو پروانه مطب و مجوز کار وتعطیلی محل کار نمود .این اقدام غیر قانونی در حالی است که دکتر ایمانیه به جای لحاظ کردن نظرات و دیدگاه های به حق پزشکان در طرح ور فع نواقص اساسی آن با ادبیات تحکم آمیز و زبان تهدید به صورت غیر قانونی سعی در مجبور کردن جامعه پزشکی استان جهت مشارکت در طرح نمود.
افشای نامه ای از دکتر افشین امینی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان فارس نشان می دهد که پزشکان این استان علی رغم مطلع بودن از ناپختگی این طرح تحت فشار غیر قانونی و فزاینده ای جهت پیوستن به طرح پزشک خانواده بوده اند.این در حالی است که رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بارها در مصاحبه های خود از همکاری پزشکان در این طرح تشکر کرده بود!
همانگونه که در این نامه مشخص است متخصصین شاغل در شهرستانها چنانچه حاضر به وارد شدن به طرح پزشک خانواده نباشند با تعطیلی محل کار مواجه می شدند. حال پزشکان متخصصی که جهت خدمت به مردم منطق محروم در شهرستان ها مشغول طبابت بودند در مواجه با این دستورالعمل غیر قانونی دو گزینه داشتند یا باید دست از طبابت می کشیدند و مردم این مناطق را از خدمات خود بی نصیب می کردند و یا پای در راهی بگذارند که نتیجه آن تضییع حقوق مردم در حوزه سلامت است.

pezeshke khanevade
خلاصه ای از اعتراضات جامعه پزشکی کشور و فارس نسبت به این طرح در لینک زیر آمده است:
http://isgp.ir/taxonomy/term/26
http://ksgp.ir/node/288
http://ksgp.ir/node/288

11 دیدگاه برای “افشای سندی از تهدید پزشکان استان فارس جهت همکاری با طرح پزشک خانواده

  1. دروغ و دروغ گویی ویژگی مشترک تمام مدیران دولت قبل بود

  2. از دکتر روحانی می خواهیم هر چه سریعتر به این عوام فریبی ها پایان دهد

  3. ایمانیه تو دانشگاه هم همه ی کاراها رو با تهدید و ارعاب پیش می بره. حیف که صدای ما نه به دکتر روحانی می رسه نه وزیر…

  4. ما به ایشان و سیستم مدیریتیش که همه کار ها را با تهدید پیش می برن عادت کردیم. جای تعجب است که چطور جرات کرده اند پزشکان متخصص که بعضا با نفوذ هم هستند تهدید کنند.

  5. سال ها است که به عنوان پزشک عمومی دارم به جامعه خدمت می کنم و رییس دانشگاه های زیادی دیده ام. هیچ کدام به اندازه دکتر ایمانیه به ما توهین نکرد…

  6. ای کاش مدیران لایق و کاردان و بدون هرگونه گرایش سیاسی در راس امور قرار گیرند تا جامعه به رشد و تکامل واقعی و نه صرفا شعاری دست یابد.

  7. امیدواریم روسای سابق دستگاهها از جمله دکتر ایمانیه به این نکته توجه کنند که مردم با رای خود در انتخابات خواستار تغییر مدیریت در سیستم اجرایی شده اند و لذا ضمن احترام به نظر مردم ، سعی نکنند برای ماندن بر مسند ریاست خود را با جریان جدید سازگار نشان دهند چرا که سوابق سیاسی ایشان را همه میدانند و چنین اقدامی و دست زدن به هر کاری برای بقا باعث زیر سوال رفتن اندیشه و تفکرات حزبی طیف سیاسی وابسته آنهاست.

  8. سلام من یه مشکلی تو دانشگاه داشتم رفتم پیش دکتر ایمانیه حلش کرد و واقعا ازش ممنونم
    دوست ندارم بره

  9. دلمون خوش بود با رای دادن به روحانی حداقلش سیستم عوض بشه اما تاکی باید ریاست اعصاب خرد کننده ایمانیه رو ببینیم نمیدونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.