افتتاح پروژه های هلال احمر فارس با حضور رئیس جمعیت کشور

خبرپارسی – مدیر عامل جمعیت هلال احمر فارس از حضور رئیس جمعیت هلال احمر کشور در فارس در آینده نزدیک خبر داد و افزود: افتتاح پروژه های دهه فحر با حضور رئیس جمعیت کشور و مسئولین استانی انجام می شود .

حسین درویشی شنبه ۱۳ یهمن در نشست خبری ویژه برنامه های دهه فجر با اشاره به وظایف سازمان هلال احمر گفت: خارج از بحث امداد و نجات که وظیفه ذاتی ماست این سازمان رییس کارگروه آموزش عمومی استان نیز است .

مدیر عامل هلال احمر استان فارس در تشریح برنامه های هلال احمر فارس در ایام دهه فجر نیز گفت: ۴۰ برنامه استانی داریم که در سطح استان فارس اجرا خواهد شد .

او همچتین از حضور رئیس جمعیت هلال احمر کشور در فارس در آینده نزدیک خبر داد و افزود: افتتاح پروژه های دهه فحر با حضور رئیس جمعیت کشور و مسئولین استانی انجام می شود .

درویشی پروژه های در دست افتتاح هلال احمر را ۳ عدد عنوان کرد و گفت: مرکز آموزش تخصصی در شهرستان اقلید، ساختمان امداد شهری درنورآباد و مرکز جامع توانیخشسی  در شیراز از جمله پروژه های در دست افتتاح است که با اعتیاری بالغ بر ۴۶ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است .

او سپس به پروژه های نیمه تمام هلال احمر فارس اشاره کرد وافزود: این پروژه ها که پیش از این به بهره برداری رسیده و افتتاح شده بود، نقائصی داشت که با صرف هزینه ای بالغ بر ۲۸۶ میلیون تومان برطرف شد .

مدیر عامل هلال احمر فارس همچنین از راه اندازی ۵ پایگاه امداد و نجات در شهرستان های دارابف فسا، لامرد، ممسنی و مرودشت خبر داد و گفت: این پایگاه ها به خودرو هایی مجهز شده اند که همه لوازم امداد و نجات را در خود دارد و هر خوردو با قیمتی بالغ بر یک میلیارد تومان خریداری شده است .

درویشی در ادمه به تشریح برنامه های هلال احمر فارس در دهه فجر پرداخت و گفت: افتتاح ۲۹ خانه هلال در نقاط دور دست استان، جشنواره ماه پیشونی که توسط جوانان سازمان برگزار می شود، ایجاد ایستگاه های سلامت در مسیر راه پیمایی، اهداء خون توسط اعضاء و شرکت در نمایشگاه بزرگ دستاوردها که در بوستان آزادی برگزار شده است بخشی از برنامه های هلال احمر فارس است .

مدیر عامل علال احمر فارس در پایان به کمبود یک مجموعه پایگاه پشنیبانی امداد و نجات در فارس اشاره کرد و افزود: در حالی که بیشتر استان های کشور از این امکان برخوردارند اما متاسفانه فارس با همه گستردگی از داشتن یک مجتمع بزرگ پشتیبانی امداد و نجات به عنوان یک ضرورت محروم است .

او بزرگترین مشکل کنونی را دور بودن هلیکوپتر از انبارها دانست و گفت: ما هلی کوپتر داریم اما آشیانه نزدیک به انبارها نداریم و این موجب از دست رفتن زمان طلایی برای امداد رسانی می شود .

درویشی نداشتن مرکز تخصصی امدادو نجات و اردوگاه فرهنگی را از دیگر کمبودهای این جمعیت برشمرد و گفت: الیته کارهای مقدماتی و اولیه برای رفع این مشکل انجام شده است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.