افتتاح فاز نخست پروژه مانیتورینگ بیماری صرع در شیراز

خبرپارسی –  با همکاری معاونت تحقیقات و فناوری ریاست جمهوری و برای نخستین بار در جنوب کشور، الکتروکورتیکوگرافی ۶۴ کاناله برای کمک به درمان بیماری صرع در بیمارستان شهید چمران شیراز افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رئیس مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه با اعلام این خبر گفت: فاز نخست پروژه مانیتورینگ طولانی مدت صرع، یک پروژه مشترک بین دانشگاه علوم پزشکی شیراز با مرکزیت مرکز تحقیقات علوم اعصاب شیراز مستقر در بیمارستان شهید چمران و ستاد علوم شناختیِ معاونت تحقیقات و فناوری ریاست جمهوری است.

دکتر «مجید رضا فرخی» افزود: این پروژه از چهار سال پیش با حمایت معاونت تحقیقات و فناوری ریاست جمهوری به صورت یک برنامه درمانی پژوهشی با اختصاص گرنت معادل ۱۲ میلیارد ریال مصوب شد که ۶ میلیارد آن از سوی ستاد علوم شناختی تامین شده است.

او ادامه داد: فاز نخست پروژه مانیتورینگ طولانی مدت صرع، برای نخستین بار در جنوب کشور از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با همکاری بین بخشی گروه های نورولوژی، جراحی مغز و اعصاب و مرکز تحقیقات علوم اعصاب شیراز آغاز به کار کرد.

دکتر فرخی با بیان اینکه این دستگاه قادر به ثبت امواج مختلف EEG با ۶۴ کانال از بیمار است گفت: این دستگاه در بخش های درمان، آموزش و پژوهش مورد استفاده قرار می گیرد که نقطه عطفی در تنوع خدمات دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان قطب آمایشی پنج کشوری است.

رئیس مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه یکی از مهمترین دستاوردهای راه اندازی این پروژه را دستیابی هر چه سریعتر بیماران مبتلا به صرع در جنوب کشور از خدمات این پروژه و نیز کاهش هزینه برای خانواده ها عنوان کرد.

او بیان کرد: به زودی با حمایت مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، شاهد راه اندازی فاز دوم این پروژه شامل انجام الکتروگورتیکوگرافی ۲۵۶ کاناله برای نخستین بار در کشور هستیم و روش های درمانی جدید از جمله جراحی صرع با استفاده از این شیوه قابل انجام است، این امر تحول جدی در درمان برخی از بیماران صرع محسوب می شود و در گردشگری سلامت در سطح بین المللی اهمیت دارد.

آیین افتتاح فاز نخست مانیتورینگ طولانی مدت صرع (LTM) با حضور دکتر «مجید رضا فرخی» رئیس مرکز تحقیقات علوم اعصاب، دکتر «عبدالکریم رحمانیان» مدیرگروه نوروسرجری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «فرشاد فلاحتی» مدیر امور بیماری ها و مراکز تشخیصی و درمانی دانشگاه، مسوولان بیمارستان شهید دکتر چمران و جمعی از اساتید هیات علمی دانشگاه برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.