اعلام موجودیت انجمن امید دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز

خبر پارسی – انجمن امید دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بیانیه ای اعلام موجودیت کرد.
در این بیانیه که یک نسخه از آن در اختیار خبر پارسی قرار گرفته آمده است:
“ اِن‌الله لا یغیرُ ما بِقومٍ حتّی یغیروا ما بِانفُسِهِم “
در قرآن کریم کتاب آسمانی ما مسلمانان آمده است: “ خداوند سرنوشت هیچ قوم و ملتی را تغییر نمی‌دهد؛ مگر آنکه آنها خود سرنوشت خود را تغییر دهند “. امروز به مدد حضور حماسی مردم در انتخابات ۲۴ خرداد و انتخاب اعتدال به توصیه بزرگان اصلاحات و به لطف جمله تاریخی رهبری انقلاب مبنی بر اینکه “ رای مردم حق الناس است “، شاهد استقرار فضایی به مراتب پرنشاط‌ تر و آزادتر از دوران نه چندان دور میهن عزیزمان هستیم. اگرچه هنوز “ هزار باده ناخورده در رگ تاک است “ اما خرسندیم که توانستیم دوباره در راهمان که همانا راه استقلال، آزادی، جمهوریت و اسلامیت است گامی استوار بگذاریم و با امید به فردایی بهتر، آوای “ دوباره می‌سازمت وطن “ را در کشور طنین‌انداز کنیم.
دانشگاه بی‌شک از دیرپاترین نهادهای مدنی جامعه است، که همواره به عنوان دیده بان جامعه ی مدنی مطرح بوده و به تعبیر شهید بهشتی “دانشجو موذن جامعه است“. در چنین نگاهی است که دانشگاه مبدا تحولات بزرگی در تاریخ کشور بوده ولی متاسفانه در ۸ سال دولت گذشته چنان لطمات جبران‌ناپذیری بر پیکره ی نحیف آن وارد آمد که منجر به خدشه‌دار شدن روحیه ی مطالبه‌گر، آرمان خواه و خردورز دانشگاه و دانشگاهیان شد. باری انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری اسلامی ایران و رأی اکثریت ملت آگاه آن به تغییر، گواهی بود بر تلاش این ملت در راه رسیدن به کنش‌های عقلانی، به دور از افراط و تفریط در همه ی زمینه‌ها.
در آستانه ی ۳۶مین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی مان هستیم و همچنان می‌بینیم که مناسبات و سیاست‌ها و شیوه‌های کشورداری تفاوت آشکاری با قانون اساسی دارد و آنچه از انقلاب اسلامی آموخته‌ایم شکل دیگری داشت. مگر هدف بر پیگیری آرمان‌های مردم سالار امام نبود؟ مگر قرار نبود که اسلام با چهره ی انسانى اش، ایران با چهره ی عقلانیش و نظام با چهره ى رحمانیش نمایش داده شود؟ مگر قرار بر نشان دادن ظرفیت دین در دفاع از آزادی، استقلال، عدالت، پیشرفت و پاسداشت حرمت و حقوق همه ی مردم نبود؟ مگر قرار نبود مجلس عصاره ی فضایل ملت و مرکز دموکراسی و آزادی خواهی باشد؟ البته ما دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز پس از همه ی این بی‌عدالتی‌ها، بی‌کفایتی‌ها و بی‌حرمتی‌ها که در این چند ساله بر ایرانمان و دانشگاهمان روا داشته شده است به اعتبار امید، فریاد دادخواهی سر می‌دهیم که: « امید بذر هویت ماست»
امروز همزمان با دهه ی مبارک فجر ضمن گرامیداشت همه ی شهیدان راه آزادی و استقلال این مرز و بوم با تکیه بر “ آزادی در عرصه ی اندیشه، منطق در عرصه ی گفت‌وگو و قانون در عرصه ی عمل “، موجودیت قانونی انجمن امید دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز را اعلام می‌نماییم. ما انجمن امید دانشجویان با مرام و منش اصلاح‌طلبانه و با استفاده از تمام ظرفیت‌های مغفول مانده قانون اساسی به عنوان میثاق ملی، تمام سعی و تلاش خود را جهت نیل به تحقق اسلام رحمانی و اخلاقی، آزادی خواهی، عدالت طلبی و دوموکراسی خواهی انجام خواهیم داد. در پایان از همه ی آنهایی که دل در گرو اعتلای این مرز و بوم و آرمان‌های پاک جنبش دانشجویی دارند و معتقدند که “ باز باید سرنوشت را از سر نوشت “ به عنوان صاحبان حقیقی انجمن امید دانشجویان دعوت به همکاری می‌نماییم.
بیا تا گل برافشانیم و می‌در ساغر اندازیم
فلک را سقف بشکافیم و طرحی نو در اندازیم

1 دیدگاه برای “اعلام موجودیت انجمن امید دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.