اصلاح قوانین محیط‌زیستی توسط مجلس

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس در سازمان حفاظت محیط زیست خواستار اصلاح قوانین و مقررات و تامین تجهیزات محیط بانان توسط مجلس شورای اسلامی شد.

رضا انجم‌ سه‌شنبه ۱۰ خرداد در آیین ملی وداع و قدردانی از شهدای مظلوم محیط بان و محیط یار محیط زیست فارس، بیان کرد: محیط بانی شغل بسیار مقدسی است و این عزیزان مسئولیت و حفاظت از محیط زیست کشور را با حداقل امکانات برعهده دارند.

او افزود: در تاکنون ۱۵۰ شهید محیط بان را برای حفظ و صیانت از محیط زیست کشور تقدیم کرده‌ایم.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس در سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: نیاز است تا اصلاح قوانین و مقررات و تأمین تجهیزات و آنچه که برای محیط زیست ضرورت دارد در مجلس شورای اسلامی نسبت به آنها اقدام شود و نمایندگان مجلس نسبت به پیگیری این موضوع اهتمام ورزند.

در این مراسم همچنین انجام پیام تسلیت علی سلاجقه معاون ریاست جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در پی شهادت محیط بان و محیط یار استان فارس را قرائت کرد.

مقابل اخلالگران محیط زیست می‌ایستیم 

استاندار فارس نیز در این آئین ضمن تاکید براینکه مقابل کسانیکه بخواهند محیط زیست استان را مختل کنند، خواهیم ایستاد، ضمن ابراز تسلیت به مادران شهدای این دو محیط بان، گفت: خداوند به این دو مادر این نعمت را اعطاء کرده است که در دوران عمر خود مادر شهید باشند.

محمدهادی ایمانیه اظهار کرد: در روایات نقل شده از اهالی عصمت و طهارت آمده است که شهدای عزیز ما به خصوص از پدر و مادر خود استقبال خواهند کرد و انشاءالله شفیع ما باشند.

استاندار فارس ضمن قدردانی از زحمات محیط بانان با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم، بیان کرد:‌ خداوند در اوج عزت و معرفت انسان‌هایی را خلق کرده اما متأسفانه در عمق رذالت افرادی هستند که خود را به عمق جهنم انداخته‌اند و باعث شهادت این عزیزان می‌شوند. این در حالیست که این عزیزان با حقوق بسیار کم به منظور دفاع از آزادی دیگران، آرامش و آسایش مردم را تأمین می‌کنند.

ایمانیه خاطرنشان کرد: در مقابل کسانیکه بخواهند محیط زیست استان را مختل کنند خواهیم ایستاد.

استاندار فارس همچنین از رسانه‌های استان، سمن‌ها و گروه‌های مردمی محیط زیستی که خالصانه و بدون هیچ چشم داشتی در کنار مجموعه محیط زیست فعالیت می‌کنند، قدردانی کرد.

آیین ملی وداع و قدردانی از شهدای محیط بان و محیط یار محیط زیست فارس محمد فرهمند و رضا بهرامی‌پور در حرم مطهر شاهچراغ (ع) با حضور خانواده شهدا، دوستداران محیط زیست، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور، معاون محیط زیست طبیعی کشور، استاندار، فرمانده انتظامی، دادستان عمومی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس و تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.