اسدی: مقررات زدایی راه‌حل مشکلات اقتصادی است

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه حل مسائل اقتصادی و تسهیل در ایجاد و توسعه کسب و کارها نیازمند اقدامات ریشه‌ایست، مقررات زدایی و حذف قوانین دست و پاگیر را راهکاری برای حل مشکلات این بخش دانست.

محمدحسن اسدی دوشنبه ۱۱ بهمن در نخستین همایش فصلی کوچینگ دانش محور که با هدف افزایش بهره وری و توسعه کسب و کارها با رویکردی نوین در شیراز برگزار شد، گفت: باید مقررات و قوانین را اصلاح و برخی را حذف کنیم.

او افزود: به عنوان مثال در عرصه قوانین مربوط به سرمایه‌گذاری نیاز به چهار و پنج مقرره و قانون بیشتر نداریم، چراکه قوانین و مقررات دست و پاگیر است و با مقررات زدایی قطعا شرایط برای راه‌اندازی و ایجاد کسب و کار تسهیل می‌شود.

این عضو شورای شهر شیراز ادامه داد: در رابطه با مسائل کسب و کار به خوبی شرایط کشور و وضعیت صنعتگران را درک می‌کنیم. بدون تردید صنعتگران با مشکلات عدیده‌ای از جمله تورم، بی‌ثباتی و عدم امنیت اقتصادی، قیمت مواد اولیه و قوانین و مقرارت دست و پاگیری روبه رو هستند.

اسدی ادامه داد: امروز وضعیت اقتصادی و کسب و کار و بیزینس در شرایط بحرانی و بسیار سخت و طاقت فرسا قرار دارد و می‌توان گفت صنعتگران در چنین شرایطی در حال تلاش هستند تا بتوانند اقتصاد کشور را سرپا نگه دارند.

او بیان کرد: اقداماتی که توسط صنعتگران در این شرایط سخت انجام می‌شود، مانند مُسَکنی برای علاج واقعی درد است. اقتصاد و کسب و کار مسائل ریشه‌ای است که در کشور با آن مواجه هستیم.

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای شهر شیراز  عنوان کرد: اگر وضعیت کشورهای شرق آسیا مانند کره جنوبی، هنگ کنگ، مالزی و سنگاپور را مرور کنیم به این نتیجه خواهیم رسید که شاید این کشورها از نظر امکانات با محرومیت روبه رو هستند اما ثبات و امنیت اقتصادی ایجاد کردند که توانستند در جذب سرمایه گذار در این سه دهه به توفیقات بسیارخوبی برسند. این در حالی است که در کشور ما با وجود برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای حل مشکلات اقتصادی نتوانستیم ثبات اقتصادی قابل قبولی ایجاد کنیم.

اسدی ادامه داد: زمانی که برنامه چشم انداز بیست ساله تدوین شد از ۲۸ کشور خاورمیانه رتبه ۱۰ را به خود اختصاص داده بودیم و قرار بود ما دولت اول اقتصادی منطقه شویم. امروز پس از گذشت ۱۶ سال از تدوین این برنامه، رتبه ما تنزل پیدا کرده است و در جایگاه ۱۱ قرار داریم.

او گفت: متأسفانه کشور ترکمنستان از ایران سبقت گرفته است. در حالی که باید با برنامه ریزی‌هایی که داشتیم امروز جایگاه اول و دوم را در اختیار داشته باشیم اما به دلیل تعلق خاطری که به سرزمین خود داریم باید تلاش کنیم و راه خود را برای موفقیت ادامه دهیم.

عضو شورای شهر شیراز یادآور شد: در حال حاضر حدود شش ماه از آغاز فعالیتهای شورای شهر می‌گذرد و ما در طول این مدت در کمیسیون اقتصاد مصوبه هایی داشتیم که بخشی از این مصوبات اجرایی شده است.

اسدی اعلام کرد: شورای شهر از کسانی که‌ قصد سرمایه‌گذاری در شهر شیراز دارند قطعا حمایت خواهد کرد و استانداری فارس نیز، افرادی که قصد دارند در استان فارس سرمایه گذاری کنند و با مشکلاتی روبه رو هستند را حتما مورد حمایت قرار می‌دهد و حتی استاندار محترم هم جلساتی به منظور جذب سرمایه گذار و رفع موانع سرمایه گذاری برگزار کرده‌اند.

او ادامه داد: خوشبختانه در طول این مدت توفیقات نسبی در این زمینه حاصل شده است و امیدواریم که در ادامه راه نیز بتوانیم شاهد اقدامات قابل توجه و اتفاقات خوبی باشیم.

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای شهر شیراز  عنوان کرد: متأسفانه بسیاری از کسانی که سرمایه داشتند و می‌توانستند کسب و کار کوچکی را راه‌اندازی کنند به دلیل قوانین و مقررات دست و پاگیر از گردونه خارج شدند. در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که شاید با سرمایه پنج یا حتی ده میلیارد تومانی هم نمی توان کسب و کار خوبی را راه‌اندازی کنیم.

اسدی گفت: خروجی این جلسات نباید محدود به «نشستیم، گفتیم و برخاستیم» شود. باید آسیب شناسی کنیم و از اظهارات افراد صاحب نظر بهره ببریم.

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: خروجی این جلسات باید در اختیار شورای شهر، نمایندگان و دیگر مسئولان شهر و استان قرار بگیرد تا پیگیری‌های لازم برای حل مشکلات صنعتگران انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.