استفاده ابزاری از کارگران ممنوع /به نام کارگران به کام دیگران

خبر پارسی – گرچه وزیرتعاون،کارو رفاه اجتماعی در همایش بزرگ کارگران فارس گفت: مخابراتی‌ها، زیمنسی‌ها صدایتان را شنیده‌ام، قندپارسی‌ها، مسکن مهری‌ها، پیش از آمدن به استان، در خصوص مشکلات و مسائل شما، اطلاع کامل را کسب و مطالعه کرده‌ام و قول دادمشکلات کارگران استان فارس  را با تشکیل کمیته ای متشکل از استاندار فارس و نمایندگان مجلس بررسی کند،اما شاید تنها قشری که  به اینگونه حرف های عادت کرده است کارگران هستند.

جلسه معارفه یا استارت فعالیت های  انتخاباتی؟

شنیده می شود ازدوروز قبل از برگزاری جلسه معارفه مدیر کل جدید تعاون،کار و رفاه اجتماعی روابط عمومی این اداره  گویا نقش یک شرکت تبلیغاتی را بازی می کرد و با ارسال پیامک های انبوه  اقشار مختلف جامعه را برای شرکت در  همایش بزرگ کارگران فارس و جلسه معارفه سهراب مختاری دعوت می کرد.دعوتی که نوید برگزاری همایشی از جنس کارگری را در هفته گرامیداشت کارگر در شهر شیراز می داد.

در هر حال صنوف مختلف کارگری با توصیه مسئولان خود و برای شروع رابطه ای حسنه با مدیر کل جدید تعاون ،کار و رفاه اجتماعی سالن استادیوم پیر شهید دستغیب را مملو از جمعیت کردند تا سهراب مختاری در مقابل دیدگان وزیرش مانور قدرت دهد.غافل از اینکه آنچه در این همایش کمتر از هر چیز دیگری به چشم آمد معارفه مدیر کل جدید بود و کارگران!!!

معارفه سهراب مختاری در میان جو انتخاباتی حاکم برسالن شهیددستغیب چنان به دست فراموشی سپرده شد که نماینده عالی دولت نیز در سخنرانی خود فراموش کرد به چه دلیلی در  این همایش شرکت کرده است.

درواقع این همایش نه برای مختاری برگزارشد و نه برای کارگرانی که علی ربیعی مدعی بود صدایشان را از قبل شنیده است.

در همایش بزرگ کارگری فارس بخش عظیمی از ۸۱ هزار کارگر ساختمانی که  در انتظار بیمه هستند ،کارگران صنایع مخابرات راه دور،کارگران زیمنس و… شرکت کرده بودند و همه خطیبان مجلس  قول مرتفع ساختن مشکلاتشان را به آنها دادند.

مشکلاتی که این قشراز جامعه سالهاست با آن دست در گریبان است و نمایندگان حاضر  در همایش بزرگ کارگری فارس چه آنهایی که درجلسه رای اعتماد به وزرای روحانی شرکت نکردند و چه آنهایی که شرکت کردند و رای اعتماد نداند و چه آنهایی که به رای اعتماد گرفتن وزرای روحانی کمک زیادی کردندبیش از هر کس دیگری به آنها اشراف دارند.

تعطیلی صنایع فارس که تبعاتی نظیرازهم پاشیده شدن خانواده ها،افزایش آسیب های اجتماعی و… را به دنبال داردحرف امروز و دیروز نیست .بخش عظیمی از این بحران تاسف برانگیز در دولتی رخ داده است که اکثریت نمایندگان حاضردرمجلس کنونی ازحامیان پرو پا قرص آن بودند.

سال هایی که استاندارفارس خسارت هاى وارده در طول آن را ، بیش از خسارت هاى ۸ سال جنگ تحمیلی می داند و بحران های رخ داده درآن را حاصل انتصاب مدیران کوچک برای  مسندهای بزرگ می داند.

انتصاباتی که نمایندگان مجلس در آن نقش غیر قابل انکاری داشتندو اینک باید جوابگوی حمایت های بی چون چرای خود از آن مدیران کوچک باشند.

اما به نظر می رسد حامیان دیروزِ مدیران دولت مهروز،به جای پاسخگویی به عملکرد سال های حضورشان در مجلس و قبل از داغ شدن تنور انتخابات خانه ملت  ،ازهم  اکنون فعالیت های انتخاباتی خود را برای حضورمجدددربهارستان آغاز کرده اند.

شاید هیچکدام از نمایندگان حاضر در این همایش  هشدارعلی ربیعی در خصوص وقوع سونامی بیکاری قریب الوقوع  ۲۰۰هزارکارگر و سهم بزرگ فارس از این سونامی را نشنید،تا تکاپوی ماندن نمایندگان کنونی مردم فارس در مجلس شورای اسلامی در بهارستان آینده در همایش بزرگ کارگران فارس بیش از پیش به چشم آید.

3 دیدگاه برای “استفاده ابزاری از کارگران ممنوع /به نام کارگران به کام دیگران

  1. تو عقده ای هستی
    من توی مراسم بودم بدبخت
    کدوم حرفشون غیر کارگری بود
    تو دنبال این هستی که خودت رو نشون بدی ودیده بشی
    این یه عقده س برات
    میخوای باتیترای سیاسی بزرگ بشی
    کوتوله فرهنگی به تو میگن

  2. من در مراسم بودم اگر چه استفاده تبلیغاتی نماینده ها محرز بود وشما با تیز بینی ان را منعکس کردید اما چند نکته دیگر هم قابل تامل است. خانه کارگر زحمت زیادی برای برگزاری این مراسم داشت واز قبل برنامه ریزی کرده بودولی فرصت طلبانه اداره کار از این مراسم به نفع خود سو.استفاده کردوباز هم کارگران الت دست مدیران شدند . نمایندگان کارگران مطالبات مهمی داشتند که درسایه این مراسم مغفول ماند ازجمله حفظ یک پارچگی تامین اچتماعی وعدم جدا شدن درمان تامین اچتماعی از پیکره سازمان.که ازسردبیر می خواهمدراین باره روشنگری کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.