استاندار فارس: سه رویداد ورزشی ملی و بین‌المللی در فارس برگزار می شود

خبرپارسی – استاندار فارس از برنامه ریزی برای برگزاری ۳ رویداد ملی و بین الملی المپیاد استعدادهای برتر رشته‌های هندبال و بسکتبال بانوان، هنرهای رزم سواره و مسابقات بین المللی رزمی در فارس خبر داد.

به گزارش روابط عمومی استانداری فارس، اسماعیل تبادار عصر چهارشنبه ۱۱ مهر در جلسه شورای عالی ورزش فارس گفت: با توجه به برگزاری این رویدادهای ملی و بین المللی ورزشی در استان، لازم است برنامه ریزی دقیقی برای بهره گیری از همه ظرفیت های استان و اجرای مناسب این برنامه ها صورت گیرد .

وی با بیان این که مدیریت متمرکز و جلب مشارکت همه دستگاه ها در زمینه برگزاری رویدادهای بین المللی ورزشی باید در دستور کار قرار گیرد، اظهارکرد: خوشبختانه استان فارس سابقه برگزاری این رویدادها را در کارنامه خود دارد و المپیاد ورزشی دانشجویان کشور نیز در سال جاری با همت مدیران استان به شایستگی در دانشگاه شیراز برگزار شد .

تبادار با اعتقاد به اینکه گسترش ورزش، سلامتی را در جامعه بیمه می کند، به اهمیت سلامتی و تندرستی مردم در سازمان هایی مانند بهزیستی، آموزش و پرورش و علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: همه مدیرانی که به سلامت جسمی و روانی مردم علاقه مند هستند باید برای گسترش ورزش در جامعه تلاش کنند و مدیران دستگاه هایی مانند آموزش و پرورش، بهزیستی و علوم پزشکی باید در این زمینه پیشتاز باشند .

استاندار فارس با تاکید بر اهمیت ورزش در زمینه های مختلف، گفت: ورزش زمینه مناسبی برای ابلاغ پیام صلح و دوستی به همه دنیا و جوامع است و تاثیر قابل توجهی در دیپلماسی کشور ایفا می کند .

وی گسترش ورزش در سطح ادارت، مدارس، اصناف، دانشگاه ها و محلات را یکی از اهداف مهم دانست و بیان کرد: این موضوع باید با جدیت توسط اداره کل ورزش و جوانان مورد توجه قرار گیرد زیرا می تواند تعداد زیادی از افراد را با مقوله ورزش همراه کند .

استاندار فارس با بیان این که باید ظرفیت ‌ های زیرساختی ورزش در استان فارس شناسایی شوند، گفت: ورزش و جوانان باید برای بهره برداری کامل و بهینه از این امکانات با هماهنگی دستگاه های مربوط، برنامه ریزی کند .

تبادار با اشاره به برگزاری جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در کشور قطر و زمینه های مناسب همکاری استان فارس با این کشور، افزود: باید از این فرصت برای ورود گردشگران به استان فارس به بهترین شکل استفاده کنیم و با توجه به ظرفیت مناسب گردشگری و اقامتی شهر شیراز، تعداد قابل توجهی از گردشگران را به سمت استان فارس هدایت کنیم .

وی با توصیه اکید در خصوص توجه ویژه به گسترش ورزش همگانی در استان فارس، ادامه داد: باید وضعیت ورزش همگانی در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ پیشرفت قابل توجهی داشته باشد و در این راستا از فرماندارانی که در این زمینه تلاش برجسته تری داشته اند، تقدیر خواهد شد .

استاندار فارس با بیان این که توجه به گسترش و تکمیل زیرساخت های ورزشی در دولت تدبیر و امید نسبت به گذشته بیشتر بوده است، به تکمیل ورزشگاه ۵۰ هزار نفری پارس با اختصاص اعتبارات فراوان و تلاش های گسترده اشاره کرد و افزود: با بهره برداری از مجموعه ورزشی ۶ هزار نفره در دهه فجر، امکانات قابل توجهی برای برگزاری رویدادهای ورزشی ملی و بین المللی در استان فارس فراهم خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.