استاندار فارس: سروستان یادگاری از ایران کهن با تاریخچه ای درخشان است

خبرپارسی – استاندار فارس گفت: سروستان یادگاری از ایران کهن با تاریخچه ای درخشان که کاخ تاریخی آن نشانه ای از تمدن ساسانی و بقعه شیخ یوسف سروستانی، نمادی از فرهنگ اسلامی است.

هفتم اردیبهشت بنام “روزسروستان” نامگذاری شده است که مردم این کهن شهر با برگزاری جشن و برنامه های متنوع فرهنگی هنری، همراه با سخنرانی این روز راگرامی می دارند، اما شیوع ویروس خانمان سوز کرونا موجب شد تا مراسم امسال به شکل مجازی برگزار شود، لذا شخصیت های مختلف فرهنگی، سیاسی و مذهبی با پیام هایی این روز را به مردم سروستان شادباش گویند.

عنایت الله رحیمی استاندار فارس نیز با ارسال پیامی با یاد کردن از شخصیت های فرهنگی و هنری و گرامیداشت گذشته و قدمت این کهن شهر “روز سروستان” را به مردم تبریک و شادباش گفته است.

  نسخه ای از پیام استاندار فارس به دفتر این رسانه رسیده است که عینا در زیر می آید.

به نام خداوند جان آفرین

« سروستان » یادگاری از ایران کهن با تاریخچه ای درخشان که کاخ تاریخی آن نشانه ای از تمدن ساسانی و بقعه شیخ یوسف سروستانی، نمادی از فرهنگ اسلامی است.

« سروستان » زادگاه علما، هنرمندان و پژوهشگران بزرگی است که هر یک به سهم خود این دیار را نامبردار کرده اند. استاد صادق همایونی و استاد نورالدین رضوی سروستانی، دو تن از بزرگان این دیارند که نام و آثارشان، زینت بخشِ فرهنگ ایرانِ اسلامی است.

« سروستان » با وجود سرمایه های عظیم انسانی و فرهنگ غنی ایرانی – اسلامی و وجود شهدای عزیز و گرانقدر، ‌امروز قابلیت های ممتازی دارد که در صورت استفاده بهینه بر اساس برنامه های راهبری،‌ می تواند جایگاه این شهر و شهرستان را در استان فارس، ارتقا بخشد؛ میدان های نفتی، گذرِ خط اصلی گاز و فیبر نوری، راه آهن و جاده ترانزیت، باغ های پسته، باغستان های انجیر و مزارع زعفران و دیگر تولیدات کشاورزی، نشان دهنده سرمایه های خدادادی در بخش کشاورزی و صنعتی این شهرستان است.

انتخاب روز هفتم اردیبهشت به نام « روز سروستان » اقدامی فرهنگی و ارزشمند است و فرصت مغتنمی است که اندیشمندان، پژوهشگران و مدیران شهرستان سروستان به تاریخ، فرهنگ و مبانی توسعه، اهتمام جدی نمایند.

« روز سروستان » را به مردم عزیز و بزرگوار شهرستان سروستان، تبریک گفته و از برگزار کننده این همایشِ غیرحضوری، تشکر می کنم.

  رحیمی – استاندار فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.