استاندار فارس: دانشگاه ها باید محل نزدیکی آرا و آموختن درس اصلاح طلبی باشد

خبرپارسی – استاندار فارس با بیان اینکه قطعا دانشگاه ها باید محل نزدیکی آرا و آموختن درس اصلاح طلبی باشد، تاکید کرد: اصلاح طلب نه به معنای واژه ای سیاسی بلکه به این معنا که همیشه برای کاری که انجام می دهیم روش های بهتری نیز وجود دارد.

عنایت الله رحیمی امروز سه شنبه ۹ مهر در آیین آغاز سال تحصیلی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به عبارت زیبای «معلمی شغل انبیاست» از دانشجویان خواست به خصوصیاتی که  سبب ساز ایجاد این تشابه معنادار شده توجه ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه انبیا همواره در تعیین سرنوشت و آینده زندگی انسان ها تاثیر شگرفی داشته اند، افزود: معلمان با پرورش روح و روان کسانی سر و کار دارند که قرار است آینده جامعه را رقم بزنند.

استاندار فارس عشق به مردم ، ارج نهادن خوبی ها و درس اخلاق و انسانیت دادن به سایرین را از خصوصیات انبیا برشمرد و با تاکید بر آموختن از این ویژگی ها تاکید کرد: انبیا افرادی مقاوم بوده اند و مرور تاریخ این مقاومت ها نشان می دهد در تنگناهایی همچون محاصره شعب ابی طالب برای رهایی از موقعیت دشوار قانع بودن، سختی را پذیرفتن، مذاکره و گفتگو کردن و در مواقع لزوم جنگیدن و فداکردن جان را در پیش گرفته اند.

 نماینده عالی دولت در استان فارس بیان کرد: طبیعتا معلمان ما هم باید عاشق جامعه و فرزندان و آینده سازان آن باشند و بدانند سختی هایی در راه است که باید بتوانند با آنها کنار بیایند و راهکارهای گذر از این سختی ها را بیاموزند و آموزش دهند.

وی افزود: معلمان باید بدانند که برای رهایی از سختی ها راه های مختلفی همچون اندیشیدن، تفکر، خلاقیت و ابتکار، گفتگو، مبارزه و جنگیدن وجود دارد  که همه اینها راه های برون رفت از سختی بوده و امروز هم جامعه نیازمند درس آموزی از آن دوره تاریخ اسلام است.

رحیمی با بیان اینکه اگر جامعه ما امروز توفیقی دارد نتیجه عملکرد معلمین این جامعه است و اگر مشکلی وجود دارد نیز باید نواقص آموزشی را بررسی و رفع کنیم، عنوان کرد: رسالت شما معلمان سنگین است چرا که باید به تربیت کارشناسان خداشناس اخلاق باوری که می توانند تحولات شگرفی در جامعه ایجاد کنند بپردازند.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه معلمان باید به دنبال آموختن علوم روز توجه به مزایا و معایب آن باشند، عنوان کرد: معلم باید الگوی اخلاق باشد و از کسانی که در زمینه اخلاق به جایگاه های رفیع رسیده اند سرمشق بگیرد.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه همه معلمان محتواهایی را به دانش آموزان آموزش می دهند  تصریح کرد: آنچه  در ذهن می ماند آزادی، آزادی خواهی، ظلم ستیزی، پرسش گری  و تحول خواهی و اصلاح طلبی است که این آموزگاران نیز از معلمان خود یاد گرفته و باید به دانش آموزان خود نیز اموزش دهند.

استاندر فارس پرسشگری و نقدپذیری و انتقاد را نیازمند تحمل و صبوری دانست و افزود: دانش آموزان باید یاد بگیرند در برابر ایده ها و عقاید دیگران تحمل داشته باشند زیرا رقابت و انتقاد سالم تشکل های دانشجویی امری پسندیده دانست.

او با تاکید بر اینکه  قطعا دانشگاه ها باید محل تقرب ارا و آموختن درس اصلاح طلبی باشد، خاطرنشان کرد: اصلاح طلب نه به معنای واژه ای سیاسی بلکه به این معنا که همیشه برای کاری که انجام می دهیم روش های بهتری نیز وجود دارد.

استاندار فارس تاکید کرد: مرور چهل سال گذشته نشان می دهد بعضی روش ها نقص داشته  که  باید برای رسیدن به اهداف متعالی امام (ره ) به رفع این نواقص بپردازیم.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان فارس با فراز و نشیب های زیادی رو به رو بوده به قدمت این دانشگاه اشاره کرد و افزود: به رغم اینکه باید مشکلات و نیازهای این دانشگاه در دورانی که وضعیت مالی کشور و فروش نفت مناسب بود انجام میشد اما دولت تدبیر و امید تلاش های زیادی برای توسعه دانشگاه فرهنگیان و رفع مشکلات آن کرده است.

وی اختصاص ۳۰ هکتار از اراضی مرغوب شیراز در صدرا و حسینی الهاشمی برای احداث دانشگاه فرهنگیان را یکی از این اقدامات خوب برشمرد و گفت: امروز به علت محدودیتها و تنگناهای کشور نمی توان انتظار رفع همه مشکلات را داشت اما از مسئولان دانشگاه انتظار داریم ضمن ترویج نشاط و شادابی، این مراکز را به سمتی ببرند که نهایت استفاده را از آن داشته باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد با هدایت نخبگان و دانشمندان به سمت حرفه معلمی شاهد تحولات خوبی در جامعه باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.