استاندار فارس خبر داد: آغاز عملیات و بهره برداری از ۱۵۷۸ پروژه در دهه فجر

خبرپارسی – استاندار فارس از بهره برداری و یاآغاز عملیات ۱۵۷۸ طرح و پروژه در ایام الله دهه فجر در فارس خبر داد .

 اسماعیل تبادار چهارشنبه ۱۱ بهمن در نخستین نشست خبری با رسانه های استان فارس، اعتبارات طرح های افتتاحی در دهه فجر  را بالغ بر ۲ هزار و ۵۲۴ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: پروژه‌ها در زمینه‌های عمرانی و زیربنایی، تولیدی بخش صنعتی و کشاورزی، خدماتی و مسکن شهری و روستایی، آماده بهره‌برداری یا آغاز عملیات اجرایی است.

استاندار فارس تصریح کرد:  هزار و ۷۲۵ میلیارد تومان از طرح های نام برده شده با استفاده از تسهیلات و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و ۷۹۹ میلیارد تومان از پروژه‌ها با اعتبار دولتی به بهره برداری رسیده است .

تبادار همچنین از آغاز عملیات اجرایی تعداد ۵۰ طرح و پروژه‌ی اقتصادی با اعتباری بالغ بر ۵۶۲ میلیارد تومان خبر داد و گفت:‌ این پروژه‌ها محرک توسعه است، و رویکرد اصلی و اولویت اصلی پرداختن به زیرساخت‌ها و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است.

وی یکی از مهمترین اولویت‌ها را حمل و نقل جاده‌ای عوان کرد و افزود: فارس هنوز پرتلفات‌ترین استان کشور محسوب می‌شود .

استانندار فارس با ابراز خورسندی از وضعیت پیشرفت فیزیثکی آزادراه شیراز اصفهان گفت: میزانن پیشرفت این پروژه از ۱۷ به ۷۰ درصد رسیده است که امیدواریم با رسیدن اعتبارات لازم این آزادراه سال ۹۷ آماده بهره‌برداری شود.

تبادار همچنین از در دستور کار قرار گرفتن دو آزادراه دیگر در استان فارس خبر داد و افزود: آزادراه لامرد به پارسیان با سرمایه گذاری بخش خصوصی بزودی عملیات آن آغاز می شود و دومین آزادراه از لار به بندر عباس به طول ۲۱۷ کیلومتر است .

نماینده عالی دولت در استان فارس وضعیت حمل و نقل هوایی فارس نسبتا خوب ارزیابی کرد وافزود :  امیدواریم بعد از تکمیل سالن بین‌المللی فرودگاه شیراز با ۲۰ هزار مترمربع و ۶ ایوریج، با همراهی سایر بخش‌ها، شیراز به عنوان یکی از هاب‌های بین‌المللی جنوب مطرح شود.

او ضمن قدردانی از کسانی که در ایجاد راه آهن فارس تلاش کردند، تاکید کرد: زمانی راه‌آهن اقتصادی محسوب می‌شود که به کانون بار وصل باشد، در این خط حتی زمینه‌ی حمل بار هم فراهم نیست.

استاندار فارس با اشاره به وجود ۱۳۰۰ کیلومتر بزرگراه منقطع در فارس، یکی از مشکلات این استان را منقطع بودن بزرگراه‌ها اعلام و اضافه کرد: در فارس علاوه بر این میزان بزرگراه، ۴۵۸ کیلومتر بزرگراه در دستور کار داریم و ۶۱۰ کیلومتر هم باید تلاش کنیم تا زمینه‌ی احداث آن فراهم شود تا وضعیت مطلوبی را داشته باشیم.

تبادار با اشاره به ارتقاء رتبه‌ی فارس طی یکی دو سال گذشته از ۴ کشور به یک کشور، گفت: میزان بیکاری نیز اکنون ۱۱٫۴ درصد و یک درصد کمتر از میانگین کشور است؛ اما این آمارها نباید ما را از لزوم پرداختن به اشتغال و رفع مشکل بیکاری غافل کند.

استاندار فارس همچنین به ظرفیت‌های این استان در بخش کشاورزی اشاره و با یادآوری این نکته که فارس با بحران آب مواجه است، اضافه کرد: فارس با تولید سالانه ۱۰ میلیون و ۶۸۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، در این زمینه رتبه‌ی دوم کشور را داشته و در بحث امنیت غذایی جایگاهی مهم دارد.

او یکی از دستور کارهای خود برای مقابله با بحران آب و حل مشکلات بخش کشاورزی را تکمیل سدهای هایقر، نرگسی و کوار اعلام و اضافه کرد: در کنار این اجرای طرح‌های آبخوانداری و آبخیزداری مصوب را مد نظر داریم، اگرچه اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار که ۵۵ هزار و ۱۰۷ هکتار آن انجام شده، مد نظر است.

تبادار با تصریح اینکه نگاهش به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فارس و اقداماتی که براساس مشاهدات خود و گزارش‌های مدیران انجام شده است، کافی نیست، گفت: انتظارات من نسبت به وضع موجود خیلی توفیر دارد؛ باید پیشتازتر از وضع موجود باشیم.

او تصریح کرد: خیلی از مسائل گیر منابع مالی نیست، همت مدیریتی بیشتری را طلب می‌کند، لذا علاوه بر اینکه از همه‌ی همکاران خود در مجموعه‌ی مدیریتی استان قدردانی می‌کنم، به وضع موجود چه در حوزه‌ی سرمایه‌گذاری چه در سایر بخش‌های اعلام شده، راضی نیستم.

استاندار فارس در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرپارسی که در خصوص راهکار عملیاتی برون رفت از بحران آب امسال پرسید، گفت: تکیه کلام ما بحران آب است؛ چرا که نگرانی ها در این حوزه در حال تشدید است، با حضور مدیران ادارات آب اعم از روستایی و شهری کارگروه های ویژه ای تشکیل شده که با مدیریت این مهم، شاهد رفع بعضی از موانع باشیم .

تبادار در خصوص پرسش دیگر خبرپارسی در بحث نقد پذیری مسئولین و خطوط قرمز، با تاکید بر لزوم برخورداری رسانه‌ها و خبرنگاران از روحیه‌ی نقد و اهتمام همه‌ی مسئولان بر انتقادپذیری، گفت: رسانه‌ها و خبرنگاران هر زمانی که مجالی باشد رسالت انتقادی خود را با رعایت انصاف انجام دهید .

وی ضمن تشکراز اصحاب رسانه در انعکاس خبر دولت، تصریح کرد:  نمی توان ادعا کرد که تنگنا وجود ندارد اما اگر اقدامات انجام شده و دستاورها به خوبی منتشر شود موجب امید و انگیزه در جامعه خواهد شد .

تبادار گردشگری را پاشنه آشیل استان فارس عنوان و اضافه کرد: یکی از ظرفیت‌های آسانی که به راحتی قابل دسترسی و کار کردن باشد، بخش گردشگری است که می‌تواند همانند بسیاری از کشورهای دنیا موجب رونق اقتصادی در استان شود .

او با بیان اینکه جلب و جذب سرمایه‌گذار مکمل یکدیگر محسوب می‌شوند، گفت: توجه داشته باشیم که اگر کمترین مخاطره‌ای در جامعه حادث شود، یک سکته در امر سرمایه گذاری هم اتفاق می‌افتد و این مسائل هزینه‌های عدیده ای دارد.

استاندار فارس همچنین گفت: ۲ پهنه‌ از معادن بهرام گور را درخواست داده‌ایم که یکی از این پهنه‌ها به فولاد پاسارگاد نی‌ریز واگذار شده و یک پهنه‌ی دیگر هم مورد درخواست است؛ البته تاکید داریم که بهره‌برداری در اختیار ایمیدرو باشد و بخش خصوصی از این منابع بهره‌مند شود.

او بحث فشارهای سیاسی در تغییر فرماندار لامرد را رد و با تاکید براینکه این تغییر به واسطه درخواست‌های مکرر اسداللهی و به دنبال حادثه‌ای که برای خانواده‌ی او اتفاق افتاد، انجام شده است.

استاندار فارس شایعه‌ی انتخاب مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از پهنه‌های خلیج فارس و دریای عمان و دیگر نقاط کشور را رد و اضافه کرد: تلاش می‌کنیم فردی در این جایگاه قرار گیرد که توانمند باشد و توان پاسخگویی به امر مهم و اثر گذار فرهنگی آنهم در پهنه‌ی فارس را داشته باشد.

تبادار موضوع دو شغله بودن خود را نیز کاملا رد و اضافه کرد: قبل از انتصاب به‌عنوان استاندار فارس، در تعدادی از پتروشیمی‌ها عضو موظف و غیرموظف بوده‌ام اما به محض شروع به‌کار در این سمت،‌ از همه‌ی مشاغل استعفا داده‌ام؛ تنها براساس اعلام پتروشیمی آبادان، تا تعیین جایگزین، در هر ماه در صورت ضرورت یکساعت وقت برای پیگیری مباحث مورد نظر شاید اختصاص داده شود.

او توریسم سلامت را یکی از مهمترین اولویت‌های خود برشمرد و با اشاره به هشت میلیارد دلار سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده برای شهرک سلامت در شیراز، ابراز امیدواری کرد که با ایجاد این شهرک مسیر درستی در این راستا تبیین شود .

تبادار در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه، این نظام برآمده از اسلامیت و جمهوریت است، یا به تعبیری نظام مردم‌سالار دینی، افزود: اینکه مقام معظم رهبری روی نظام مردم سالار دینی توجه دارند، هم نگاه را به اسلامیت و هم به جمهوریت نظام معطوف می‌کنند .

استاندار فارس با تصریح اینکه انقلاب و نظام اسلامی متعلق به هیچ جناح و گروه سیاسی نبوده است، این انقلاب و نظام را وامدار خدا، رهبری و مردم دانست و تاکید کرد که اولین اولویت برای استمرار این نظام، حفظ و تقویت وحدت در همه‌ی ابعاد و سطوح ارزیابی کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.