اراضی راکد در فارس خلع ید می شوند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس ضمن هشدار به دلالان و سودجویان، اعلام کرد که با همکاری دستگاه قضایی، اراضی راکد خلع ید می‌شوند.

سید مصطفی هاشمی سه‌شنبه ۱۰ خرداد در جلسه بررسی و رفع مشکلات در شهرک صنعتی آباده که با حضور فرماندار و صنعتگران این شهرستان برگزار شد، افزود: در راستای قطع دست دلالان در شهرکهای صنعتی فسخ وخلع ید ۱۸ هکتار از اراضی راکد در استان طی ۳ ماه گذشته انجام شده که این عملکرد، معادل  فعالیت‌های انجام شده در ۶ سال گذشته در زمینه آزاد سازی اراضی است.

او اضافه کرد: در زمینه قطع دست دلالان از اراضی شهرک‌های صنعتی، عزممان راسخ  است و قاطعانه عمل می‌کنیم.

هاشمی در ادامه با بیان اینکه یکی از مهمترین مشکل این شرکت تامین زیرساخت‌ها تا ورودی شهرک‌های صنعتی است که بر اساس قانون بر عهده دستگاه‌های خدمان رسان است، گفت: در این زمینه جلسات متعددی برگزار شده و مقرر شده دستگاه‌های خدمات رسان بر اساس  احکام و قوانین ابلاغی کشوری خدمات را تا ورودی  شهرک‌های  صنعتی با مشارکت شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس ارائه دهند.

او در ادامه شهرک صنعتی آباده را یکی از فعالترین و کاملترین شهرکها از نظر زیرساختها در استان دانست و گفت: شهرک صنعتی آباده به قطب صنعتی شمال فارس تبدیل شده است.

هاشمی با اشاره به واگذاری شهرک صنعتی به شرکت خدماتی، گفت: شرکت خدماتی این شهرک از مقیدترین  شرکتها به قوانین است و در زمینه ایجاد درآمد پایدار نیز موفق بوده و یکی از اقدامات خوب شرکت خدماتی آباده بوده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه این شرکت برای فعال سازی واحدهای صنعتی راکد، گفت: بر اساس هدف گذاری سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، امسال   احیاء ۱۶۰ واحد صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فارس سهم استان است که اقدامات لازم برای شناسایی و رفع مشکلات آنها  در حال انجام است که واحدهای صنعتی راکد شهرک صنعتی آباده نیز مشمول این طرح هستند.

او همچنین توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها در ناحیه صنعتی سورمق و طرح‌ توسعه این شهرک صنعتی را از برنامه‌های شرکت شهرک‌های صنعتی برای شهرستان آباده اعلام  کرد.

فرماندار شهرستان آباده نیز در سخنانی خواستار مطالعات طرح توسعه فاز ۳ شهرک صنعتی آباده و احداث پست برق شهرک صنعتی شد و از اعلام آمادگی دستگاه‌های اجرایی شهرستان برای رفع مشکلات شهرک‌های صنعتی آباده خبر داد.

میثم خداداد همچنین خواستار تعیین تکلیف شبکه انتقال برق از پست ایزدخواست و اعمال بخشودگی و تشویقی برای ۵ سرمایه  گذار اول در شهرک صنعتی ایزدخواست شد.

فرماندار شهرستان آباده همچنین از آمادگی مجموعه دستگاه‌های اجرایی شهرستان برای همکاری در زمینه تعیین تکلیف پست برق ناحیه  صنعتی سورمق، طرح توسعه ۱۱۵ هکتاری ناحیه صنعتی و تبدیل  این ناحیه صنعتی به شهرک صنعتی خبر داد و خواستار پیگیری این طرح‌ها شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.