اختصاص ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات آتش نشانی

مدیرکل دفتر محیط زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با اشاره به اختصاص یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار برای خرید ماشین آلات و تجهیزات آتش نشانی، گفت: تا شش ماه آینده کلانشهرها و شهرستان‌ها به یک ماشین استاندارد مجهز می‌شود.

سید حبیب راضی در نشست سالانه سازمان‌های آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری های کشور ۹ دی ماه با میزبانی سازمان آتش نشانی شیراز برگزار شد، ضمن آرزوی سلامتی برای آتش نشانان به مصوبات نشست گذشته مدیران آتش نشانی کشور در سال ۹۸ اشاره و عنوان کرد: طی جلسه گذشته در شهر مشهد بحث آموزش‌های آتش نشانان، بسیار مهم در نظر گرفته شده و اولین اقدام توسط سازمان آتش‌نشانی اصفهان تحت عنوان آنچه یک آتش نشان باید بداند انجام و پس از آن برنامه شنبه‌های آموزشی در دستور کار قرار گرفت.

او ادامه داد: در نشست امروز تلاش داریم پایه گذار یک رویه مناسب و مطلوب باشیم و با توجه به اختصاص یک‌هزار میلیارد تومان برای خرید ماشین آلات و تجهیزات آتش نشانی بتوانیم در شش ماه آینده کلان شهرها و شهرستان‌ها را حداقل به یک ماشین استاندارد مجهز کنیم.

راضی همچنین داشتن یک کمیته فنی پیشگیری از آتش سوزی‌ها در کشور با رویکرد کاهش حوادث و بررسی مشکلات نیروی انسانی در سازمان‌های آتش نشانی را از اهداف مهم این نشست عنوان کرد.

مسعود طهماسبی، سرپرست اداره کل امور شهری و استانداری فارس نیز در این نشست با اشاره به قانون ۵۵ شهرداری‌ها، بیان کرد: براساس این قانون به صراحت ایمنی شهری به عهده شهرداری‌ها واگذار شده است.

او گفت: بنابراین باتوجه به اینکه برنامه ریزی مناسب مدیران شهری آرامش و رفاه شهروندان را به ارمغان دارد. باید بحث ارتقای تجهیزات آتش نشانی بویژه در شهرهای کوچک و تبادل تجربیات در این جلسه هم‌اندیشی مورد توجه قرار گیرد.

محمدهادی قانع، رئیس سازمان آتش نشانی شیراز نیز ضمن خوشامدگویی به مهمانان در خصوص  دلایل و اهداف برگزاری این نشست گفت: حضور موثر اندیشمندان حوزه مدیریت و فرماندهی حوادث و مدیران سازمان‌های آتش نشانی کشور در شیراز به عنوان یکی از مراکز علمی کشور باعث افزایش رویدادهای علمی و ارتقا سطح دانش در حوزه‌های تخصصی حریق می‌شود.

او به ارائه جدید ترین راهکارها، تجربیات و چالش‌های تجربه شده در این نشست اشاره و عنوان کرد: خوشبختانه حضور فعال صاحب نظران متخصص در این برنامه و انتقال تجریبات و ارتقای آمادگی در  شرایط اضطراری اهداف اصلی این نشست بوده و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی را  به دنبال خواهد داشت.

در این نشست به بررسی سرفصل‌های مهم در حوزه آتش نشانی پرداخته شد و بیش از ۱۰۰ نفر از مدیران سازمان‌های آتش نشانی از سراسر کشور و همچنین دکتر جمالی‌نژاد، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها کشور به صورت مجازی و حضوری شرکت کردند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.