اختتامیه پویش “افق روشن” در شیراز برگزار شد

آیین اختتامیه پویش “افق روشن” که با هدف فرهنگ سازی برای مصرف بهینه و صرفه جویی در انرژی برق ویژه جامعه هدف دانش‌آموزی و خانواده آنان، انجام شده بود، برگزار شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز شنبه ۲۹ مرداد در آئین اختتامیه پویش “افق روشن” که با حضور مدیرکل آموزش و پرورش و مدیران صنعت برق و برگزیدگان پویش برگزار شد، گفت: تبلور فرهنگ در سبک زندگی تجلی می یابد و اجتناب از اسراف و تبذیر از ارکان اصلی سبک زندگی و تمدن اسلامی است.

محمدرضا سلاحی افزود: بر اساس آموزه های دینی سعی و اهتمام صنعت برق بر استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود به ویژه آموزش و پرورش و خانواده برای نهادینه کردن مصرف صحیح انرژی گران‌بهای برق بوده است.

اعمال نشدن خاموشی ناشی از ناترازی تولید و مصرف

سلاحی گفت: علی رغم تداوم خشکسالی، افزایش نسبی دمای هوای کشور به میزان ۱٫۱ درصد و طولانی شدن زمان اوج مصرف برق در تابستان امسال، برخلاف گمانه ها و استدالال‌های کارشناسان مبنی بر محتمل بودن تداوم ناترازی انرژی، با مجموعه اقدامات جهادی وزارت نیرو و مهمتر از آن همدلی و همراهی مشترکان، به حمدالله تابستان امسال تاکنون بدون خاموشی ناشی از کمبود تولید طی شده است.

وی خاطرنشان کرد: چهار ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، با  مدیریت شرایط شاهد رشد ۱۶ درصدی مصرف صنعتی و ۹ درصدی مشترکان کشاورزی هستیم که البته با مدیریت هوشمندانه با وجود افزایش مصرف این مشترکان، بطور همزمان با با انتقال مصرف از ساعات پیک به ساعات کم باری بیشترین همکاری را همین مشترکان با شرکت داشته اند.

مدیرعامل توزیع نیروی برق شیراز اضافه کرد: در بخش خانگی نیز به عکس انتظار رشد ۵ یا ۶ درصدی با تعامل ایجاد شده علاوه بر توقف رشد مصرف شاهد کاهش مصرف چهار درصدی مشترکان خانگی بودیم.

سلاحی با بیان اینکه همه ما خدمتگزاران موظفیم روح امید، اعتماد و رضایتمندی را در مردم عزیز ارتقا دهیم، گفت: ما خود را یک سرباز می‌دانیم و تلاش می‌کنیم تا شرایطی فراهم شود تا مردم احساس رضایت کنند.

او ضمن قدردانی از روابط عمومی های صنعت برق فارس و آموزش و پرورش در اجرای پویش افق روشن، ابراز امیدواری کرد که صنعت برق بتواند همواره موجبات رضایت عمومی را فراهم کند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز، گفت: با راه‌اندازی سازمان تعلیم و تربیت کودک، فرزندان از زمان تولد تا ١٨ سالگی تحت پوشش آموزش و پرورش قرار می‌گیرند.

محمدخلیل عسکری اضافه کرد: آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند موفق شود و لازمه آن، مشارکت همگانی و در رأس آن خانواده است.

به گفته عسکری، آموزش و پرورش بزرگترین مولد سرمایه اجتماعی است و در تولید این سرمایه اجتماعی، مسئولیت اجتماعی تعریف می‌شود.

او ادامه داد: در خصوص سبک زندگی معتقد به سبک زندگی ایرانی اسلامی هستیم و هم در شرع مقدس و هم فرهنگ غنی ملی به بهره وری و صرفه جویی به کرات اشاره و تاکید شده است.

عسکری آمادگی آموزش و پرورش فارس را برای استمرار این حرکت در راستای تربیت شهروند مسئولیت پذیر و در تراز نظام مقدس اسلامی اعلام کرد.

مدیرعامل برق منطقه فارس نیز در این مراسم بیان کرد: در تمام دنیا فرهنگسازی بیشترین نقش و اثر را در حوزه‌های صرفه جویی انرژی دارد.

یدالله حقیقی، دانش آموزان را به مثابه رسولان حوزه تولید انرژی توصیف و اضافه کرد: امسال با تدبیر و درایت ارکان نظام شاهد، عدم خاموشی در بخش خانگی بودیم که امید است استمرار داشته باشد.

حقیقی همچنین کمبود تولید را جزو عقب ماندگی‌های حوزه انرژی ذکر و سوء مدیریت سال‌های قبل را دلیل آن برشمرد که ممکن است تا چند سال هم ادامه داشته باشد و خواستار تدوام حرکت‌های فرهنگی برای رسیدن به نقطه مطلوب شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق فارس نیز با بیان اینکه دانش آموزان همیاران صنعت برق بوده و هستند، به وجود معضل در صنعت برق و ناترازی ١۵ هزار مگاواتی بین تولید و مصرف اشاره و عنوان کرد: شاهد بودیم که در سالهای قبل در این عرصه نارضایتی‌هایی ایجاد شد اما امسال با مدیریت توام با درایت و برنامه ریزی هیچ شهر و روستایی خاموش نشدند.

حمیدرضا کریمی فرد، افزود: بسته‌های تشویقی مناسبی جهت مشترکانی که همکاری نموده اند  نیز  اعمال و اهداء شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق فارس تاکید کرد: فرهنگ صرفه جویی به همه ساعات شبانه روز و ایام سال تعمیم داده شود و همواره از لوازم برقی کم مصرف استفاده کنیم.

سید باقر احمدی، مدیر روابط عمومی توزیع نیروی برق شیراز نیز گفت: پویش افق روشن با جامعه هدف پانصد هزار دانش اموزی استان فارس امسال برای دومین سال  پیاپی و به متظور نهادینه کردن مصرف صحیح انرژی برق برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.