اجرای نمایش میدانی محشر از ۲۲ شهریور ماه

هنر، اصولا دارای یک ارتباط خاص با انسان ها بوده؛ امروزه هنر نقش مثبت فراوانی در بسیاری از بخش ها و حوزه ها بر عهده گرفته به طوری که هنر درمانی در بسیاری از جوامع به عنوان یک الگو و معیار مورد اجرا قرار گرفته است.

بدیهی است در دنیای امروز که اعتقادات، فرهنگ، تمدن و تمام ارکان هویت ساز هدف حمله دشمنان اسلام قرار گرفته است ، برای حفظ این عناصر باید از طریق تبلیغ کوشید تا در امان بمانند لذا هنر با توجه به زبان ارتباطی خاص خود چنانچه به‌ درستی مورد توجه قرار گیرد می‌تواند بهترین وسیله و عامل برای تبلیغ و اشاعه و حفظ دین باشد.

مى توان گفت در یک جامعه دینی مقوله هنر از مؤثرترین و بهترین ابزارها جهت ارائه حقایق و معارف دین به شمار می‌آید. هنر، مى تواند زبان رساندن حقایق دین باشد، آن جا که زبان ها قدرت بیان نداشته باشند و از وصف کردن ارزش ها و فهماندن آنها و جاى گیر کردن آنها به ژرفاى وجود انسان عاجز باشند هنر ورود می کند.

به راستی که هنر تاثیر گذار هنری است که برای ایجاد ارتباط بیشتر بین مردم و هنر از سالن ها خارج و به میان مردم و محلات بیاید و در واقع هنری که در میدان است می تواند موثر واقع شود.

لازم به ذکر است که سازمان هنری رسانه ای اوج در زمینه هنرهای میدانی از همان سال های اول تاسیس خود یعنی از سال ۱۳۹۰ سابقه های درخشانی را در کارنامه تولیدات خود همچون نمایش های فصل شیدایی، شب های آفتابی، ستاره صبح، روشنای شب تار، تنهاتر از مسیح و نمایش جدید محشر را دارد.

گفتنی است که سازمان اوج به دنبال تمرکززدایی نمایش ها از تهران و پایتخت بوده و نوعی عدالت فرهنگی را برای همه شهرها می خواهد؛ به طوری که نمایش ها را در سطح شهرهای مختلف کشور طی بازه های مختلف زمانی به اجرا در می آورد.

این بار نمایش بزرگ میدانی «محشر» از روز سه شنبه ۲۲ شهریور ماه راس ساعت ۲۰ اجرای خود را در شیراز، جنب کارخانه سیمان آغاز می‌کند.

محشر روایت زندگی شخصی است که بر اثر حادثه ای فوت کرده و وارد برزخ می شود. در ادامه پرده هایی از عالم برزخ را مشاهده کرده و بخش هایی از دنیای پس از مرگ به تصویر کشیده خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت تهیه و رزرو بلیط به وبسایت www.namaticket.ir مراجعه نمایند.

محشر جدیدترین اثر سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که با مشارکت شهرداری شیراز و همکاری سپاه فجر استان فارس در شهر شیراز بر روی صحنه خواهد رفت.

لازم به ذکر است که ارزش واقعی قیمت بلیت این نمایش ۱۳۰ هزار تومان است که بانیان فرهنگی و هنری هزینه آن را برعهده گرفته و تماشاگران هنگام خرید بلیت مبلغی را پرداخت نمی‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.