اجازه فرصت‌سوزی در نهضت ملی مسکن داده نشود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با بیان اینکه مقدمات تحقق نهضت مسکن در حال آمادسازی است و هنوز وارد فاز اجرا نشدیم، گفت: نیاز است به صورت جهشی و انقلابی این مسیر را طی کنیم و نباید اجازه داد که فرصت‌سوزی شود.

محمود رضایی دوشنبه ۱۱ بهمن در آیین تکریم و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی فارس، حوزه ماموریتی و مسئولیتی این اداره کل را بسیار وسیع توصیف کرد و با بیان اینکه فارس در زمینه راه از عقب‌ماندگی مزمن رنج می‌برد، گفت: بیش از ۲۰ پروژه راه و بزرگراهی در فارس وجود دارد که با وجود پیشرفت‌های قابل توجه، اما هنوز کامل نشده است.

او با بیان اینکه در حوزه بزرگراهی اقدامات خوبی از مرکز استان فارس شروع شده، اما در حوزه شهرستان‌ها کامل نشده است و وضعیت مطلوبی ندارد، افزود: تعدادی از پروژه‌های راه استان در بخش ملی‌ست که پروژه آزادراه شیراز _ اصفهان از جمله آن‌ها است.

معاون امور عمرانی استانداری فارس با بیان اینکه پروژه‌های آزادراهی دچار مشکلات عدیده هستند، اما هماهنگی و بسترسازی آن به استان بر می‌گردد، گفت: ۲۰ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی و بزرگراهی در استان و دارد و پروژه‌های نیمه تمام حتما تکمیل شود.

رضایی با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی هفته‌های پیش‌رو به استان سفر می‌کند، خطاب به مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان گفت: در این زمینه آمادگی داشته باشید تا تصمیم مناسبی برای فارس گرفته شود.

او همچنین با بیان اینکه در حوزه مسکن دولت ورود کرده و در مجموع از نهضت ملی مسکن ۲۶۰ هزار واحد به استان فارس تخصیص داده شد، خاطرنشان کرد: براساس گزارش مطرح شده برای نصف از این سهم اراضی تامین شده است.

رضایی با اشاره به وجود ۳۶ شهرستان، ۱۲۰ شهر، ۱۰۰ بخش و ۲ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در فارس، گفت: همه شهرها و روستاها طرح‌های مورد نیاز خود را می‌طلبند و برای انضباط‌بخشی به شهر باید نظارت بیشتر و طرح‌های مناسب اجرا شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس خاطرنشان کرد: بی‌رویه‌سازی در شهرها و مشکلاتی که در زمان سیل و بارندگی رخ می‌دهد، ایجاب می‌کند که نظارت در شهرسازی بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.