آمادگی سایت نمایشگاهی فارس برای حمایت از شرکت های دانش بنیان

مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس در حاشیه بازدید از پردیس شرکت های دانش بنیان شیراز گفت: سایت نمایشگاه های بین المللی فارس ظرفیت بسیار زیادی برای معرفی دستاوردهای علمی و صنعتی و حمایت از تولید ملی دارد؛ صنعت نمایشگاهی در تمام کشورهای توسعه یافته پیشران اقتصاد است.

مهندس فرهادی افزود: راه رشد و توسعه اقتصادی و پیشرفت صنعتی تمرکز و محوریت یافتن دانش و علم در همه‌ی امور است؛شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس نیز در تلاش است تا به سهم خود بستر لازم را جهت تحقق این امر فراهم سازد.

او ادامه داد: باید فرصتی ایجاد کنیم تا تولید کنندگان، پژوهشگران و محققین در نمایشگاه ها گرد هم بیایند و با تبادل اطلاعات و تجربیات و احصاء واقعی نیازهای صنعت و اقتصاد کشور، به تولید هدفمند و علم محور روی آورند.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس افزود: آمادگی داریم تا با همکاری پردیس شرکت‌های دانش بنیان و پارک علم و فناوری شرایط لازم را جهت حضور نمایندگان این مراکز در نمایشگاه و ارتباط آنها با تولیدکنندگان حاضر در نمایشگاه بر اساس عناوین تخصصی فراهم کنیم.

او ادامه داد: قطعا اگر در همه‌ی امور علم محور و دانش محور شویم خیلی از مشکلاتی امروز کشور رفع و به خودکفایی خواهیم رسید.

مهندس فرهادی بیان کرد: نگاه علمی و دانش بنیان در هر حوزه می تواند موجب افزایش ارزش افزوده، اشتغالزایی، رشد تولید و پویایی اقتصاد را به همراه داشته باشد.

مهندس فرهادی اضافه کرد: هر ده روز یک عنوان نمایشگاه تخصصی در مجموعه شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس برگزار می شود که جای خالی دانش بنیان ها محسوس می باشد.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس گفت: لازمه‌ی همکاری بین پردیس شرکت های دانش بنیان و شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس امضا یک تفاهم نامه است که در آینده نزدیک انجام خواهد شد؛ قطعا این تفاهم نامه می تواند یک نقشه راه برای دو طرف باشد تا با همکاری و تعامل لازم ارتباط صنعت و دانش را محقق سازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.