آغاز فعالیت موکب حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ(ع) در مسیر نجف به کربلا

معاون اجرایی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، از آغاز فعالیت موکب حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ(ع) بر اساس مصوبه شورای شهر شیراز در مسیر نجف کربلا و در موقعیت عمود ۵۶۶ خبر داد.

مسعود منوچهری در جمع خبرنگاران گفت: آماده سازی محیطی و پاکسازی محل برای برپایی موکب و ارائه خدمت از ١۵ شهریور در دستور کار قرار گرفت.

او ادامه داد: این موکب که به اسم امین ولایت نیز شناخته میشود، در چند بخش مختلف در قالب ١٨ غرفه به ویژه در بخش مادر و کودک با عناوین مربوط به کودکان، سرگرمی و بازی از ١۶ شهریور آغاز به کار کرده است.

محمد مهدی یقطین مدیرکل خدمات شهری شهرداری شیراز نیز با بیان اینکه محل اسکان برای زائران نیز در این موکب پیش بینی شده است، گفت: پذیرایی در سه وعده صبحانه، ناهار و شام و میان وعده در این موکب در حال انجام است.

یقطین خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته پذیرش اسکان بیش از یک‌هزار زائر را دا‌شته‌ایم.

او با بیان اینکه تا روز اربعین این موکب در مسیر نجف به کربلا فعالیت می‌کند، اعلام کرد که ١٠٠ نفر در این موکب به خدمات رسانی مشغول هستند.

محمد حسن استرحام ، معاون سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز با بیان اینکه موکب امین ولایت از ١۶ شهریور خدمات رسانی را در مسیر فوق‌الذکر آغاز کرده، گفت: موکب تخصصی مادر و کودک نیز ذیل موکب امین ولاتی در مسیر نجف تا کربلا فعال شده است.

او بیان کرد: ١٨ غرفه تخصصی اعم از نقاشی روی صورت، بازیهای فکری، نقاشی روی کاغذ، طب سنتی، قلعه بادی، و …در این موکب برپا شده است.

معاون سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز همچنین ار برگزاری زیارت عاشورا در موکب امین ولایت در بازه زمانی ایام اربعین خبر داد و گفت: توزیع بروشور تخصصی با موضوع فرزند آوری و ازدیاد نسل شیعی نیز انجام می‌شود.

استرحام تصریح کرد: اگرچه سفر به اربعین سختی‌هایی دارد اما وقتی در بدنه کار قرار می‌گیریم بسیاری از مسائل ناخواسته خارج از توان آدمی انجام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.