آغاز عملیات اجرایی کتابخانه تخصصی مادر و کودک سروستان

با حضور نماینده مجلس سروستان، کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی؛
کتابخانه تخصصی مادر و کودک شهر سروستان کلنگ زنی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی فارس، آیین کلنگ زنی کتابخانه تخصصی مادر و کودک سروستان و جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان سروستان، در آستانه روز سروستان با حضور نماینده مردم کوار، سروستان و خرامه در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس، فرماندار سروستان و خیرین سلامت این شهرستان برگزار شد.

عبدالعلی رحیمی، نماینده شهرستان سروستان، کوار و خرامه در مجلس در نشست انجمن کتابخانه های عمومی سروستان با اشاره به کلنگ زنی کتابخانه تخصصی مادر و کودک سروستان عنوان کرد: خوشبختانه این پروژه مهم امروز کلنگ زنی شد و لازم است با اعتبارات اولیه این پروژه فونداسیون کتابخانه بسته و کار ساخت آغاز شود. تلاش می کنیم از بودجه های در اختیار نماینده و با کمک فرمانداری سروستان پروژه به ۵۰ درصد برسد.

او با بیان اینکه توسعه زیرساخت های فرهنگی، مورد نیاز شهرستان سروستان است، تاکید کرد که از ظرفیت خیرین و صنایع در شهرستان ها برای ورود به حوزه های فرهنگی و به ویژه کتابخانه های عمومی استفاده خواهیم کرد.

قاسم فریدیان، فرماندار سروستان نیز در این نشست با بیان اینکه کتابخانه موجبات توسعه فرهنگی را به بار می‌آورد، عنوان کرد: توسعه کتابخوانی در کاهش آسیب های اجتماعی موثر است. از شاخص های توسعه هر شهرستان وجود زیرساخت های فرهنگی است.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان سروستان اضافه کرد: کلنگ زنی کتابخانه سروستان را که نیاز و درخواست مردم بود به فال نیک می گیریم و امیدواریم با همکاری دولت و خیرین این پروژه هر چه زودتر به ثمر برسد. برای ساخت این پروژه نیز، هم از طریق جذب بودجه و هم از بودجه داخلی شهرستان، اعتبار در نظر گرفته خواهد شد.

فریدیان همچنین تأکید کرد: کتابخانه ها نیز باید ساز وکارهایی ایجاد کنند تا جوانان و خانواده ها را به کتابخانه ها جذب کنند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس نیز در ادامه این نشست ضمن قدردانی از خیرین شهرستان سروستان، در پایه‌گذاری کتابخانه تخصصی مادر و کودک سروستان عنوان کرد: دو سال پیش، آیین گرامیداشت پنجاه سال خدمات کتابخانه عمومی علامه طباطبایی سروستان را برگزار کردیم و این نشان دهنده همت و طبع بلند مردم سروستان است. پنجاه سال قبل زمانی که بسیاری از شهرهای بزرگ کشور کتابخانه نداشتند، مردم نیک اندیش سروستان به فکر ساخت کتابخانه و دانش اندوختگی و علم آموزی بودند.

روح الله منوچهری اضافه کرد: امروز هم توفیق داریم که در حوزه ای تازه در سروستان گام برداریم. دومین کتابخانه تخصصی مادر و کودک استان در سروستان کلید خورد و این بسیار ارزشمند است. زیرا برای اینکه نسل بعد را کتابخوان کنیم باید به کودکان توجه کرد.

وی عنوان کرد: شروع این پروژه با همکاری خیرین است و هر کاری که با حضور خیرین همراه شود، برکت و رشد به همراه دارد. خیرین کتابخانه ساز بازوی قدرتمند کتابخانه های عمومی هستند و خیرین در حوزه های ساخت و تجهیز و توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی کمک کرده اند؛ به طوریکه بسیاری از پروژ های کتابخانه ای به همت خیرین به ثمر نشسته است.

گفتنی است، پروژه کتابخانه مادر و کودک در زمینی که توسط حاج امیر بیژن عدالت سروستانی خیر سروستانی اهدا کرده‌ است، کلید خورد و هزینه اولیه ساخت این کتابخانه توسط اعتبارات نماینده شهرستان و کمک انجمن خیرین کتابخانه‌ساز سروستان تامین شده‌است. همچنین براساس رایزنی های انجام شده برای این پروژه، در صورت تکمیل ۵۰ درصدی پروژه، این کتابخانه توسط بنیاد قلم چی تکمیل و تجهیز خواهد شد.

کتابخانه تخصصی مادر و کودک سروستان در زمینی به متراژ ۴۱۱ متر مربع و با متراژ ۸۰۰ متر مربع ساخته می‌شود و اعتبارات ساخت آن ۶۰ میلیارد ریال برآورد شده است. سالن نمایش، گالری، اتاق قصه، مخزن و سالن مطالعه و … از بخش های این کتابخانه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.