آغاز طرح نظارت ویژه ایام پایانی سال از امروز در فارس

مدیر بازرسی و نظارت اصناف فارس گفت: طرح نظارت ویژه ایام پایانی سال از امروز آغاز شده و تا ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ ادامه خواهد یافت.

سید ابراهیم قاسمی یکشنبه اول اسفند در جمع خبرنگاران با اشاره به تشدید نظارت و بازرسی از واحدهای صنفی فارس، گفت: در این بازرسی‌ها بازدید از مراکز و فروشگاه‌های مرتبط با کالاهای اقلام اساسی، گوشت قرمز، مرغ، میوه و تره بار، لبنیات و پوشاک، کیف و کفش، شیرینی، آجیل و خشکبار، خدمات خشکشویی و قالیشویی و رستوران به صورت ویژه در دستور کار بازرسان قرار می‌گیرد.

او اضافه کرد: این طرح ویژه با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان صمت، جهاد کشاورزی،  بسیج اصناف و اتحادیه‌های صنفی در قالب گشت مشترک به انجام می‌رسد و فعالیت بازرسان در ۲ بخش رصد و پایش قیمت کالا و خدمات و ماموریت‌های کنترلی، نظارتی و اجرایی است که در بازرسی‌های مستمر، فعالیت واحدهای صنفی را در چهارچوب قوانین نظام صنفی مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

قاسمی تاکید کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا از اواخر سال ۹۸ تاکنون و آسیب‌های وارد شده به صنوف و در پی تعطیلی‌های صفوف، طرح «نمایشگاهی به وسعت ایران» توسط اتاق اصناف ایران در حال اجرا است که کسبه شرکت کننده در این طرح با نصب پوستر در سطح شهر با ارائه تخفیف اقدام به خدمت رسانی به شهروندان می کنند و نظارت بر اجرای این طرح نیز به عهده بازرسان است.

او ادامه داد: همزمان با اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز، نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد مبارزه با ویروس کرونا توسط بازرسان، همراه با بازرسان دانشگاه علوم پزشکی به صورت روزانه در شیفت‌های صبح و عصر انجام می‌شود و در همین راستا از ابتدای آغاز انتشار ویروس کرونا تعداد ۹۷۶ هزار و ۱۰۶ مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان به انجام رسیده است.

قاسمی اضافه کرد: از آغاز امسال نیز ۱۷۱ هزار و ۳۵۲ مورد بازرسی توسط بازرسان مدیریت بازرسی اصناف استان انجام گرفته که ۶ هزار و ۶۵ پرونده نظارتی به ارزش ریالی ۶۳۵ میلیارد و ۴۲۹ میلیون و ۷۴۱ هزار و ۱۰۵ تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به اداره تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

او اعلام کرد: همشهریان در صورت مشاهده تخلفات صنفی اعم از گران فروشی، کم فروشی و عدم درج قیمت، عدم صدور صورت حساب و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی می توانند مراتب را به واحد دریافت گزارشات مردمی مدیریت بازرسی و نظارت به شماره تلفن ۳۲۳۴۰۰۰۰ و ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت اطلاع دهند و با دریافت کد رهگیری از نتیجه اقدامات مطلع شوند.

قاسمی ضمن تشکر از کسبه استان به عنوان سربازان اقتصادی در خدمت نظام و انقلاب، گفت: امیدواریم که کسبه استان فارس مانند سنوات گذشته با رعایت انصاف و مشتری مداری به مردم خدمت کنند، چرا که این امر در راه رضای خداوند و عمل خیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.