آغاز به کار طرح فاضلاب کازرون در هفته دولت با دستور رئیس جمهور

مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس از گشایش طرح فاضلاب شهر کازرون به عنوان بزرگترین طرح زیست محیطی غرب این استان با حضور معاون اقتصادی رئیس جمهور، در دومین روز از هفته دولت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آبفا استان فارس، دکتر علی جان صادق پور مدیر عامل این شرکت با بیان اینکه در دومین روز از هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت، به ویژه دولتمردان شهید رجایی و باهنر، بزرگترین طرح زیست محیطی غرب استان فارس شامل تصفیه خانه، خطوط انتقال و شبکه های جمع آوری فاضلاب شهر کازرون با حضور دکتر محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور در مدار بهره برداری قرار می گیرد، گشایش این طرح را نقطه عطفی در توسعه اقتصادی و ارتقای بهداشت عمومی این منطقه دانست.

وی تأکید کرد: تکمیل و افتتاح این طرح بزرگ در دولت مردمی “ایران قوی” و ایام گرامیداشت شهدای دولت، خود مبین عزم جزم دولتمردان در ارائه خدمات شایسته و مطلوب به هموطنان عزیز و گام های بلند در مسیر اعتلا و بالندگی ایران اسلامی است.

مدیر عامل شرکت آبفا فارس همچنین در تشریح طرح فاضلاب کازرون، گفت: طرح ایجاد تأسیسات فاضلاب شهر کازرون شامل اجرای تصفیه خانه ، خطوط انتقال و شبکه های جمع آوری فاضلاب در سال ۱۳۷۳ مورد تأیید قرار گرفت و دارای ردیف ملی طرح های عمرانی شد.

در همین راستا عملیات اجرایی شبکه جمع آوری و خطوط انتقال این طرح در سال ۱۳۷۵ آغاز شد که از ۲۳۰ کیلومتر شبکه جمع آوری و خطوط انتقال پیش بینی شده طرح، مجموعا ۵۹ کیلومتر شامل: ۲۱۵۰۰ متر شبکه ی فرعی ، ۳۲۰۰۰ متر شبکه اصلی و ۵۵۷۳ متر خط انتقال فاضلاب اجرا شده است.تاکنون ۳۷۰۵ فقره انشعاب فاضلاب نیز نصب شده است.

او ادامه داد: پساب فاضلاب این تصفیه خانه می‌تواند در بخش صنعت و کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد و باعث توسعه اقتصادی شهرستان کازرون شود.

به گفته صادق پور، فاضلاب شهری پس از انتقال به تصفیه خانه و عبور از مراحل مختلف تصفیه ی فیزیکی، بیولوژیکی و شیمیایی، تبدیل به پساب مورد تایید جهت استفاده در بخش صنعت و کشاورزی در این منطقه می شود.

🌐https://b2n.ir/g06885

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.