آغاز به کار طرح “برکت” زیر سایه شرکت پشتیبان

با حضور مدیران حوزه کسب و کارهای دانش‌بنیان کشور و اصحاب رسانه، “برنامه جامع مشارکت با صاحبین رسانه های بزرگ دیجیتال در تاسیس کسب و کارهای دانش بنیان” موسوم به “برنامه برکت”به بهره برداری رسید.

در این مراسم که با میزبانی شبکه کشوری کسب و کار پشتیبان و حضور اصحاب رسانه و مدیران تاثیر گذار حوزه شرکت های دانش‌بنیان کشور برگزار شد، از خدمت جدید این مجموعه ی پیشگام در حوزه نوآوری و کسب و کار،موسوم به “برنامه برکت” رونمایی شد.

شبکه کشوری کسب و کار پشتیبان در ادوار گذشته نیز طرح هایی دانش محور و با پتانسیل بالای اشتغال زایی را به بهره برداری رسانده بود.طرح هایی نظیر “خیریه های کسب و کار ساز” که سالانه بیش از ۱۰ کسب و کار دانش‌بنیان جدید را با رویکرد عام المنفعه و با هدف خلق فرصت های شغلی برای افراد توانمند و نخبه روانه بازار کشور میکند.

هدایت اله سلیمی، مدیر عامل شبکه کشوری کسب و کار پشتیبان ، چهارشنبه ۲۷ مهر در حاشیه بهره برداری از “برنامه برکت” در جمع خبرنگاران بیان کرد: رویکرد اصلی مجموعه پشتیبان ، ورود سرمایه های خارجی به کشور و مدیریت ظرفیت های داخلی است تا با استفاده از بستر بوجود آمده بتوان شرکت های دانش‌بنیان را حمایت کرده یا کسب و کارهای نوینی که حداقل یک نیاز اساسی کشور را پوشش دهند تاسیس نمود.

او افزود: برنامه جامع مشارکت با صاحبین رسانه های بزرگ دیجیتال در تاسیس کسب و کارهای دانش بنیان “موسوم به برنامه برکت” نیز در همین راستا تدوین و عملیاتی شده است.

سلیمی ادامه داد: در کشور ایران ظرفیت های عظیم رسانه ای از طریق فضای مجازی در حوزه های گوناگون وجود دارد که متاسفانه نسبت به آن هیچ حمایت و توجهی صورت نگرفته است.فعالین فضای مجازی و شبکه های اجتماعی که عمدتا محتوای موثر ، کاربردی و علمی را تولید و منتشر میکنند، رها شده و بجای دریافت سرویس های تشویقی بابت فعالیت های مفید، دانش ساز و فرهنگ ساز خود،به صورت مدوام در هراس هستند تا مبادا زحمات چندین ساله خود و همکارانشان را یک شبه از دست بدهند.در این بستر سرمایه گذاری های مالی و زمانی بزرگی صورت گرفته است و ده ها هزار شغل را در خود جای میدهد.

او عنوان کرد: شبکه کشوری کسب و کار پشتیبان با عملیاتی شدن “برنامه برکت” تلاش دارد تا در بهبود این روند و استفاده از ظرفیت موجود در فضای مجازی برای تاسیس کسب و کارهای دانش بنیان و نوآور ، سهمی داشته باشد.
او گفت: در “برنامه برکت” ، با پشتیبانی همه جانبه شبکه کشوری کسب و کار پشتیبان و با مشارکت صاحبین رسانه های بزرگ دیجیتال،کسب و کارهای دانش محور و زودبازده تولید شده که مالکیت دائم آن در اختیار صاحب رسانه میباشد.

سلیمی اضافه کرد: این کسب و کارها که عمدتا الکترونیک هستند با زیر ساخت کامل، تامین مالی، پشتیبانی، نیروی انسانی و واحد انفورماتیک فعال در اختیار صاحبین ظرفیت های رسانه ای فضای مجازی و فعالین این حوزه قرار گرفته و مالکیت دائم آن بدون هیچ گونه هزینه ای به ایشان واگذار می‌شود.

او خاطرنشان کر‌: برنامه برکت به گونه ای تدوین شده است که صاحبین رسانه های دیجیتال و فعالین فضای مجازی،بدون پرداخت هیچگونه هزینه اصلی و جانبی برای راه اندازی،مالک یک کسب و کار نوآور،پر بازده و دانش بنیان شده و بدون نگرانی از چالش های اجرایی ،مدیریتی و مالی آن، میتوانند به فعالیت های رسانه ای خود بپردازد.

سلیمی با بیان اینکه تمامی مسئولیت های اجرایی،مالی و پشتیبانی کسب و کارهای تاسیس شده بر عهده شبکه کشوری کسب و کار پشتیبان میباشد افزود: در برنامه برکت فعالین فضای مجازی به فعالیت علمی،آموزشی و فرهنگی قبلی خود ادامه داده و تنها مسئول معرفی کسب و کار تحت مالیکت خود به کاربران و دنبال کنندگان می باشند.

مدیر عامل شبکه کشوری کسب و کار پشتیبان در مورد مزایای این طرح گفت: در این برنامه،کسب و کارهای تاسیس شده علاوه بر پشتیبانی همه جانبه در تمام سطوح، تامین مالی و فعالیت اصلی تجاری خود ، دارای امکانات متنوعی نظیر باشگاه مشتریان اختصاصی و امکان برگزاری انواع کمپین ها میباشند تا تعاملات صاحبین رسانه ها با کاربران خود حفظ شده و افزایش یابد.

او افزود: در حال حاضر درخواست مشارکت در این طرح از طریق سامانه شبکه کشوری کسب و کار پشتیبان به آدرس www.poshtiban.org امکان پذیر میباشد.

سلیمی در خاتمه گفت: برنامه جامع مشارکت با صاحبین رسانه های بزرگ دیجیتال موسوم به “برکت” در حال حاضر با مشارکت سامانه پرداخت الکترونیک ملّی پِی ، سامانه رمز پایه ملّی چِنج و مجموعه فناورانه ملّی تِک عملیاتی شده و بزودی بیش از ۱۳ شرکت تامین زیر ساخت دیگر به آن ملحق خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.