آغاز به کار اولین دوره آموزشی بین‌المللی عمل‌های زیبایی بینی خاورمیانه در شیراز /جراح بینی باید عیبی ببیند تا کاری انجام دهد+گزارش تصویری

خبر پارسی – اولین دوره آموزشی بین‌المللی عمل‌های زیبایی بینی خاورمیانه با حضور بیش از ۳۰۰ جراح پلاستیک از ۲۰ کشور جهان  صبح امروز در هتل هما شیراز آغاز به کار کرد.

در این همایش که بیش از ۴۰ سخنران داخلی و خارجی از مهمترین و تازه ترین دستاوردهای عمل‌های زیبایی بینی صحبت می کنند ۴ عمل جراحی بینی به صورت زنده از طریق ویدئو کنفرانس پخش خواهد شد و شرکت کنندگان می توانند سئوالات خود را از جراحان  عمل زنده بینی بپرسند.

بنا بر این گزارش عمل های زنده جراحی بینی در بیمارستان مادر و کودک شیراز انجام می پذیرد که جراحانی از کشور های هلند ، آلمان،ترکیه و کره بیمارانی از کشورمان را جراحی خواهند کرد.

نکته جالب جراحی های یاد شده این است که بیمارانی که توسط این ۴ نفر جراحی می شوند هیچگونه هزینه جراحی پرداخت نمی کنند و فقط هرینه های مربوط به بیمارستان را پرداخت خواهند کرد.این بیماران به صورت داوطلب حاضر به عمل جراحی بینی به صورت پخش زنده شده اند.

گزارش یاد شده می افزاید:همه سخنرانان روز اول کورس راینوپلاستی شیراز،بر یک نکته اساسی  تاکید داشتند که: انگیزه های بیمار برای جراحی زیبایی باید منطقی باشد و بیمار هرگز به خاطر فشار اطرافیان مبادرت به عمل جراحی زیبایی نکند.

سخنرانان این مراسم همچنین اذعان داشتند بیماری که برای عمل جراحی زیبایی بینی مراجعه می کند باید از محدودیت های زیبایی بینی آگاهی داشته و بدانند که همه کاری بر روی بینی نمی توان انجام داد.

این عده از سخنرانان داخلی و خارجی همچنین بر لزوم توجه به در نظر گرفتن پارامترهای عمل های جراحی براساس قومیت ها تاکید داشتند و از شرکت کنندگان خواستند بیماران را بر اساس آناتومی قومی خود وی عمل کنند و لازم است بیمار حتما به پزشکی مراجعه کند که از آناتومی ظاهر و داخل بیمار آگاهی کامل داشته باشد تا دچار اشکالات عملکرد بینی از جمله اشکالات تنفسی و یا بویایی نشوند.

در حاشیه این دوره آموزشی،دکتر خادمی رئیس انجمن راینولوژی استان فارس و نیز رئیس بخش گوش و حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به خبرنگاران گفت:شرکت کنندگان در کورس راینوپلاستی شیراز،از سرشناس ترین جراحان بینی پلاستیک دنیا هستند که ضمن ارائه آخرین متدهای جراحی بینی در دنیا، تجربیات خود را به شرکت کنندگان منتقل می کنند و شرکت کنندگان نیز می توانند سئوالات خود را از بهترین جراحان داخلی و خارجی حاضر در این دوره آموزشی بپرسند.

وی گفت: در این دوره تکنیک های مختلف جراحی بینی به شرکت کنندگان آموزش داده می شود و راجع به ضرورت این تکنیک ها بحث و تبادل نظر خواهد شد.

دکتر خادمی افزود:در کورس راینوپلاستی شیراز، بر این نکته نیز تاکید می شود که در حال حاضر بهترین جراحی بینی جراحی است که بینی شکل طبیعی خود را حفظ کند،چرا که بینی های سربالا،عروسکی و نازک در دنیا کمتر مورد توجه قرار می گیرد و یکی از مباحث دوره آموزشی راینوپلاستی شیراز این است که چه کار کنیم که بینی شکل و فرم طبیعی خود را حفظ کند.

استاد بخش گوش و حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطر نشان ساخت:جراح بینی باید عیبی در بینی ببیند تا بخواهد کاری انجام دهد،لذا صرف خواهش بیمار به تنهایی برای عمل جراحی بینی کافی نیست.

به گفته وی اینکه چه مریض هایی را انتخاب کنیم و چه کسانی مناسب جراحی هستند از جمله اولین سخنرانی های  کورس راینوپلاستی شیراز بود.

وی جراحی بینی در ایران را در حال حاضر مطلوب توصیف کرد و مدعی شد: بسیاری از بیماران کشورهای همسایه برای انجام عمل جراحی بینی به ایران سفر می کنند.

وی یکی از مهمترین دلایل سفر این بیماران به ایران برای عمل جراحی بینی را، قابلیت بالای جراحان بینی در ایران دانست و گفت: علاوه بر اعتمادی که به جراحان بینی ما می شود،هزینه مناسب عمل جراحی بینی در ایران نیز از دلایل دیگر انجام عمل جراحی بینی بیماران کشورهای همسایه در ایران است.

به گفته وی حتی ایرانی های مقیم اروپا و آمریکا نیز به دلیل هزینه مقرون به صرفه جراحی بینی در کشور ما به ایران سفر می کنند به طوری که حتی با وجود هزینه های ایاب و ذهاب باز هم هزینه عمل جراحی بینی برای در ایران برای  ایرانیان مقیم اروپا و آمریکا مقرون به صرفه است.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا انجام عمل زیبایی بینی در ایران نسبت به دیگر کشورها بالاتر است گفت: علاوه بر معضلات فرهنگی رایج بر جامعه شاید یکی از دلایل آن به نوع بینی ایرانی ها بر می گردد که اغلب فرمی عقابی دارند.شاید ایرانی ها فرم بینی عقابی را خیلی نمی پسندند و می خواهند که فرم بینی خود را از این حالت خارج کنند در هر صورت رسانه ها می توانند با فرهنگ سازی مناسب میزان کسانی که از فرم بینی خود راضی نیستند را کاهش دهند.

گزارش یاد شده حاکی است رئیس جامعه جراحان پلاستیک اروپا، نایب رئیس جامعه جراحان پلاستیک آسیا، دبیر جامعه جراحان پلاستیک صورت اروپا رئیس سابق جامعه جراحان پلاستیک اروپا ، و … از جمله سخنرانان روز اول  دوره آموزشی بین‌المللی عمل‌های زیبایی بینی خاورمیانه بودند.

عکس / امید آقایی

_MG_5737

_MG_5742

_MG_5748

_MG_5652

_MG_5658

_MG_5500

_MG_5633

_MG_5485

_MG_5486

_MG_5676

 _MG_5679

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.