آب انبارهای وکیل الرعایا در شیراز، موزه گالری می‌شوند

شیراز

شیراز

خبرپارسی – سرپرست امور فرهنگی و ارتباطات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از تغییر کاربری آب انبارهای تاریخی شیراز خبر داد. پیام غرابی با بیان اینکه آب انبارهای وکیل الرعایا در شیراز به موزه گالری تبدیل می‌شوند، افزود: برخی از آثار تاریخی فارس قابلیت تبدیل به مکان فرهنگی، گالری و موزه را دارند که از این رو طبق بررسی‌ها و پیش بینی‌های صورت گرفته، دو آب انبار تاریخی شیراز که قدمتشان به دوره زندیه می‌رسد به موزه گالری تغییر کاربری می‌دهند.
به گفته وی، آب انبار وکیل در نزدیکی ارگ کریم خانی و آب انبار هفت تنان در نزدیکی موزه سنگ هفت تنان (عمارت هفت تنان) به زودی تغییر کاربری خواهند یافت و به مکانی کاملاً فرهنگی و هنری تبدیل می‌شوند.
غرابی در ادامه اضافه کرد: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته، آب انبار وکیل به انجمن هنرهای تجسمی و سنتی استان فارس و آب انبار هفت تنان نیز به دانشگاه آپادانا واگذار شد.
سرپرست امور فرهنگی و ارتباطات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس اضافه کرد: آب انبار وکیل یکی از آثار تاریخی منحصر به فرد دوره زندیه است که با توجه به نوع معماری آن می‌توان عنوان عمیق‌ترین موزه گالری ایران را به آن داد.
وی همچنین بر لزوم تغییر کاربری چنین اماکن تاریخی تاکید کرد و افزود: بسیاری از آثار قابلیت این را دارند که به مکانی فرهنگی تبدیل شوند و در واقع چنین اقدامی، جاذبه جدید گردشگری را برای شهر شیراز و استان فارس به وجود می‌آورد.
بنابراین گزارش غرابی همچنین گفت: با تبدیل چنین اماکنی به موزه گالری، نه تنها آثار تاریخی اصولیتر حفاظت و حراست می‌شوند بلکه به محل مناسبی برای نمایش آثار فرهنگی و هنری هنرمندان و پیشکسوتان تبدیل خواهد شد، چرا که طبق برنامه ریزی‌ها، مقرر شده در آب انبار وکیل نشست‌های تخصصی، نمایش آثار هنری در قالب تابلوهای نقاشی و عکاسی همچنین هنرهای تجسمی و سنتی استان و شهر شیراز دائر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.