آبله میمونی در فارس مشاهده نشده است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به انتشار شایعه‌ای در فضای مجازی مبنی بر شناسایی بیمار مبتلا به آبله میمونی در شهرستان لار گفت: با بررسی‌های انجام شده مشخص شد این موضوع صحت ندارد.

دکتر عباس رضائیان زاده عصر یکشنبه یکم خرداد در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: از ابتدای امروز شایعه ای در برخی رسانه‌های مجازی مبنی بر ابتلای یک کودک در شهرستان لار به بیماری آبله میمونی انتشار یافته که با بررسی و رصد موضوع، این خبر تکذیب شد.

او با اشاره به بررسی‌های انجام شده، از ابتلای دو فرد از بستگان این کودک به بیماری زونا و آبله مرغان طی روزهای اخیر خبر داد که با این کودک در تماس بوده‌اند.

رضائیان زاده ادامه داد: همچنین با توجه به ارزیابی بیمار از سوی پزشک معالج در شهرستان لار، تشخیص قطعی پزشک، بیماری آبله مرغان بوده که علایم بالینی نیز این تشخیص را تائید می‌کند و در این زمینه هیچ گونه تردید علمی وجود ندارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در این موارد به صورت هوشیارانه، به رصد موضوع پرداخته و تا کنون نیز موردی از ابتلا به بیماری آبله میمونی در کشور گزارش نشده است.

او با اعلام اینکه در حال حاضر جای هیچ گونه نگرانی در ایران نسبت به خطر ابتلا به این بیماری وجود ندارد، تاکید کرد: آبله میمونی با الگوی ویژه منحصر به خود، در فرد بروز می یابد و تا کنون موردی در این زمینه، در کشور مشاهده نشده است.

رضائیان زاده از عموم مردم خواست تا اخبار حوزه سلامت را تنها از منابع معتبر و رسمی دنبال کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.