یک شهروند شیرازی خطاب به شهردار:برای ساختن چند پل مغرور نشود!/با چندهزار میلیارد تومان چه کارهایی می شود برای شیراز انجام داد؟

خبر پارسی – یک شهروند شیرازی در یادداشتی خطاب به شهردار شیراز،از او خواسته است که برای ساختن چند پل مغرور نشود!

در این یادداشت که رضا شجاعی شهروند شیرازی خطاب به شهردار نوشته و آن را به خبر پارسی ارسال کرده بودجه شهرداری شیراز ۱۶ هزار میلیارد تومان محاسبه شده که خبر پارسی صحت و سقم آن را به درستی نمی داند و در نتیجه این مقدار بوجه را تایید یا تکذیب نمی کند اما نظر به احترامی که برای مخاطب خود و یا بهتر بگوئیم شهروندان قائل هستیم دیدگاه و پیشنهادات این شهروند را با تاکید بر اینکه مبلغ مورد ادعای او ممکن است درست نباشد منعکس می کنیم با این توضیح که مجموع پیشنهادات این شهروند به لحاظ بودجه ای بسیار کمتر از ۱۶ هزار میلیارد تومان است.

در یادداشت شهروند یاد شده آمده است:

آقای شهردار با سلام

۱-آیا شما درمدت ۶سال سمت خود، شهردار شیراز بودید یا همزمان دانشجوی دکترا در اصفهان؟!هرچند خوشحالیم که شهردار شهرمان دکترا داشته باشد تا مزایای آن به شهر برسد.

۲-آیا می دانید با ۱۶۰۰۰میلیارد تومان بودجه شهرداری دراین ۶ سال می توانستید غیر از ساخت چند پل یک شیراز مدرن ساخت؟ اجازه بدهید برای شما بازگو کنم:
۲-۱:با ۱۰۰میلیارد می توانستید یک پل دو بانده با رستوران ها ی جنبی بر روی رودخانه ساحلی ساخت که اگر مغازه های جنبی قابل احداث درجنب پل را بفروشید ۲۰۰میلیارد هم برای شما درآمد داشت؟

۲-۲:آیا می دانستید با ۱۰۰۰میلیارد تومان ازاین پول می توانستید یک میلیون متر مربع آپارتمان یعنی معادل ده هزار واحد مسکونی ارزان قیمت در بافت فرسوده بسازید که هم بافت فرسوده آباد شود و هم با فروش نصف این آپارتمان ها پول شما برمی گشت و نصف دیگر را هم به صاحبان املاک فرسوده درعوض زمین واگذار می کردید.
۲-۳:آیا می دانستید با ۵۰۰میلیارد تومان آن می توانید ۲۰۰۰دستگاه اتوبوس نو و ۱۰۰۰۰تاکسی بخرئید تا هر شیرازی هرلحظه اراده کند به وسیله عمومی دسترسی داشته باشد واین وسائل را درقالب اقساط ۵ساله وبا سود ۱۰درصد به مردم واگذار می کردید.
۲-۴:آیا می دانستید با ۱۰۰۰میلیارد تومان از این پول می توانستید بافت فرسوده مابین خیابان زند و ستاد و خیابان خیام  تا پارامونت را با همکاری قرارکاه خاتم به یک مگا مال با ظرفیت ۵۰۰۰۰پارکینگ روباز بسازید وبا واگذاری تعدای ازمغازه و دفاتر تجاری واداری به صاحبان املاک محدوده، چهره شهر شیراز را عوض کنید و ۳۰۰میلیارد تومان هم سود ببرید.
۲-۵:آقای شهردار می دانید تا کنون ۲۶۰۰میلیارد از۱۶۰۰۰میلیارد  بودجه خرج شده ؟ یعنی حدود ۱۵درصد بودجه شما دراین ۶سال.

آیامشکل حمل ونقل شما حل شده ومشکل بافت فرسوده حل شده و ازرودخانه خشک ساحلی بهره برداری بهینه شده و این ۲۶۰۰میلیارد شما بعد از ۵سال به مقدار ۴۰۰۰میلیارد تومان برمی گردد.
۲-۶: آقای شهردار عزیز به توانمندی خود برای ساخت چند پل مغرور نشو بلکه سپاسگزار مردم کم توقع وقانع شیراز باش که با ساخت چند پل خیال می کنند شهردارشان شق و القمر کرده است به هر صورت از۱۶۰۰۰میلیارد پول مردم استفاده بهتری می شد کرد.در نیت خیر شما و دلسوزیتان برای شهر تردیدی نیست اما بر مدیریت شما انتقاد وارد است و امیدوارم بدون اینکه ناراحت شوید،پاسخ سئوالات مطرح شده را بدهید.به نظر می رسد بازدید  شما و سایر همکاران از شهرهای اروپائی سوغاتی چیزی جزء حسرت برای مردم نداشته است!

نیت خیر شما و دلسوزیتان برای شهر را ارج می گذارم و امیدوارم با همین نیت پاسخگوی سئوالات باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.