کسب مدال جهانی برای نخستین بار در تاریخ ورزش کارگری فارس

خبرپارسی  – مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: برای نخستین بار در تاریخ ورزش کارگری استان شاهد کسب دو مدال طلا و یک مدال نقره در رقابت های جهانی کارگری که در کشور اسپانیا برگزار شد بودیم .

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس  سهراب مختاری در دیدار استاندار فارس با قهرمانان جهانی ورزش کارگری استان با اشاره به اینکه سلامت و رفاه کارگران از موضوعاتی است که در قانون کار مورد توجه قرار گرفته است، عنوان کرد: دولت تدبیر و امید نیز تاکیدات ویژه ای در این زمینه دارد که افزایش دستمزد سالانه بیش از میزان تورم از نشانه های توجه دولت به رفاهیات کارگران در حد مقدورات موجود است.

وی با اشاره به اینکه در راستای بهبود سطح سلامت جامعه کارگری اقداماتی انجام شده است، پیاده روی های خانوادگی در سطح کارگاه ها و ورزش های صبح گاهی در کارخانه ها از جمله این اقدامات است.

مختاری خاطرنشان کرد: برای نخستین بار هیئت های ورزشی کارگران در استان فارس ایجاد شده و به دنبال آن ۲۸ انجمن ورزشی متناظر با هیئت های ورزشی استان در هیئت ورزشی کارگران ایجاد شده است.

وی  برگزاری مسابقات درون کارگاهی، بین کارگاهی، بین شهرستانی و ملی را از جمله اقدامات این هیئت های ورزشی دانست و افزود: برای نخستین بار در تاریخ ورزش کارگری استان شاهد کسب دو مدال طلا و یک مدال نقره در رقابت های جهانی کارگری که در کشور اسپانیا برگزار شد بودیم

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس با بیان اینکه توسعه ورزش کارگری مورد توجه جدی استاندار فارس قرار گرفته است، افزود: در حال حاضر اعتبارات ورزشی مناسبی از سوی وزارت تعاون کار  و رفاه اجتماعی به استان فارس تعلق گرفته  است.

مختاری با اشاره به تاکیدات استاندار فارس در باره اولویت تکمیل پروژه هایی که بیش از  ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی دارند، اظهار کرد: پروژه های ورزشی کارگری استان که پیشرفت بالای ۷۵درصد دارند به زودی تکمیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه در بعضی از شهرستان های استان به رغم وجود جامعه کارگری فضای ورزشی مناسبی برای این قشر وجود ندارد از استاندار فارس خواست در سفر رئیس جمهور به استان ردیف اعتباری برای این منظور در نظر گرفته شود.

مختاری یاد آور شد: در راستای افزایش بهره وری در کارگاههای استان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ترویج ورزش همگانی به ویژه پیاده روی هفتگی برای کارگاههای بزرگ و تشکلات صنفی کارگری و کارفرمایی و ورزش صبحگاهی در کارگاههای بزرگ با همکاری کارفرمایان و کارگران و خانواده های محترم آنها برنامه ریزی ودر حال انجام است.

در ادامه این دیدار رئیس هیئت ورزش کارگری نیز با بیان اینکه سالها ورزش کارگری در استان فارس مغفول مانده بود، افزود: در دولت تدبیر و امید با شعار نهضت ورزش کارگری و رویکرد ورزش، نشاط و بهره وری شاهد تحول در ورزش کارگری استان بودیم.

وی با بیان اینکه در سال های گذشته استان فارس رتبه بیستم را در ورزش کارگری کشور داشته است، خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید این رتبه به جایگاه برتر کشوری ارتقا یافته است.

امید جواندل با بیان اینکه در سال ۹۷ ، شاهد اعزام بیش از ۱۸۰ نفر ازورزشکاران کارگر در رشته های مختلف ورزشی به مسابقات کشوری و کسب ۷عنوان قهرمانی تیمی در رشته های مختلف ورزشی و کسب بیش از ۴۰ مدال در حوزه بانوان و آقایان بوده ایم

وی بیان کرد: ازاستان فارس ۶ ملی پوش به مسابقات جهانی کارگری اسپانیا اعزام نمودیم که در کشتی فرنگی آقایان حسین شکری و محمد جعفرتوسلی موفق به کسب مدال طلا وامین حسین زاده موفق به کسب مدال نقره کشتی ساحلی گردید و آقایان محمد زارع ،بهزاد زارع و رحیم زارع در رشته پتانک اعزام گردیدند که با توجه به پتانسیل بالای اروپا تیم ایران موفق به کسب مدال در بخش مردان نشد

رئیس هیئت ورزش کارگران استان فارس، با اشاره به تاکید مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان فارس بر تقویت ورزش همگانی در جامعه کارگری از به صدا در امدن زنگ ورزش صبحگاهی در ۹۰ درصد از کارگاه های بالای ۵۰ نفر استان خبر داد.

وی ابراز امیدواری کرد جامعه کارگری فارس بتواند در مسابقات جهانی ۲۰۲۰ در کشور یونان حضوری پر رنگ داشته باشد و موفقیت هایی در خور نام استان کسب کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.