کامیاب: پمپاژیاس و ناامیدی در دستور کار دشمنان است

خبرپارسی – مدیرکل ورزش و جوانان فارس گفت: شیوع ناامیدی و پمپاژیاس در دستور کار دشمنان این ملت قرار گرفته است.

 حیدر علی کامیاب که عصر یکشنبه ۱۴ مهرماه در نشست مشترک با روسا و نواب رئیس هیئت های ورزشی استان فارس سخن می گفت، با اشاره به خدمات دولت در طول چند سال گذشته، توسعه زیرساخت‌های ورزشی و افزایش یک و نیم میلیون متری سرانه ورزشی استان را بخشی از این خدمات عنوان کرد و افزود: اگر در دهه نخست انقلاب اسلامی هدف دشمنان از بین بردن زیرساخت‌های اقتصادی در جنگ تحمیلی بود امروز نهاد خانواده موردهجمه همه جانبه قرار گرفته است.

 وی با بیان اینکه امروز در کنار جنگ اقتصادی درگیر جنگ فرهنگی نیز هستیم افزود: یکی از نقشه‌های دشمنان این ملت ترویج اشرافی گری از طریق رسانه‌های متعلق به قدرت های جهانی از یک سو و پایین آوردن قدرت خرید مردم از سوی دیگر است.

 دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان استان سیبل این حملات را قشر جوان و نوجوان جامعه دانست و افزود: باید برای لحظه لحظه زندگی جوانانمان برنامه داشته باشیم.

 کامیاب با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران افزود: در دهه نخست انقلاب جوانان و حتی نوجوانان این مرز و بوم بهترین ساعات و روزهای عمر خود را وقف دفاع از آب و خاک این سرزمین کردند.

وی گفت: آن جوانان پرورش یافته در چارچوب الگویی بودند که اشرافی گری در آن امتیاز و ارزش محسوب نمی شد.

کامیاب  بازگشت به الگوی فرهنگی ایرانی اسلامی آن دهه را عاملی برای کاهش بسیاری از ناهنجاری های ناشی از الگو پذیری از جوامع غربی دانست و گفت: اگر در دوران جنگ محدودیت‌هایی برای کشور وجود داشت و جوانان آن زمان توانستند از آن محدودیت ها فرصت ایجاد کند ،امروز نیز باید بتوانیم از محدودیت‌های حاصل از تحریم‌های ناجوانمردانه غرب فرصتی برای خودکفایی و خودباوری بسازیم.

وی  احداث یک و نیم میلیون متر مربع فضای ورزشی در این شرایط را صرف کردن فعل خواستن توسط خانواده بزرگ ورزش استان دانست و با اشاره به انتخاب استان فارس به عنوان یکی از استان‌های برتر در کشور در ارزیابی وزارت ورزش و جوانان گفت: نباید فراموش کنیم که مدیران،مربیان، داوران و پیشکسوتان ورزش نقش مهمی در تولید فرهنگ و پرورش جوانان جامعه بر عهده دارند.

 دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان استان با اشاره به نمود مسائل فرهنگی در عملکرد ورزشکاران استان در رقابت های مختلف بین‌المللی به انتخاب محمد ناظم الشریعه به عنوان مربی اخلاق و ساره جوانمردی به عنوان یکی از الگوهای اخلاقی ورزش بانوان اشاره کرد و افزود: ورزش زمانی زیباتر است که در آن خصایل اخلاقی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 کامیاب میدان ورزش را یکی از میادین خنثی کردن نقشه‌های دشمنان ملت و نظام دانست و گفت: وقتی که در شرایط سخت تحریم ورزشکاری پرچم کشورمان را در یک رقابت بین المللی به اهتزاز در می آورد بسیاری از نقشه های این دشمنان نقش بر آب می شود.

 وی خواستار توجه بیش از پیش به بعد اخلاقی در ورزش و برنامه محوری در هیئت‌های ورزشی شد و گفت: گردش مالی ورزش در استان فارس چیزی حدود ۵۰۰ میلیارد تومان است.

 کامیاب این رقم را در کنار بودجه ۲۰۰ میلیاردی در حوزه عمرانی ورزش استان رقمی قابل توجه دانست و افزود: هیئت ها باید از فکر باشگاه داری و تیم‌داری بیرون آیند.

 مدیرکل ورزش و جوانان فارس انتشار امید و سر زنده نگاه داشتن جوانان را یکی از ماموریت‌های مدیران ورزشی در هر سطحی دانست و گفت: فرهنگ امیدآفرینی باید جایگزین فرهنگ سیاه‌نمایی و انتشاریاس در جامعه شود.

 کامیاب کمک‌های مالی اداره کل به هیئت‌های ورزشی در شش ماهه نخست سال ۹۸ را حدود ۲ میلیارد تومان برآورد کردو افزود: در کناراین مقدار کمک مالی ۲۵۰ مکان ورزشی در سراسر استان در اختیار هیئت های مختلف قرار گرفته که از درآمد حاصل از آن ها می توان کارهای بزرگ انجام داد.

 وی خواستار اختصاص بودجه مناسب از درآمدهای هیئت‌های ورزشی به مباحث فرهنگی و امور بانوان شد گفت: توسعه در ورزش باید همه جانبه باشد.

 مدیرکل ورزش و جوانان فارس توسعه یک جانبه را رشدی غیرمعقول دانست و گفت: اگر امروز استان فارس به واسطه تلاش و کوشش مدیران ستادی، روسای هیئت‌های ورزشی، ورزشکاران، مربیان، داوران ، حمایت های استاندار و نمایندگان مجلس و نقد و حمایت اصحاب رسانه جز استان‌های برتر کشور قرار می‌گیرد نتیجه یک برنامه توسعه محور را به دست آورده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.