وزیر علوم: کشور به این تعداد موسسه و مرکز آموزش عالی نیاز ندارد

خبرپارسی – وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مطالعات و پژوهش‌های علمی نشان می‌دهد که کشور ما در حال حاضر به این تعداد موسسه و مرکز آموزش عالی نیاز ندارد و باید وضعیت آموزش عالی کشور سروسامان پیدا کند .

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شیراز، دکتر منصور غلامی در جریان سفر ۳ روزه به استان فارس، ظهر یکشنبه وارد شهرستان جهرم شد و در جمع اساتید و مسئولان شهرستان جهرم بر ضرورت اجرای طرح سامان‌دهی آموزش عالی تاکید کرد و افزود: قطعا هر برنامه‌ای ممکن است در یک مقطع توجیه داشته باشد، اما پس از گذر زمان نیازمند اصلاح و تکمیل است .

وی با تاکید براینکه بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، طرح سامان‌دهی آموزش عالی باید اجرا شود، گفت: هم اکنون بالغ بر ۲ هزار و ۸۵۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی در کشور فعال است که عمدتا شامل مراکز کوچک هستند .

وی اضافه کرد: اجرای طرح سامان‌دهی آموزش عالی، سبب افزایش استانداردها در سطوح مختلف و زیرنظام‌های آموزش عالی می‌شود و شبکه‌سازی امکانات، توانمندسازی و مهارت افزایی دانشجویان را در پی دارد .

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مطالعات و پژوهش‌های علمی نشان می‌دهد که کشور ما در حال حاضر به این تعداد موسسه و مرکز آموزش عالی نیاز ندارد و باید وضعیت آموزش عالی کشور سروسامان پیدا کند .

افزایش سطح کیفی دانش‌آموختگان و اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، دیگر موضوعی بود که وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری در جمع دانشگاهیان جهرم به آن پرداخت .

غلامی تاکید کرد: در راستای حرکت به سمت کیفی‌سازی و نظارت و ارزیابی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، در یکسال گذشته ۵۰ مرکز که از استاندارد مناسبی برخوردار نبودند تعطیل شد .

در ابتدای این نشست دکتر کامبیز مینایی؛ سرپرست دانشگاه جهرم، حجت‌الاسلام دکتر مدبر،؛ امام جمعه جهرم، محمدرضا رضایی کوچی؛ نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون عمران مجلس، علیرضا صحرائیان؛ فرماندار ویژه جهرم و دو تن از اعضای هیات علمی به نمایندگی از اساتید دانشگاه جهرم به بیان سابقه علمی فرهنگی جهرم و توانمندی‌ها و ظرفیت‌های این دانشگاه پرداختند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.