هفته آینده آسترازنکا به فارس می‌رسد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص کمبود واکسن آسترازنکا، گفت: در تزریق این واکسن مسافران کشورهای خارجی در اولویت هستند اما از آنجا که اهدایی و زمان محدود برای استفاده دارد از هفته آینده برای گروه‌های خاص و مسافران تزریق می‌شود.

دکتر عباس رضائیان‌زاده یکشنبه ١٩ دی در یک کنفرانس خبری با بیان اینکه از ۱۵ تا ۳۰ دی ماه بسیج ملی تغذیه است، عنوان کرد: تغذیه از عوامل مهم و تاثیرگذار در بیماری‌های مزمن است، بحث چاقی که امروز مشکل اساسی همه دنیا است به دلیل تغذیه نامناسب ایجاد می‌شود،

او با بیان اینکه هم چاقی و هم سوءتغذیه می‌تواند بیماری‌زا باشد، گفت: در زمینه چاقی و افزایش وزن استان فارس در ۶ ماه ابتدایی امسال رصد شده که بر این اساس در کودکان ۲.۲ درصد، در نوجوانان ۱۷.۵ درصد، در جوانان ۳۳ درصد، در میانسالان ۵۷.۸ درصد و در سالمندان ۳۴.۳ درصد اضافه وزن دیده می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه میانسالی دورانی است که بسیاری از بیماری‌های مزمن در آن شروع می‌شود آگاه کردن جامعه بسیار مهم است، گفت: بیشترین میزان اضافه وزن نیز در این گروه دیده می‌شود.

رضاییان‌زاده با اشاره به کم وزنی و لاغری در فارس نیز در همین بازه زمانی افزود: در کودکان ۸.۴  درصد، در نوجوانان ۳.۳ درصد، در جوانان ۶ درصد، در میانسالان ۱.۴ درصد و در سالمندان ۱۱.۲ درصد لاغری دیده می‌شود.

او در خصوص بازگشایی مدارس افزود: برای بازگشایی مدارس تابع ستاد ملی کرونا هستیم مگر اینکه در اختیار استان‌ها بگذارند اگر تفویض اختیار شود تیم کارشناسی ما نظر خودشان را اعلام می‌کند اما به دلیل شیوع امیکرون  از دیدگاه کارشناسی باید چند هفته صبر کنیم تا ببینیم وضعیت به کجا می‌رسد اگر مثل اروپا انفجار ابتلا باشد باید  محدودیت‌ها بازگردد فعلاً باید تا ۳ هفته صبر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.