نگاهی به ورزش استانی که از وبلاگ ها جایزه گرفت!حضور بیرنگ ورزش فارس در لیگ های برتر

خبر پارسی – خوب و بد دو مقوله کیفی هستند و شاخص های واحدی برای تعیین و اندازه گیری آن وجود ندارد ، بلکه هر شخص یا نهادی برای خود شاخص هایی دارد که بر اساس آن این دو صفت را به افراد یا فعالیت ها نسبت می دهد اما وقتی سخن از اول یا دوم می کنیم و سر و کله رتبه بندی پیدا می شود قطعا موضوع متفاوت می شود خصوصا زمانی که ارزیابی مربوط به بخشی خاص است و مخاطبان فراوانی دارد ، ورزش استان فارس نیز یکی دو سالی است که توسط یک وبلاگ نویس مورد ارزیابی قرار می گیرد و ۲ سالی است که نتیجه آن ارزیابی و نظر خواهی کسب رتبه برتر برای ورزش استان فارس آن هم با ارزیابی ۳۰۰۰ کارشناس می باشد !! از آنجا که ارزیابی استانداردهای خاص خود را دارد نمی توان گفت که این ارزیابی کمی و بر اساس استانداردهای موجود در وزارت ورزش و جوانان است و یه نظر سنجی شخصی است آن هم با سلایق متفاوت . اما حال که بحث ارزیابی از ورزش فارس در مقایسه با سایر استان ها به میان آمد بد نیست کمی دقیق تر به اوضاع و احوال ورزش استان بپردازیم تا بدانیم در سالی که گذشت ورزش این استان کجای کار بوده است .
خوب بود مدیر کل محترم در پایان سال جلسه ای با حضور اصحاب رسانه تدارک می دید و خود گزارشی از عملکرد خود در بخش های مختلف می داد تا منعکس شود و به واقع نمره خود را از مردم بگیرد ، مثلا وقتی می بینیم اصفهان در ارزیابی آن وبلاگ جایی ندارد متعجب می شویم چرا که هیچ فردی نمی تواند توفیقات ورزشی آن استان را در سال های اخیر انکار کند بعنوان مثال ورزشگاه نقش جهان اصفهان در حال آماده شدن برای افتتاح است حال آنکه ورزشگاه میان رود شیراز که همزمان با هم کلنگ خورده است سرنوشتی نامعلوم دارد ، اینکه پروژه ای در سال ۱۳۸۹ ، ۹۵% از فعالیت اجرایی آن تمام شده باشد اما تا امروز افتتاح نشده باشد جای بسی تعجب است ( استخر سرپوشیده خنج ) و یا اینکه سالن ۴۵۰۰ نفری مصوب سفر رهبری به استان فارس که می بایست طی سال های گذشته احداث و به بهره برداری برسد چه سرانجامی خواهد داشت و کی افتتاح می شود و یا وضعیت نامطلوب ورزشگاه حافظیه شیراز پس از هزینه میلیاردی در آن و نهایتا اینکه در دو سال گذشته کلا چند پروژه عمرانی افتتاح شده است را نمی توان با استان همسایه مقایسه کرد . این که در بودجه سال جاری برای حضور بخش خصوصی در اتمام پروژه های نیمه تمام دست مدیران باز ذاشته شده بود و می توانستیم در این بخش توفیقاتی داشته باشیم اما نشد نیز جای سوال دارد . در ورزش حرفه ای نیز اظهرالشمس است فارس به جز والیبال که آن هم با وضعیت نامطلوبی در لیگ برتر ظاهر شد نماینده ای در لیگ های بر تر کشور ندارد ، این که در تیم های ملی فوتبال پایه فارس نماینده ای ندارد و یا تکلیف باشگاه معتبری مثل برق در هاله ای از ابهام است و مدیران سایر تیمها نیز نالانند و هر روز زمزمه کنار کشیدن از مسابقات به گوش می رسد نیز در نوع خود جالب است . از ورزش بانوان نیز خبری نیست به صفحات روزنامه ها و جراید استان که نیم نگاهی بیندازیم متوجه خواهیم شد که از هیات های فعال استان در سال ۹۳ خبری نبوده است ، وضعیت مالی هیات ها نیز که بغرنج بوده و دل خوشی ندارند بعضا برای اعزام تیم ها دست به دامن اولیاء می شوند . از مهمترین رسالت وزارت ورزش نیز بی اطلاعیم اینکه سهم ورزش استان در سلامت جامعه و ارتقاء آن چقدر بوده است نیز مبهم است و….
دوست نداریم که در پایان سال یکی از دستگاههای فرهنگی استان را ناکارآمد جلوه دهیم اما باید به شعور مردم احترام گذاشت و واقعیت ها را گفت نباید ارزیابی یک وبلاگ برای یک مدیر آنقدر مهم باشد که با انعکاس آن خود نیز به نتایجی غلط برسد . اعتقاد داریم یافتن ۳۰ کارشناس ورزش در کشور بسیار سخت است چه رسد بر ۳۰۰۰ نفر !! آن هم کارشناسانی که بتوانند در کلیه امور نظر دهند و وکل ورزش کشور را به ریز مد نظر داشته باشند !! امید است سال ۱۳۹۴ با پذیرفتن واقعیت های موجود در ورزش استان و برنامه ریزی برای رفع مشکلات موجود گامهای موثری در توسعه ورزش استان برداشته شود .

3 دیدگاه برای “نگاهی به ورزش استانی که از وبلاگ ها جایزه گرفت!حضور بیرنگ ورزش فارس در لیگ های برتر

  1. فرزادخان صدری لااقل یک عکس با شورت ورزشی می گذاشتی تا خیالمان راحت باشد که اهل ورزشی!دست از سر ورزش فارس بردار!دست از سر شیراز بردار!کمتر آشوب به پاکن!دایه مهربان تر ازمادرفارسی ها از امثال شما ها خیلی کشیده اند!چرا در مورد مدیرکل خوزستان چیزی نمی نویسی؟چون کسی را برای مدیر کل شدن درخوزستان نداری؟
    مگر ننوشتی بودی حیدر خان کامیاب مدیرکل ورزش می شود؟سه ماه گذشت پس چی شد؟
    کمانه ورزشکار است بگذار ورزشکاران در مورد کمانه قضاوت کنند نه تو رفیق های سیاسی ات .
    بگذارورزشکاران در مورد کمانه قضاوت کنند نه کارت هدیه های کامیاب و امثال او

  2. فکر کنم این کامنت رو آقای خ از روابط عمومی گذاشته شاید سرحال نبوده به هر دلیل مگه آقای صدری غیر از این گفته که قضاوت رو بسپارین به مردم بی سواد . معلومه خیلی سوختی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.