نقد نظرات در واقعه ای نا میمون / تک صدایی یا بی صدایی دانشگاه را آرامستان می کند/ سطح آزادی در استان فارس پایین آمده/وای بر ما اگر نتوانیم راجع به اسلام و آزادی سخن بگوئیم!

خبر پارسی – خبر تعرض شدید به اقای دکتر مطهری نماینده تهران از بدو ورود به شیراز واکنش های گوناگونی را در پی داشت.این نوشته کوتاه قصد تحلیل شخصیت و یا نطرات ایشان را ندارد.قصد باز کردن نظرات بسیار محافظه کارانه فرهنگی و یا نظرات باز سیاسی و…راندارد.اینکه ایشان به کدام طیف فکری نزدیک تر است نیز مهم نیست.کل ماجرا این است که شخصی با نظراتی قصد سخنرانی در یک جلسه دانشجویی که حاضران کمتر از هزار نفر هستند را دارد.حاضرانی که همگی دانشجو هستند و قرار است تعامل اجتماعی را یاد بگیرند.آزاد اندیش باشند.کرسی های آزاد اندیشی را راه اندازی کنند.قرار است با تعقل برخورد کنند.قرار است به آنها بیاموزیم که وجادلهم بالتی هی احسن. قرار است به آنها بیاموزیم که قانون گرا باشند.قرار است بیاموزیم که اگر قانونی را هم قبول ندارند باز از راه های قانونی و مسالمت امیز با آن بر خورد کنند.چه شده است که آستانه تحمل را آنقدر پایین نشان می دهیم که به فرزندان انقلاب هم رحم نمی کنیم.یادمان باشد که این برخوردها با ساواکی ها ،گروهک ها،و…نیست.برخورد با نماینده مجلس،با رییس مجلس در قم با نوه امام در تهران و….است.اگر ما نتوانیم نظری کمی زاویه دار با خودمان را تحمل نکنیم که دیگر آزادی،آزاد اندیشی دانشگاه،تفکر علمی و…باید تعطیل شود.و اما متاسفانه اظهار نظرهای اصولگرایان نیز بسیار تامل بر انگیز است.
۱- چرا شورای تامین سطح آزادی را در استان فارس آنقدر پایبن آورده که فرزند شهید مطهری هم نتواند راجع به اسلام و آزادی صحبت کند.
۲ – آیا آرامش در دانشگاه به معنای تک صدایی باید باشد.پس کرسی های آزاد اندیشی مورد نظر مقام معظم رهبری چه می شود.تک صدایی یا بی صدایی دانشگاه را آرام می کند ولی دیگر دانشگاه نیست.آرامستان است!
۳ – یکی از نمایندگان شیراز می فرمایند تکرار اشتباهات رییس دانشگاه پذیرفتنی نیست.معنی این کلام کم کردن قبح برخورد فیزیکی با یک نماینده نیست؟(حالا بگذریم که یک نماینده دیگر مدتی قبل فرمودند: اگر به حرمت لباس فلان کس نبود زنده از شیراز بیرون نمی رفت! معنای دیگر این حرف حکم به قتل است آن هم بدون محاکمه! و باز بگذریم که طرف یادش رفته بود نماینده است نه قاضی و البته قاضی حکم به برائت او داد تا آقای نماینده یاد بگیرد در حیطه مسئوولیت خودش حرف بزند!
۴ – بزرگی فرموده اند این سخنرانی ها کدام مشکل آب و نان و مشکل معیشتی را حل می کند؟جواب اینکه سرور عزیز مگر ما برای آب و نان انقلاب کردیم؟آزادی جزیی از شعارهای ما نبود؟
نماینده دیگری و تلویحا استاندار نیز بی توجهی به شورای تامین راعلت حمله افراد به مطهری دانسته اند.این نماینده عزیز باید سری به نهاد های امنیتی و انتظامی بزنند نه دانشگاه.
۵ – شاید بهترین نظر را نماینده لارستان داده اند که نظرات علی مطهری را مجوزی برای حمله به ایشان ندانسته اند.
۶- شورای تامین بررسی کند ببیند طراحان پشت پرده حمله به مطهری چه کسانی بودند و چرا روزه سکوت گرفته اند؟!

1 دیدگاه برای “نقد نظرات در واقعه ای نا میمون / تک صدایی یا بی صدایی دانشگاه را آرامستان می کند/ سطح آزادی در استان فارس پایین آمده/وای بر ما اگر نتوانیم راجع به اسلام و آزادی سخن بگوئیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.