نخستین فستیوال بزرگ ماکیان زینتی ایران در شیراز برگزار شد

نخستین فستیوال بزرگ ماکیان زینتی ایران در نمایشگاه دام و طیور از ٢٧ اردیبهشت ماه در شیراز آغاز شده و تا امروز شنبه ٣٠ اردیبهشت ماه ادامه دارد.
کارآفرین نمونه و برتر کشور در حوزه ماکیان زینتی عصر جمعه ٢٩ اردیبهشت در جمع خبرنگاران بیان کرد: اکثر کشورهای اروپایی یک فدراسیون و فستیوالی برای خود در زمینه ماکیان زینتی تعریف کرده‌اند که در ایران فاقد این فستیوال بودیم.

محمدجواد بیات خاطرنشان کرد: این مهم علاوه بر ارزی آوری و صادرات، اشتغال به کار قابل توجهی دارد که متاسفانه تمرکز در این حوزه در ایران کم بوده است.

او همچنین ایجاد بازاری امن برای خرید و فروش، برگزاری دوره‌های آموزشی، برند سازی، معرفی تولید کنندگان به سایر کشورها و حضور در فستیوال‌های جهانی را از مهمترین اهداف راه‌اندازی فستیوال ماکیان زینتی در ایران عنوان کرد.

بیات با بیان اینکه فدراسیون ماکیان زینتی نیز در ایران ثبت شده و در این راستا نخستین فستیوال در شیراز در حال برگزاری است، اعلام کرد که ١۵٠ پرنده و ١۵۶ شرکت کننده مرغ‌های زینتی در این فستیوال شرکت کرده‌اند.

او همچنین ایجاد اشتغال و تولید با توجه به نیازها، ایجاد بستر فروش با رویکرد صادرات، برگزاری جلسات هفتگی اعضا، بحث استاندارد سازی تولید و… را از دیگر اهداف راه اندازی فدراسیون ماکیان زینتی عنوان کرد.

بیات با بیان اینکه بازار ماکیان زینتی، بازار جدیدی است که در ایران به خوبی کار نشده است، گفت: در ایران مرغ و خروس‌هایی باید نژاد مرندی، لاری و گلپایگانی تولید و پرورش داده شده است.

او همچنین با بیان اینکه  ١٢۶ زیرمجموعه در مجموعه بیات فارم مشغول به فعالیت هستند، افزود: ماهانه به صورت رایگان همایش‌هایی در شهرها برای آشنایی بیشتر مردم به ویژه اشتغال به کار در این حوزه برگزار می‌شود.

بیات در خصوص پرورش کرم میلورم نیز گفت: کرم میلورم منبعی از پروتئین است که به صورت مکمل برای پرندگان، خزندگان و آبزیان مورد استفاده قرار میپگیرد و در این حوزه نیز اقدامات خوبی در مجموعه ما اجرایی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.