موسوی لاری: جریان اصلاحات خرجش را از آن‌هایی که سوء استفاده می‌کنند جدا خواهد کرد/ ما با مجموعه‌های تند حرفی نداریم/افراطیون اصولگرا خود را با واقعیت ها وفق دهند

موسوی لاری گفت: جریان اصلاحات با آن‌ها که به فکر سوء استفاده هستند و یا در راه عوضی حرکت می‌کنند تسویه قلمی و قدمی می‌کند.
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی لاری، عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز بعدازظهر پنج‌شنبه در همایش سراسری اصلاح‌طلبان کشور، گفت: تحلیل من از این اجتماع و حضور این است که برگزارکنندگان و متولیان امر برگزاری این نشست خواستند بر یک اصل تاکید کنند و آن این که جریان اصیل اصلاحات خود را در متن نظام اسلامی دیده است و برای تحقق آرمان‌های والای این نظام اعلام حضور می‌کند و هر چند ناملایماتی بر سر راه داشته اما در جهت بهره‌گیری از توان و ظرفیت عمومی جامعه تلاش خواهد کرد و می‌کوشد تا ناملایمات برطرف شود و مسیر حرکت جامعه یک مسیر عقلانی صحیح و منطبق بر قوانین موضوعه کشور باشد.
این عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز افزود: این جمع علاقه‌مندند تا در زیر چتر قانون اساسی آن‌گونه که شایسته یک انسان است تلاش کنند و حضور در عرصه‌هایی که لازم است را مغتنم شمارند.
او در ادامه اظهار کرد: تکلیف ما این است که در بهبود وضعیت جامعه‌مان سهمی داشته باشیم و نمی‌توانیم نسبت به مسائل مختلفی که در جامعه می‌گذرد بی‌طرف و بی‌تفاوت باشیم. در این راستا اولین حقوقی که مجموعه ملت دارد این است که بتواند سرنوشت خود را رقم بزند و من فکر نمی‌کنم حقی از این بالاتر و مقدم‌تر وجود داشته باشد.
لاری با بیان این که یکی از گذرگاه‌هایی که چنین حقی می‌تواند ظهور پیدا کند و دیده شود حضور در عرصه انتخابات است، گفت: آن‌جایی که مسوولیت‌ها شفاف می‌شود و مدیریت‌ها تغییر می‌کند و سلایق در مقابل هم قرار می‌گیرند یک داوری به نام ملت حضور دارد و تشخیص می‌دهد تا کدام یک از این سلایق‌ها، نگرش‌ها و باورها می‌تواند بهتر کشور را اداره کند.

وی گفت: این جمع می‌خواهد انسجام و وحدت سلایق را به نمایش بگذارد و این که به نام شورای هماهنگی جبهه اصلاحات جمع شدیم معنایش این است که در این جبهه سلایق مختلفی وجود دارد که ما همه آن‌ها را به رسمیت می‌شناسیم. هم‌چنین این جلسه یک پیام جدی دارد و آن این است که ما این آمادگی را داریم که با همدلی و وفاق و سلایق متفاوت در جهت رسیدن به حق، با هم و در کنار هم گام برداریم و به مشترکات‌مان اضافه کنیم.
موسوی لاری گفت: در انتخابات سال ۸۴ یک تابلویی وجود داشت و آن این بود که علیرغم این که محدودیت نداشتیم اما به دلیل تشتت ناموفق بودیم در حالی که در انتخابات ۹۲ اگرچه محدودیت وجود داشت ولی موفق شدیم. باید بدانیم که نباید کلاه سرمان برود و دوباره با مشکلات مواجه شویم و از فرصت‌هایی که خدا در اختیارمان قرار داده نتوانیم استفاده کنیم. در این مسیر احزاب، گروه‌ها و چهره‌ها و نیروهایی که در سطح جامعه فعال هستند باید هر چه سریع‌تر در جهت هماهنگی تلاش کنند.
این عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز اظهار کرد: ایجاد شبکه‌های منسجم در سطح استان‌ها و حوزه‌های انتخابیه با آهنگ واحد ضروری است.
او با بیان این که دیگران باید بدانند که نیروهای اصلاح‌طلب جامعه حذف شدنی نیستند، افزود: چقدر رسانه‌ها بر طبل تفرقه کوبیدند و در طول این چند سال چقدر در این جهت تلاش کردند اما باید پرسید چه نتیجه‌ای عایدشان شد؟ جریان اصیلی که ریشه در متن نظام دارد حذف شدنی نیست ولو این که با عناوین مختلف با آن‌ها برخورد شود.
موسوی لاری تاکید کرد: ما با مجموعه‌های تند حرفی نداریم اما در جریان اصولگرایی به آن‌هایی که ملی،‌ ایرانی و اسلامی فکر می‌کنند می‌گوییم که ما تا چه وقت بر اساس حذف رقیب می‌خواهیم حرکت کنیم؟ روش حذف رقیب که بخش افراطی جریان اصولگرایی دنبال کرده نتیجه‌اش این شده که مشکلاتی در جامعه به وجود بیاورد اما به حذف جریان اصلاح‌طلبی منتهی نشده است.
این عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز خطاب به این بخش افراطی از جریان اصولگرایی گفت: برای یک‌بار هم که شده خود را با واقعیت‌ها وفق دهید. شما در انتخابات مجلس هفتم و مجلس هشتم و هم‌چنین در انتخابات ریاست‌جمهوری نهم و دهم آن‌طور برخورد کردید و دیدید که در انتخابات ۹۲ جریان اصلاح‌طلب توانست مسیر را عوض کند و همه آن داوری‌ها و پازل‌ها را به هم بریزد و همه این‌ها نشان می‌دهد که آن روش ناکارآمد حذف به نتیجه نخواهد رسید.
وی گفت: انتظار ما از جریان مقابل این است که با توجه عقلای‌شان دور هم جمع شوند و به جای این که به افراطی‌های‌شان سکان دهند نگاهی به خواست اکثریت جامعه داشته باشند و با مردم و توده‌های مردم آشتی کنند.
این عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز در ادامه خطاب به اصلاح طلبان گفت: در حوزه امور مربوط به خودمان باید یک قدم اصلی برداریم و آن هم انسجام است. ضمن این که باید بگویم که از جمع خارج شدن با توجه به تجربیات گذشته به هیچ نحو قابل قبول نیست. ما به عنوان جریان اصلاح‌طلب هم راه را می‌دانیم و هم چگونه راه رفتن را بلدیم. اگر کسانی سوء استفاده کنند یا در راه رفتن عوضی حرکت کنند جریان اصلاحات با آن‌ها تسویه قلمی و قدمی خواهد کرد و خرج خود را از آن‌ها جدا می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.