مزایده املاک مخابرات در فارس ارتباطی با مولدسازی ندارد

فرشید ایزدی، مدیر منطقه‌ای مخابرات فارس با اشاره به انتشار آگهی مزایده املاک شرکت مخابرات فارس، گفت: مخابرات یک شرکت خصوصی است و فروش املاک و مستغلات آن ارتباطی با طرح مولدسازی ندارد.

او ادامه داد: با توجه به تعهدات معوق مانده این شرکت در پرداخت مطالبات بازنشستگان و نبود تناسب بین درآمد و هزینه‌ها، با هدف تامین منابع مالی، موضوع فروش املاک و مستغلات مازاد در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر منطقه‌ای مخابرات استان فارس با بیان اینکه این اقدام براساس مصوبه هیئت دولت اجرایی شده است، گفت: ۱۰۰ درصد درآمد حاصله از فروش املاک و مستغلات مخابرات در هر استان، صرف پرداخت مطالبات معوق بازنشستگان همان استان خواهد شد و اگر مبلغی باقی بماند در توسعه زیرساخت‌های ارتباطی استان هزینه می‌شود.

ایزدی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: امسال در استان فارس ۲۳ هزار فقره تلفن ثابت، ۳۲ هزار و ۴۵۸ فقره ADSL(اینترنت روی خط ثابت)، ۳۶۴۲ فقره VDSL(اینترنت پرسرعت) و ۱۸۵۸ فقره FTTH دائر و علاوه بر طرح‌های نقطه‌ای، ۱۷۵ کیلومتر فیبرنوری اجرا و ۵۸۳ فقره سرویس اینترنت تجاری ایجاد شده است.

او با اشاره به اینکه امکان استفاده از VDSL برای مشترکانی است که در فاصله حداکثر ۳۰۰ متری کافوهای فیبرنوری مخابرات قرار دارند؛ گفت: این سرویس امکان تامین اینترنت با سرعت بیشتری را برای مشترکان فراهم می‌کند.

ایزدی در خصوص سرویس اینترنت تجاری نیز توضیح داد: این سرویس ویژه مشترکانی نظیر بانک‌ها، شرکت‌ها و موسسه‌های تجاری، مراکز خدماتی و … است که نیازمند فضای اختصاصی برای انجام حجم بالایی از آپلود و دانلود هستند و تعرفه خدمات متناسب با تقاضا و نیاز مشترک، مشخص و دریافت می‌شود.

دلایل مطلوب نبودن کیفیت ارتباط تلفن همراه

او همچنین با قبول ایراد و انتقادات مطرح در خصوص کیفیت ارتباط تلفن همراه، گفت: وجود مشکل در برقراری ارتباط تلفن همراه در فارس و به ویژه شهر شیراز، ۲ دلیل دارد، اولین و مهمترین دلیل، فاصله زیاد بین سایت‌های موجود در مقایسه با سایر کلانشهرهای کشور است.

مدیر مخابرات فارس گفت: علیرغم آنکه تجهیزات و مواداولیه مورد نیاز برای احداث سایت‌های جدید تلفن همراه تامین شده است اما به دلیل مقاومت برخی شهروندان، امکان احداث این سایت‌ها در نقاط تعیین شده توسط طراح، فراهم نشده است.

او دومین عامل اثرگذار بر کیفیت ارتباط مشترکان تلفن همراه اول را استفاده برخی از مشترکان از “ریپیتر” یا تقویت کننده به شکل غیرمجاز به ویژه در مناطق متراکم شهری دانست و از مردم خواست که برای رفع این مشکل با مخابرات در تماس باشند.

مدیرمخابرات فارس با یادآوری اینکه هم اینک در کلانشهر شیراز نیاز به احداث ۱۵۰ سایت جدید تلفن همراه وجود دارد، گفت: بنا به دلایل مختلف بعضی شهروندان نسبت به نصب و راه اندازی دکل‌های مخابراتی در محدوده محل سکونت خود حساس هستند و به اشکال مختلف در مقابل آن مقاومت می‌کنند.

ایزدی با بیان اینکه در بعضی موارد شاهد مقابله سخت مردم با عوامل مخابرات و ممانعت از نصب دکل‌ها هستیم، افزود: در بعضی نقاط حتی شاهد بوده‌ایم که با وجود همکاری شورا و شهرداری، شهروندان از نصب دکل در بوستان‌ها و پارک‌ها هم ممانعت کرده‌اند.

مدیر مخابرات فارس با یادآوری اینکه ارتقاء تکنولوژی ارتباطی منجر به لزوم کاهش فاصله بین دکل‌ها شده است، گفت: محل نصب دکل‌های مخابراتی توسط طراح مشخص می‌شود و نمی‌توانیم در هر نقطه که امکان تامین فضا وجود دارد، دکل اضافه کنیم.

ایزدی با اشاره به اینکه براساس اعلام سازمان انرژی اتمی و سازمان تنظیم مقررات رادیویی به عنوان مراجع اصلی ناظر، دکل‌های مخابرات هیچ نقش بیماری‌زایی ندارد، گفت: والله امواج مخابراتی سرطان و بیماری‌زا نیست، مردم باور کنند که هرچه فاصله کانونی آنان با دکل‌ها بیشتر باشد، بیشتر در معرض امواج قرار دارند.

او خاطرنشان کرد که با توجه به وجود ۱۸ حسگر امواج مخابراتی در شیراز و آنلاین بودن سیستم‌ها، امکان رصد میزان امواج ایجاد شده دکل‌ها توسط شهروندان وجود دارد تا مردم مطمئن باشند که تشعشعات رادیویی این دکل‌ها یک صدم درصد حد مجاز تعیین شده هم نیست.

سرقت تجهیزات مشکل بزرگ مخابرات

ایزدی، یکی از مشکلات عمده در بحث خدمت رسانی مطلوب شرکت مخابرات را سرقت روزافزون تجیهزات و کابل‌های شبکه مخابراتی ذکر و اضافه کرد: علیرغم همکاری بسیار مطلوب نیروی انتظامی و دستگیری سارقان، سرقت همچنان به خدمت رسانی آسیب می‌زند.

مدیر مخابرات فارس با بیان اینکه در بعضی مناطق کلانشهر شیراز شاهد تکرار چندین باره سرقت بوده‌ایم، گفت: به دلیل حجم سرقت‌ها، گاه ترمیم و بازسازی شبکه مدت زیادی به طول می‌انجامد، در حالیکه امسال بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان برای خرید کابل هزینه شده اما میزان سرقت بیش از آن بوده است.

ایزدی با تاکید براینکه برای جایگزین کابل و تجهیزات به سرقت رفته، از مشترکان مطالبه وجه نمی‌شود، گفت: بعضی موارد مشترک تقاضا دارد که در کوتاهترین زمان ممکن کابل سرقت شده جایگزین شود و به همین دلیل شخصا مبادرت به خرید کابل می‌کند، اما اگر مامور مخابرات از شهروندان در قبال این کار مطالبه وجه کردند موضوع به این شرکت گزارش شود تا پیگیری و برخورد کنیم.

اجرای طرح “نجما” در فارس

مدیر مخابرات فارس گفت: با برنامه‌ریزی مناسب، طرح نهضت جهادی برای توسعه فیبرنوری در شیراز و چند شهر استان با عنوان “نجما” تهیه شده است که در صورت تائید از سوی هیئت مدیره، اجرایی خواهد شد.

ایزدی گفت: مدت زمان اجرای این طرح ۲ سال و اعتبار مورد نیاز آن ۵۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است؛ این اعتبار از محل‌های مختلف نظیر فروش املاک و مستغلات مازاد شرکت و گرفتن مشترکان جدید و …. تامین خواهد شد.

مدیر مخابرات فارس با بیان اینکه همه تجهیزات مورد نیاز برای توسعه و ارتقاء شبکه‌های ارتباطی، دارای استانداردهای سختگیرانه کشورهای اروپایی است، گفت: تجهیزات مورد استفاده در کشور، همان تجهیزاتی است که در کشورهای پیشرفته نیز استفاده می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.